دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی حسابداری مالی:

خرید سوالات استخدامی حسابداری مالی با پاسخنامه


 آشنایی با حسابداری مالی:

حسابداری مالی (Financial Accounting) نام علمی است که در آن دیتاهای مربوط به فعالیت های مالی ثبات و گزارش می‌شود. البته این ثبت و گزارش همراه با تجزیه و تفسیر و تحلیل، دسته بندی، خلاصه کردن و نتیجه گیری نیز خواهد بود. این دانش به ما کمک می‌کند که نتیجه فعالیت های مالی را پردازش کرده و به همین علت است که به آن زبان تجارت گفته می‌شود.

این نوع از حسابداری برای محسابه کردن اطلاعات مالی شرکت ها و بررسی جزئیات فعالیت های مالی و اقتصادی به کار می‌رود که ادامه کار یک شرکت بدون آن ممکن نیست.
تمام تراکنش های مالی یک سازمان و تمام هزینه های آن از هزینه های حقوق کارکنان و مالیات و اجاره محل کسب، تا خرید تجهیزات جدید و متریال لازم و بدهکاران و طلبکاران و همچنین سود قسمت های مختلف سیستم در گزارشات حسابداران مالی ثبت می‌گردند.

 

اجزای اصلی حسابداری مالی
اجزای اصلی حسابداری مالی شامل موارد زیر می‌شود:

- دارایی ها
دارایی های یک مجموعه شامل تمام منابع اقتصادی آن است. اموال، مطالبات و تمام رویداد ها یا حتی اشیائی که قابل تبدیل شدن به پول هستند جزو دارایی های یک شرکت محسوب می‌شود. به طور کلی در صورتی که یک منبع اقتصادی شرایط زیر را شامل شود دارایی محسوب می‌شود:
دارای منفعت اقتصادی باشد. در اثر معامله وارد شرکت شده باشد. قابل قیمت گذاری باشد.
از انواع مختلف دارایی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:
- وجه نقد
- مطالبات و طلب از سایر افراد یا موسسات
- موجودی کالاها و محصولات
- تجهیزات و ملزومات
- دارایی های ثابت ( زمین و ملک و … )


- بدهی ها
بدهی مورد دیگری است که در حسابداری مالی حتما باید در نظر گرفته شود. بدهی ها در واقع تعهداتی هستند که مجموعه نسبت به سایر مجموعه ها یا در برخی موارد اشخاص دارد. بدهی ها نیز مانند دارایی ها انواع مختلفی دارند:
- وجه نقد
- اسناد ( سند تجاری و سفته )
- وام
- حقوق کارکنان


- سرمایه
سرمایه شرکت در واقع حق مالی مالک نسبت به دارایی هاست. فرمول محاسبه سرمایه دارایی ها منهای بدهی ها است. یعنی سرمایه آن چیزی است که پس از پرداخت بدهی ها از دارایی ها باقی می‌ماند.

 

 

یکی از مهم ترین مسائلی که در یک کسب و کار مطرح است بالا بردن سود مالی آن است. تمام شرکت ها و موسسات دنبال الگوریتم هایی هستند که بتوانند به کمک آن ها سود خود و مجموعه را بالاتر ببرند. اجزای مختلف مجموعه می‌توانند به افزایش سود در کسب و کار شما کمک کنند که حسابداری مالی یکی از این ارگان ها است.

 

هدف حسابداری مالی
ارائه گزارش از کوچکترین تراکنش های مالی و همچنین دسته بندی کردن آن ها به سود و زیان به صورت دوره ای در تمام شرکت ها انجام می‌گردد. اهداف حسابداری مالی در شرکت های تجاری متعدد هستند که از میان آن ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

- ارزیابی عملکرد شرکت در آن دوره با توجه به گزارش های مالی موسسه
با بررسی کردن گزارشات مالی یک شرکت به خوبی می‌توان به نقاط قوت و ضعف بخش های مختلف سیستم پی برد. این موضوع باعث می‌شود که مدیران یک موسسه بدانند روی کدام قسمت از مجموعه باید بیش تر کار کنند و بهبود قسمت های مختلف مجموعه را طبق اولویت بندیهدفمند انجام دهند.

