دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی مالیه عمومی و بودجه:

خرید سوالات استخدامی مالیه عمومی و بودجه با پاسخنامه


 آشنایی با مالیه عمومی و بودجه:

مالیه عمومی بررسی عملیات و فعالیت‌های مربوط به چگونگی انجام هزینه‌های دولتها، روش‌های جمع‌آوری در آمدها و نحوه اداره وجوه و منابع مالی است. یکی از مسائلی که فکر اقتصاددانان امروز را بخود مشغول می‌کنید و در تمامی کشورهای جهان، چه کشورهای توسعه یافته و چه کشورهای در حال توسعه موضوع داغ روز است و آن تحت عنوان مالیه عمومی است. دلیل اهمیت آن را می‌توان گسترش روزافزون وظایف دولت‌ها، گسترش نیازهای ملت‌ها و منابع محدود در حال کاهش کشور خلاصه کرد؛ و این باعث علم جدیدی بنام علم مالیه عمومی گردید.

یکی از موضوعاتی که مرز بیان اقتصاد و سیاست است، موضوع مالیه عمومی است. معادل اصطلاح انگلیسی finance است؛ که در معنای تدارک مالی بکار گرفته می‌شود که در آن رابطه با یک فرد یا خانوار، یک بنگاه یا یک جامعه یا در سطح بین‌المللی مورد استفاده قرار دارد. برخی از صاحب نظران اعتقاد دارند که مالیه عمومی بررسی عملیات و فعالیت‌های مربوط به چگونگی انجام هزینه‌های دولت‌ها، روش‌های جمع‌آوری درآمدها و چگونگی نحوه اداره وجوه و منابع مالی است. حوزه مطالعاتی مالیه عمومی، هزینه‌های عمومی، درآمدهای عمومی و اداره وجوه و منابع مالی است.

 

وظایف مالیه عمومی
برای رسیدن به اهداف اقتصادی مالیه عمومی، چند وظیفه برای دولتهای مطرح است: از نظر ماسگرپو:

1- وظیفه تخصیص منابع
2- وظیفه توزیع درآمد و ثروت
3- وظیفه تثبیت اقتصادی
4- تدارک خدمات اساسی
5- تشویق‌ها و کنترل بخشه‌ای مخصوص اقتصادی
6- انجام دادن سیاست اجتماعی در برابر خدمات اجتماعی
7- تشویق رشد اقتصادی روی هم رفته

 

اهداف اقتصادی مالیه عمومی
1- رشد و توسعه اقتصادی هماهنگ
2- توازن تراز پرداخت
3- عدالت اقتصادی و اجتماعی

 

مباحث کلیه مالیه عمومی
1- درآمدهای مالیاتی دولتها
2- درآمدهای غیر مالیاتی دولتها
3- هزینه‌های عمومی دولتها
4- کسری بودجه
5- دولت‌ها و توزیع درآمد
6- بودجه ریزی دولت
7- سیاستگزاری مالی
 

 

اهمیت مالیه عمومی
در تکامل جوامع بشری حضور جوامع بشری حضور دولت‌ها چه از نظر کمی و کیفی در زمینه مسائل مختلف و اقتصادی و اجتماعی به‌طور مداوم افزایش یافته و این افزایش حضور طبیعتاً به افزایش اهمیت مالیه عمومی منجر شده‌است.

 


کلمات کلیدی:
این فایل شامل 290 نمونه سوال چهار گزینه ای (تستی) آزمونهای استخدامی در درس مالیه عمومی و بودجه همراه با پاسخ تستی می باشد که به صورت Pdf قابل ... نمونه سوالات استخدامی مالیه عمومی و بودجه – همراه با جواب,بودجه و مالیه دولت 1,بودجه و مالیه دولت، فصل دوم، بخش چهارم از اقتصاد دهم,اقتصاد دهم/موضوع: بودجه ...  خرید اینترنتی نمونه سوالات آزمون های استخدامی درس مالیه عمومی و بودجه با پاسخنامه تستی... با توجه به اینکه درس مالیه عمومی، بودجه و برنامه ریزی یکی از مواد آزمون استخدامی رشته های مرتبط به مالی در اکثر ارگان های اجرایی، بانک ها و . سوالات عمومی و تخصصی. ویژه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی. سوالات استخدامی دستگاه های اجرایی کشور - بانک سپه. با توجه به مواد آزمون شغل بانکدار در ... دروس تخصصی گرایش مدیریت دولتی: مالیه عمومی و بودجه ... جزوه گردآوری توسط تیم مشاوره تخصصی مجموعه ...سوالات استخدامی مالیه و بودجه عمومی استخدام ،برترین سوالات استخدامی برگزار شده طی سالهای اخیر میباشد این محصول شامل سوالات تخصصی و ...این فایل شامل 290 نمونه سوال چهار گزینه ای (تستی) آزمونهای استخدامی در درس مالیه عمومی و بودجه همراه با پاسخ گزینه ای می باشد که ...  این مجموعه شامل 290 سوال پرتکرار مالیه عمومی و بودجه (همراه با جواب) در آزمون ها می باشد که توسط سایت فایل گردآوری و ارائه شده است. دانلود نمونه سوالات مالیه عمومی و بودجه توضیحات : شامل 290 سوال پرتکرار مالیه عمومی و بودجه (همراه با جواب) در آزمون ها گرداوری شده توسط : مجموعه سایت پاژنگ ...