دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی کارشناس امور بیمه سازمان تامین اجتماعی

 

دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی کارشناس امور بیمه سازمان تامین اجتماعی:

 

خرید سوالات استخدامی کارشناس امور بیمه تامین اجتماعی با پاسخنامه

 

دانلود رایگان سوالات 1401 تامین اجتماعی

 

 
 


 

درباره کارشناس امور بیمه سازمان تامین اجتماعی
 

کارشناس بیمه به عنوان نماینده اصلی شرکت بیمه محسوب می شود و به ارائه خدمات بیمه ای مطابق با مقررات و شرایط مربوطه می پردازد. او در خواست ها و شرایط متقاضیان بیمه را ارزیابی کرده و مقدار پوشش بیمه ای و حق بیمه آنها را تعیین می کند.

بیمه در دنیای امروز از ارکان اصلی زندگی و اقتصاد کشورها محسوب می شود. به خصوص در کشورهای پیشرفته، مردم از انواع مختلف بیمه ها استفاده می کنند. در کشور ما نیز در سال های اخیر برخی از انواع بیمه های جدید مانند بیمه عمر و بیمه بدنه خودرو در کنار بیمه های قبلی مانند بیمه درمانی و بیمه شخص ثالث خودرو مورد توجه مردم قرار گرفته است.

در تعریف بیمه می توان گفت که بیمه عبارت است از قراردادی که به موجب آن یک طرف (بیمه گر) تعهد می‌کند در ازای پرداخت وجه یا وجوهی از طرف دیگر (بیمه گذار) در صورت وقوع یا بروز حادثه خسارت وارده بر او را جبران نموده یا وجه معینی را بپردازد. متعهد را بیمه گر، طرف تعهد را بیمه گذار و وجهی را که بیمه گذار به بیمه گر می‌پردازد حق بیمه و آنچه را که بیمه می‌شود موضوع بیمه می نامند.

در واقع کارشناس بیمه یا بیمه گر رابط اصلی شرکت های بیمه و نمایندگان بیمه یا کارگزاران بیمه است. او با کمک نرم افزارهای بیمه ای موجود شرایط متقاضی را ،که معمولا توسط کارگزاران بیمه ارائه شده، ارزیابی کرده و در مورد میزان پوشش بیمه ای و حق بیمه او تصمیم می گیرد. در صورت لزوم برای تصمیم گیری درست،  از اطلاعات دیگری از جمله مستندات پزشکی و میزان اعتبار متقاضی استفاده می کند.


 

وظایف کارشناس بیمه
- تحلیل اطلاعات متقاضیان بیمه – کارشناس بیمه با دریافت اطلاعات متقاضیان و بیمه گذاران، به بررسی دقیق آنها می پردازد به عنوان مثال برای شخصی که درخواست بیمه عمر می کند، به صورت دقیق سن، سوابق بیماری و وضعیت مالی فرد را بررسی می کند.
- تعیین میزان ریسک بیمه هر متقاضی بر مبنای تحلیل اطلاعات او – بیمه گر در تصمیمات خود باید منافع شرکت بیمه و بیمه گذار را در نظر بگیرد. او باید در تصمیمات خود ریسک معقولی کند. به این معنی که اگر در تعیین مقدار بیمه ریسک بالایی کرده و میزان پوشش بیمه را بالا اعلام کند، این کار ممکن است به شرکت بیمه صدمه زده و آن در آینده از عهده جبران بیمه ها بر نیاید. از طرفی اگر ریسک خیلی کمی کرده و درخواست بسیاری از متقاضیان را رد کند، شرکت بیمه با کمبود مشتری و سرمایه و در نتیجه آن با مشکلات اقتصادی روبرو خواهد شد.
- استفاده از نرم افزارهای بیمه برای انجام ارزیابی – با توجه به نفوذ کامپیوتر در بخش بیمه و تولید نرم افزارهای مرتبط با آن، کارشناس بیمه تمامی اطلاعات بدست آمده از متقاضی یا بیمه گذار را در سیستم های کامپیوتری وارد کرده و برای انجام محاسبات و ارزیابی نهایی از آن کمک می گیرد.
- تصمیم در مورد نوع بیمه، تعیین مقدار پوشش و حق بیمه – در مرحله آخر بیمه گر پس از ارزیابی های مختلف تصمیم می گیرد که فرد متقاضی با توجه به شرایطش تا چه میزان تحت پوشش بیمه قرار می گیرد و چه میزان حق بیمه باید پرداخت کند. به عنوان مثال اگر فردی درخواست بیمه تکمیلی درمان دارد، با بررسی مشخصات و سوابق بیماری وی، کارشناس بیمه تعیین می کند تا چه سقفی شرکت بیمه هزینه های بیمارستانی و دارویی فرد را پوشش می دهد و فرد متقاضی هر ماه چه مقدار باید حق بیمه بپردازد.


