دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی اصول و مبانی کارآفرینی:

خرید سوالات استخدامی اصول و مبانی کارآفرینی با پاسخنامه


 آشنایی با اصول و مبانی کارآفرینی:

 

در دنیای امروز تضمین بقای سازمان‌ها در نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی آن‌هاست و بر اساس تحقیقات، تفاوت نرخ رشد در کشورها به سبب سطح کارآفرینی آن‌ها پدید می‌آید. بنابراین باید به آموزش اصول، روش‌ها و فنون کارآفرینی به منزله یکی از جنبه‌های اصلی فناوری، به‌طور بایسته و شایسته توجه شود و با ایجاد روحیه خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی، به منزله مهم‌ترین هدف راهبردی، این روحیه به تدریج بر فرهنگ جامعه حاکم شود.

از کارآفرینان تعاریف متفاوتی شده است، اما آنچه در اکثر آن‌ها می‌توان مشاهده کرد این نکته است که کارآفرینان محور توسعه اقتصادی‌اند و با تخریب روش‌های کهن و ناکارآمد قبلی و جایگزینی آن‌ها با شیوه‌های کارآمد و نوین به نظام اقتصادی، پویایی و حیات می‌بخشند. بسیاری از دانشمندان در پی آن بودند که وجه تمایز این افراد با دیگر افراد جامعه را به دست آورند. همین امر سبب به وجودآمدن «علم کارآفرینی» شد که در آن رویکرد رفتاری و ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینان از منظرهای اقتصادی، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

> اهداف کلی دوره اصول و مبانی کارآفرینی

1-کسب دانش، بینش و شناخت کافی و کامل مربوط به کارآفرینی و پروژه

2-کسب مهارت در تحلیل فرصتهای ایجاد اشتغال و کسب و کار

3-تعیین و تقویت ظرفیت، استعداد و مهارت در انجام پروژه‌های کارآفرینانه

4-تقویت نگرش‌ها و دیدگاه‌ها در جهت رشد و توسعه و پذیرش تغییر

5-مهارت در انجام پروژه عملی و کسب اطلاعات لازم جهت تامین، اداره و تاسیس و راه‌اندازی واحد یا واحدهای تولیدی، خدماتی، اقتصادی.

6-ایجاد انگیزه اعتقادی کافی در دانشجویان برای کار، تلاش و مشارکت جدی در فعالیتهای سالم اقتصادی است که لازمه آن چگونگی به کار بستن تخصص از یک طرف و به کارگیری مهارتهای لازم برای راه‌اندازی یک واحد کاری یا انجام کار مفید در محیطهای کاری و خدماتی می‌باشد.

7-آشنایی فراگیران با نحوه فعالیت شرکتها، کارگاه، سازمانها موسسات و مراکز تولیدی، خدماتی، کشاورزی صنعتی و کسب اطلاعات لازم جهت تامین و اداره یک واحد تولیدی، خدماتی، تجاری، سازمانی و… می‌باشد.

 

اهمیت و نقش کارآفرینی از سه جنبه مورد بررسی قرار می گیرد :
1- جنبه کلی (عمومی) :
- کارآفزینی یکی از بنیادی ترین و اساسی ترین ویژگی های انسان در کره زمین است .
- مجموعه تمدن انسان محصول کارآفرینی انسان است .
- بدون کارآفرینی امکان رشد انسان دشوار است .
- کارآفرینی یکی از اصلی ترین اهداف تعلیم و تربیت است .
 

2- جنبه فردی :
- کارآفرینی عامل رشد و کوفایی استعدادها و سوق دهنده به سوی خودشکوفایی است .
- کارآفرینی عامل موفقیت های فردی، مالی، شغلی و اجتماعی است .

 

3- جنبه سازمانی :
- کارآفرینی عامل افزایش کمیت، کیفیت، تنوع تولیدات و خدمات است .
- کارآفرینی عامل کاهش هزینه، کاهش ضایعات و جلوگیری از اتلاف منابع است .
- کارآفرینی عامل موفقیت مجموعه مدیریت و کارکنان سازمان است .
- کارآفرینی عامل تحریک، تشویق و حس رقابت جویی است .
 

 

انــواع کــارآفـرینـی

- کارآفرینی فردی  :
کارآفرینی فردی - مستقل (کارآفرین از ایده تا محصول را خود در دست دارد، تشکیل بنگاه اقتصادی)
کارآفرینی فردی - سازمانی (کارآفرین تحت حمایت سازمان فعالیت خود را به ثمر می¬رساند)

- کارآفرینی گروهی :
کارآفرینی گروهی - شرکتی (فرآیند تشویق کارکنان به کارآفرینی)
کارآفرینی گروهی - اجتماعی (توسعه برنامه های نوآورانه برای کمک به بهبود معیشت کسانی که فاقد کسب و کار و قرت مالی هستند)
 

 

 

 

 


کلمات کلیدی:
مجموعه نمونه سوالات اصول و مبانی کار آفرینی شامل نمونه سوالات درس اصول و مبانی کار آفرینی ... دانلود نمونه سوال درس مبانی کارآفرینی ... دانلود رایگان نمونه سوالات مبانی کارآفرینی با پاسخنامه ... اصول ومبانی کار آفرینی نوع سوالات: تستی ... نمونه سوالات درس اصول و مبانی کارآفرینی مجموعه‌ای است که به صورت تالیفی برای مدیریت ... سوالات امتحان درس اصول و مبانی کارآفرینی پاسخ کلیدی. این آزمون به صورت همزمان برای رشته های مدیریت ... منبع رشته علوم تربیتی. تعداد سوالات: 270 سوال. نوع فایل : PDF. نمونه سوالات اصول و مبانی کار آفرینی. خرید آنلاین سوالات استخدامی اصول و مبانی سازمان و مدیریت  ... خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی ... در این بسته ما به تحقیق اصول و مبانی کارآفرینی می پردازیم. در این بسته با سوالات اصول مبانی و ... دانلود pdf نمونه سوالات تخصصی استخدامی پتروشیمی ها ... منابع و سوالات مفید برای استخدام آموزش و پرورش فایل های مربوط به پودمان دوم ... مجموعه نمونه سوالات اصول و مبانی کار آفرینی ... کارآفرینی سازمانی: فرآیندی است که کارآفرین تحت حمایت یک سازمان فعالیت های کارآفرینی خود را به ثمر می رساند. کارآفرینی شرکتی: فرآیندی است که یک ...