- پیش بینی آینده نزدیک از طریق گزارشات ارائه شده
بررسی کردن گزارش های ارائه شده می‌تواند به تعیین یک هدف واقع بینانه کمک کند. تعیین کردن اهداف جدید برای مدیران یکی از کارهایی است که معمولا به رشد یک موسسه کمک می‌کند که این کار باید با توجه به گزارشات مالی یک شرکت از گذشته صورت گیرد تا انجام پذیر باشد.

- مشخص شدن سود و زیان، درآمد و هزینه های موسسه
داشتن اطلاعات ریز و جزئی درباره تمام تراکنش های مالی یک شرکت جزو واجبات هر موسسه ای می‌باشد. با داشتن یک گزارش کامل از تمام درامد و هزینه های شرکت به صورت جزئی می‌توان تمام مشکلاتی که مانع بالا رفتن درامد می‌شوند را پیدا کرده و آن ها را رفع نمود.

 

آینده شغلی

هنرجویان رشته حسابداری به هیچ عنوان نباید نگران بیکاری در آینده باشند؛ به ویژه اگر این رشته را در دانشگاه ادامه تحصیل دهند. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند به عنوان تحویلدار، کارمند امور مالی، حسابدار و جمع‌دار اموال، کارپرداز، کمک‌حسابدار و حسابرس، مسئول رسیدگی و صدور اسناد، متصدی اعتبارات حسابدار مالی، کارمند امور مالیاتی و با ادامه تحصیل در سطوح بالاتر در مشاغلی همچون مدیریت مالی شرکت‌ها، بانکداری تجاری و سرمایه‌گذاری، مالیه عمومی و مدیریت دارایی‌های واقعی، مدیر بخش‌های مختلف بانک‌های دولتی و خصوصی و... مشغول به کار شوند.

 


کلمات کلیدی:
 دانلود اصل سوالات استخدامی رشته حسابداری - حسابرسی این صفحه آرشیوی از سوالات آزمون های استخدامی رشته حسابداری گرایش های (حسابرسی، حسابداری، ... دانلود رایگان نمونه سوالات تخصصی استخدامی حسابداری. کاربران عزیز این صفحه به منظور تجمیع سوالات تخصصی مربوط به حسابداری طراحی شده است. به محض برگزاری ... دانلود نمونه سوالات استخدامی رشته حسابداری مالی با جواب برای آزمونهای استخدامی سازمان، بانکها و ارگانهای دولتی با دانلود رایگان سوالات برای آشنایی. ما در این مجموعه به شما جزوه و نمونه سوالات استخدامی حسابداری را پیشنهاد ... مجموعه سوالات مهم استخدامی حسابداری مالی + پاسخنامه تشریحی و کلیدی + جزوه تخصصی.سوالات استخدامی حسابداری ویژه آرمون های استخدامی سال 1400 شامل سوالات و جزوات ... از استخدام هایی بودند که داوطلبان رشته های مالی و حسابداری به همراه آزمون ...  سوالات اختصاصی استخدام حسابدار. یک تعریف سلیس و روان از صورت های مالی؟ برای سنجش سلامت مالی یک سازمان کدام صورت مالی را ترجیح میدهید؟ مجموعه اول: سوالات تخصصی استخدامی حسابداری. تعداد ۵۹۰ سوال استخدامی درس حسابداری مالی + پاسخنامه تشریحی و کلیدی + جزوات استخدامی. در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی می باشد لذا نمونه سوالات و جزوات استخدامی حسابداری مالی در این بسته آموزشی ارائه می گردد که حاوی ۵۹۰ نمونه سوال آزمون ... فایل نمونه سوالات استخدامی رشته حسابداری را که دانلود می کنم باز نمیشه به نظر می رسه فایلش مشکل داره چطور میتونم سوالارو بگیرم؟ ممنون. 0. پاسخ. سوالات استخدامی رشته حسابداری به همراه پاسخهای تشریحی: این مجموعه شامل ... حسابداری مالی و حسابداری صنعتی برای شرکت در ازمون های استخدامی ...