 

بازار کار و فرصت های شغلی کارشناس بیمه
- کارشناس بیمه یا بیمه گر معمولا در شرکت های بیمه ای دولتی یا خصوصی و یا نمایندگی های آنها کار می کند. بسیاری از کارهای کارشناس بیمه در داخل شرکت انجام می شود ولی گاهی لازم است برای ارزیابی شخصا به محل مورد نظر خارج از شرکت مراجعه کند.

- در ایران در سال های اخیر صنعت بیمه به سمت خصوصی شدن حرکت کرده و شاهد شکل گیری شرکت های بیمه ای خصوصی مختلف در کشور بوده ایم . از طرفی صنعت بیمه بسیار تخصصی تر شده و انواع بیمه های مختلفی ایجاد شده است و با توحه به تبلیغاتی که از سوی شرکت های بیمه ای صورت می گیرد، اقبال مردم نیز به سمت آنها رو به افزایش است. آمار و اطلاعات دقیقی از میزان استخدام کارشناسان بیمه در ایران در دسترس نمی باشد ولی با توجه به موارد بالا انتظار می رود میزان استخدام کارشناس بیمه در سال های آینده نیز افزایش یابد و بازار کار خوبی در انتظار کارشناسان حوزه بیمه باشد.

- روش استخدام کارشناس بیمه در  کشور معمولا از طریق آگهی های استخدامی در روزنامه ها، سایت های اینترنتی و گاهی موسسات کاریابی می باشد.


 


کلمات کلیدی
دانلود رایگان نمونه سوالات تخصصی استخدامی کارشناس امور بیمه. دانلود رایگان سوالات تخصصی کارشناس امور بیمه سازمان تامین اجتماعی سال ۹۳.  دانلود رایگان سوالات استخدامی کارشناس امور بیمه ; آزمون نوبت اول استخدام سازمان تامین اجتماعی- سال برگزاری آزمون: 1393. سوالات استخدامی کارشناس امور بیمه تامین اجتماعی (آزمون ۱۴۰۱). با سلام و خسته نباشید در این بخش از وب سایت قصد معرفی یکی از محصولات خود را داریم ... سوالات استخدامی کارشناس امور بیمه تامین اجتماعی عنوان بسته ای است که در این بخش از وبسایت تخصصی ایران سوال قصد معرفی و به نمایش گذاشتن آنرا ... سوالات استخدامی کارشناس امور بیمه تامین اجتماعی که شامل سوالات عمومی و تخصصی و دفترچه های سال 93 می باشد را از ای سوال دانلود نمایید. سوالات استخدامی کارشناس امور بیمه تامین اجتماعی سوالات استخدامی کارشناس امور بیمه تامین اجتماعی (سوالات تخصصی) : نمونه سوالات استخدامی اصول و تئوری های ... نمونه سوالات استخدامی تامین اجتماعی - کارشناس امور بیمه ای / نمونه سوالات کارشناس امور بیمه ای استخدامی تامین اجتماعی برای مشاهده و دانلود نمونه سوالات ... مجموعه اول: سوالات دروس تخصصی استخدامی کارشناس امور بیمه ای برای سازمان تامین اجتماعی. تعداد ۴۳۱ سوال استخدامی درس اصول و تئوری های مدیریت با پاسخنامه کلیدی ... سایت طراح سوال – استخدامی کتابچه سوالات استخدامی کارشناس امور بیمه تامین اجتماعی سال ۱۳۹۶ را همراه با جدیدترین و به روز ترین سوالات تخصصی کارشناس اموربیمه ... ۱- اصل دفترچه سوالات استخدامی سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۳ تخصصی عنوان شغلی کارشناس امور بیمه (کد ۱۲۴) شامل ۶۰ سوال دروس زیر:.