دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی اصول پاداش و قدردانی بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی اصول پاداش و قدردانی بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی اصول پاداش و قدردانی

 

 



 

شایستگی اصول پاداش و قدردانی

 

یکی از مهم ترین مقولاتی که می تواند مدیران را برای رسیدن به هدف سازمان یاری کند، ساز و کار پاداش است.

روانشناسان رفتارگرا در عرصه روانشناسی علمی، بر حفظ، ایجاد و تداوم رفتار پیامدها و نتایج آن، از قبیل تشویق و تنبیه به منظور تغییر، کاهش و افزایش رفتار از دیرباز توجه خود را معطوف داشته‌ اند و به نظر دانشمندان علوم رفتاری، امروزه این مسئله برای مدیران و رهبران سازمان‌ های گوناگون، مخصوصا مؤسسات تولیدی و صنعتی، از اهمیت مضاعفی برخوردار هستند؛ چرا که آنان با کارکنان متعددی سروکار دارند و قطعاً دانستن اصول و قوانین حاکم بر رفتار انسان، دستیابی به رفتار انسانی را برای ایشان تسهیل می‌ کند.

تعریف پاداش
مجموعه عواملی که فراوانی مطلوب را افزایش می‌ دهند و یا هر عامل خوشایند و خشنودکننده‌ ای که نرخ پاسخ‌ دهی (انجام رفتار) را در فرد افزایش دهد، پاداش نامیده می‌ شود. پاداش به معنای تقویت نیز به‌کار می‌ رود؛ زیرا دو مفهوم پاداش و تقویت، در حقیقت فرآیندهایی هستند که مهم ترین هدف و مقصد آن ها، افزایش تعداد دفعات تکرار رفتار است. به بیان دیگر، کمال پاداش و تقویت هنگامی تحقق می‌ یابد که به دنبال ارائه تقویت‌ کننده‌ ها، رفتار مورد انتظار نیز افزایش یابد و فراوانی آن نسبت به قبل بیشتر شود.

 

اهمیت و ضرورت پاداش
برقراری پیوند و پیوند دوستی با سازمان خود
انجام وظیفه با میل و رغبت مضاعف
انجام امور محوله با بالاترین سطح کمی و کیفی و ارتقاء عملکرد شغل خود به سطوح بالا

 

انواع پاداش در سازمان
پاداش‌ های بیرونی:
- پاداش‌ های مالی
- مزایای جانبی
- پاداش‌ های بین فردی
- ترفیعات

پاداش‌ های درونی:
- تکمیل
- پیشرفت و ترقی
- استقلال داخلی
- رشد فردی


ویژگی های پاداش
- کافی و مناسب باشد.
- منصفانه باشد. پرداخت پاداش به هر فرد، بایستی به طور منصفانه و باتوجه به تلاش ها، تعدادها و معلومات به مهارت های افراد صورت گیرد.
- متنوع باشد. تکرار یک پاداش، از خاصیت انگیزشی آن می کاهد.
- پاداش حتمی و قطعی باشد.
- پاداش نباید حد افراط و تفریط داشته باشد، بلکه با توجه به سطح عملکرد فرد و توان پرداختی سازمان تعیین گردد.
- موازنه شده و سنجیده باشد و به طور منطقی پرداخت شود.
- برانگیزاننده باشد، بر نیروی کار برای کار اثربخش و کارآمد و بهبود عملکرد تاثیر بگذارد.
- مورد قبول نیروی کار باشد. نیروی کار بایستی سیستم پاداش را درک کرده و آن را یک سیستم عقلانی بداند.

 

 

دانلود سوالات شایستگی اصول پاداش و قدردانی بخش خصوصی

 


کلمات کلیدی
برچسب‌ها: پاسخ سوالات, مدیریت منابع انسانی, دکتر اسفندیار سعادت, فصل دوازدهم ... 1ـ عضویت در سازمان: معمولاً مبنای اعطای پاداش به کارکنان، شایستگی و عملکرد ... فرمت فایلها : پی دی اف - PDF, قابلیت پرینت : دارد ; نوع سوالات : چهار گزینه ای, تعداد سوالات ادوار گذشته : 80 سوال ; تعداد شایستگی های شغلی : 4 شایستگی, پاسخنامه ... این سوالات شامل اصل سوالات برگزار شده در آزمونهای استخدامی بخش خصوصی میباشد. بخش اصل سوالات شامل دفترچه سوالات شایستگی های ادوار گذشته بخش خصوصی برگزار شده ... سیستم پاداش در سازمان، هم رفتار و هم عملکرد برجسته را مد نظر قرار می دهد. ... شامل ستایش و قدردانی، ارتقا، دفتر کار بزرگ، دکوراسیون دلخواه، منشی خصوصی و ... 2.چرا باید تو را استخدام کنیم؟ چیزی که مصاحبه‌شونده دوست دارد بداند: آیا شما حقیقتا بهترین گزینه استخدام هستید؟ مدیر منابع انسانی می‌خواهد مطمئن ...  سیستم های پاداش دهی کارکنان در بخش منابع انسانی سازمانها نقشی موثر در عملکرد و رضایت پرسنل ایفا می‌کند اما چطور می‌توان آن را ساخت؟ نیرو یابی فرآیند کشف و جذب متقاضیان توانا و شایسته برای استخدام است. ... از جوانان از استخدام در ادارات دولتی خودداری کردند و به بخش خصوصی روی آوردند. تمامی سوالاتی که برای استخدام حسابدار نیاز است بدانید را در بخش سوالات مصاحبه حسابداری برای شما قرار داده ایم. ﺷﺎﯾﺴﺘﻪ. ﮔﺰﯾﻨﯽ. آناز. ﺟﺎﯾﯽ ﮐﻪ ارﺗﺒﺎط ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺑﺎ. ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ و ﺑﺮﻗﺮاری ﻋﺪاﻟﺖ و ﺣﺎﮐﻤﯿﺖ ... اﺻﻮل ﻋﺪاﻟﺖ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ دو ﺑﺨﺶ ﺗﻔﺴﯿﺮ وﺿﻌﯿﺖ اوﻟﯿﻪ و ﺷﮑﻞ اﻧﺘﺨﺎب و. بسیاری از مدیران و صاحبان کسب‌وکار از نحوه مدیریت پرسنل زیردست سوال می‌پرسند. برای اکثر این افراد انجام این کار از هر کار دیگری سخت‌تر است.