دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی مایکروسافت اس کیو ال سرور (MS SQL server) بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی مایکروسافت اس کیو ال سرور (MS SQL server) بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی مایکروسافت اس کیو ال سرور (MS SQL server)

 

 



 

شایستگی مایکروسافت اس کیو ال سرور (MS SQL server)

 

امروزه حفظ اطلاعات یکی از مهمترین ارکان های بقای یک سیستم به حساب می آید. به همین دلیل Microsoft SQL Server یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین نرم‌افزارهای ساخت و مدیریت پایگاه داده محسوب می‌شود. در ادامه خواهیم پرداخت به اینکه نرم افزار sql چیست و کاربرد اس کیو ال چیست و چگونه متولد شده است. نرم افزار Microsoft SQL Server چیست و چه نقشی در حفظ اطلاعات دارد.

عبارت SQL که به عبارت سیکوئل نیز معروف است، مخفف عبارت Structured Query Language می باشد که آنرا “زبان ساختاریافته جستار” یا “زبان پرس‌وجوی ساختار یافته” نیز معنی می‌کنند. در دهه ۱۹۷۰ اصطلاح اختصار «جستار به زبان انگلیسی ساختاریافته (SEQUEL)» یا سیکوئل به آن اطلاق می شد که به دلیل انحصار تجاری این نام تحت اختیار یک شرکت هواپیمایی، به اس-کیو-ال (SQL) تغییر نام پیدا کرد.

اِس کیو اِل یک زبان استاندارد برای دسترسی و کار با پایگاه‌داده (database) است. این زبان از سال ۱۹۸۷ یک زبان استاندارد بین المللی (ISO) بوده است.

در پاسخ نرم افزار sql server چیست بایستی گفت که یک بانک اطلاعاتی از نوع دیتابیس‌های رابطه‌ای یا Relational Database است که توسط کمپانی Microsoft ارایه شده، و وظیفه اصلی آن ذخیره و بازیابی اطلاعات براساس درخواست نرم‌افزارهای دیگر می‌باشد. مایکروسافت اس کیو ال سرور دارای نسخه‌های متنوع و متناسب با مخاطبان و محیط‌های کار مختلف است که در ادامه این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

مهم ترین کاربرد اس کیو ال سرور ساخت بانک اطلاعاتی با حجم بالا است که تعداد زیادی کاربر بطور همزمان می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

کدهای پایه‌  اس کیو ال سرور، ابتدا توسط شرکت Sybase SQL Server طراحی شد و بعدها شرکت مایکروسافت، امتیاز کامل آن نرم‌افزار را خریداری نمود. هدف مایکروسافت از خریداری این نرم‌افزار، ارتقای آن به سطوح بالاتر و رقابت با دیتابیس‌های ارایه شده توسط شرکت‌های Oracle و IBM بود. با این هدف، تیمی متشکل از شرکت مایکروسافت، Sybase و Ashton-Tate تشکیل شد و اولین نسخه از این نرم‌افزار به نام SQL Server 1.0 برای سیستم عامل OS2 در سال ۱۹۸۹ منتشر گردید.

این نسخه در واقع، معادل نسخه قبلی آن یعنی “Sybase SQL Server 3.0” بود که برای سیستم‌عامل Unix منتشر شد. بعدها نسخه” “Microsoft SQL Server 4.21 برای سیستم‌عامل‌هایNT و “Windows NT 3.1” منتشر شد، و این امر موجب محبوبیت بیشتر آن نزد کاربران ویندوز گردید .

نرم افزار Microsoft SQL Server 6.0، اولین نسخه این نرم‌افزار برای سیستم‌عامل‌های ویندوز NT بود که در ساخت آن، از هیچ یک از تکنولوژی‌های Sybase استفاده نشد.

 

 

 

دانلود سوالات شایستگی اس کیو ال سرور (MS SQL server) بخش خصوصی

 


کلمات کلیدی
یکی از دسته های شغلی در آزمونهای استخدامی بخش خصوصی، دسته فناوری اطلاعات می باشد ... 5- اصل سوالات آزمون استخدامی ادوار گذشته شایستگی MS SQL server سال 1399 ... این دستور در سرور SQL مایکروسافت و دیگر نرم افزارها، مثل Oracle و MySQL کار می کند. ;()SELECT GetDate. سوال 4: یک Query بنویسید تا بررسی کند که آیا تاریخی که در ... schema در SQL Server چیست؟ — نحوه نصب SQL Server. 1. برای دسترسی به آخرین نسخه، روی پیوند انتشار رسمی SQL Server زیر کلیک کنید: https://www.microsoft.com/en ... آزمون 462-70 آزمون 462-70 با عنوان Administering Microsoft SQL Server 2012 Databases یکی از معروفترین آزمون هایی است که توسط مایکروسافت برگزار می شود. این. این افراد باید هم دارای مهارت طراحی و هم برنامه‌نویسی باشند؛ چرا که مسئولیت تست عملکرد سیستم و رفع اشکالات آن پیش از استقرار بر عهده آن‌ها است. وظایف ... تاریخ : ۱۴۰۱/۰۵/۰۷ - ساعت : 12:35:00 AM - بازدید : 161 - پاسخ : 1 | دسته بندی : سی شارپ Sql Server · راه اندازی و نصب پروژه سی شارپ روی سرور به صورت تحت ... مدرسه هوشمد آرمیسا-آموزش ایجاد بانک سوال، ایجاد آزمون و برگزاری آزمون ... قسمت 26 - ایجاد بانک در اس کیو ال سرور (Part 26 - Create Bank in SQL Server). مربی آموزشگاه پس از گذراندن دوره آموزش پداگوژی عمومی باید شایستگی و توانایی ... آموزش اس کیو ال سرور SQL Server : اس کیو ال سرور Microsoft SQL Server یک ... Tir 25, 1401 AP — NET را برای توسعه‌دهنگان فراهم می‌کنند، در سرور نصب و فعال است. ... همچنین دیتابیس مایکروسافت اس کیو ال سرور MSSQL Server را دارا می باشد