دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی گزارش نویسی و پروپوزال نویسی بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی گزارش نویسی و پروپوزال نویسی بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی گزارش نویسی و پروپوزال نویسی ویژه بازاریابی و فروش

سوالات شایستگی گزارش نویسی و پروپوزال نویسی ویژه مهندسی

 

 



 

شایستگی گزارش نویسی و پروپوزال نویسی

 

مهارت گزارش نویسی از جمله مهارت‌هایی است که همه‌ی ما بر اهمیتِ آن تاکید داریم؛ اما وقت چندانی را به یادگیری و بهبود این مهارت اختصاص نمی‌دهیم.

این درحالی است که اهمیت گزارش نویسی کمتر از سایر جنبه‌های مهارت ارتباطی نیست و اتفاقاً می‌تواند نقشی کلیدی در رشد و پیشرفت ما، چه در فضای درس و دانشگاه و چه در محیط کار داشته باشد

در محیط‌های تحصیلی دیده شده است گاهی اوقات، به اشتباه!واژه‌های مقاله و گزارش به جای یکدیگر استفاده می‌شوند! اما معمولا در محیط‌های علمی و فنی و همچنین در محیط کار به دلیل نیاز مبرم به گزارش نویسی، این مهارت در جای دقیق خود مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که مقاله با بحث و استدلال در ارتباط است، در صورتی که گزارش بر بیان حقایق تمرکز دارد. ویژگی‌های یک گزارش عبارتند از:

گزارش یک سند مختصر و مفید است
با هدفی خاص و برای مخاطب مشخص نوشته می‌شود
گزارش به تجزیه و تحلیل مشکل یا موقعیت می‌پردازد
برای آینده، اقدامات لازم را برنامه ریزی می‌کند.
گزارش با واقعیت محض در ارتباط است به همین دلیل باید شفاف و واضح نوشته شود
ملزومات ساختار و محتوای گزارش در هر سازمان و مجموعه‌ای متفاوت است

برای اینکه بتوانیم راهنمای کامل گزارش نویسی را شرح دهیم، باید ذکر کرد که این مهارت هم مانند سایر مهارت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. معمولا اکثر افراد زمان لازم برای یادگیری و بهبود این مهارت صرف نمی‌کنند. این درحالی است که اهمیت آن از سایر جنبه‌های مهارت ارتباطی چیزی کم ندارد و می‌تواند نقش کلیدی در رشد و پیشرفت افراد در فضای آموزشی و کاری ایفا کند.

دلایل متعددی وجود دارد که هر یک از آن‌ها نشان دهنده اهمیت بالای گزارش نویسی هستند. همانطور که می‌دانید گزارش نویسی یکی از مهارت‌های مهم در تولید محتوا است. بنابراین تسلط یا عدم تسلط بر این مهارت، سرنوشت فعالیت‌های وابسته به تولید محتوا را تحت تاثیر قرار خواهد داد. از دیگر اهمیت‌های تهیه گزارش، می‌توان به ایجاد کوچک‌ترین سندهای سازمانی اشاره کرد. درواقع این فعالیت نیز به گونه‌ای گزارش نویسی محسوب می‌شود. به طور کلی هر فعالیت مکتوب در فضای کسب و کار، از جنس گزارش نویسی است. به همین دلیل داشتن این مهارت، اهمیت بالایی در محیط‌های کاری دارد. از دیگر اهمیت‌های گزارش نویسی می‌توان به تاثیر آن در رشد و پیشرفت کسب و کارها اشاره کرد.

اصول گزارش نویسی
تا این قسمت از مطلب با گزارش و اهمیت کسب مهارت گزارش نویسی آشنا شدید. در این بخش ۵ مورد از مهم‌ترین اصول‌ گزارش نویسی را با شما در میان خواهیم گذاشت.
- محتوای گزارش باید دقیق باشد
- ظاهر گزارش مهم است
- بهره‌وری گزارش را فراموش نکنید!
- گزارش باید ساختار داشته باشد
- محتوای گزارش باید کاربردی باشد

ساختار گزارش‌نویسی بیشتر آشنا شوید!
در قسمت‌های قبلی گفتیم که یکی از اصول مهم گزارش، ایجاد یک ساختار منسجم برای آن است. اجزای ساختار گزارش بنابر نوع سازمان یا نوعی گزارشی که در نظر دارید، می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین قبل از تهیه یک گزارش، لازم است نکاتی که درمورد آن وجود دارد را مطالعه کنید. در این بخش قصد داریم بخش‌های مختلف ساختار یک گزارش معمولی که در اکثر سازمان‌ها مرسوم است را معرفی کنیم.
- چکیده
- مقدمه
- بدنه اصلی گزارش
- نتیجه‌گیری و پیشنهادات
- کلام پایانی

 

دانلود سوالات شایستگی گزارش نویسی و پروپوزال نویسی ویژه بازاریابی و فروش

دانلود سوالات شایستگی گزارش نویسی و پروپوزال نویسی ویژه مهندسی

 


کلمات کلیدی
12- اصل سوالات آزمون استخدامی ادوار گذشته شایستگی گزارش نویسی و پروپوزال نویسی سال 1400 شامل 20 سوال استخدامی بدون پاسخنامه در 7 صفحه. 13- اصل سوالات آزمون ... 256 ﭘﯿﻮﺳﺖ ﺷﻤﺎره 1 : ﻟﯿﺴﺖ ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ آزﻣﻮن اﺳﺘﺨﺪام ﺑﺨﺶ ﺧﺼﻮﺻﯽ از ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺗﺎﮐﻨﻮن ... کار با سیستم عامل ویندوز. انتخابی. گزارش. نویسی و. پروپوزال. نویسی.  * آزمونهای تخصصی در 9 دسته شغلی و هر دسته شغلی در یک روز برگزار خواهد شد. > شرایط استخدامی. - شرایط عمومی شرکت در آزمون استخدام بخش خصوصی کشور ... سوالات استخدامی بخش خصوصی، شرکت های صنعتی، تجاری و فناور ... درس زبان های برنامه نویسی ( ۲۱۵ عدد ); درس طراحی الگوریتم ( ۲۲۵ عدد ); درس شبکه ( ۲۳۰ عدد ) ... اگر شما هم قصد شرکت کردن در آزمون های استخدامی شرکت های خصوصی و دانش بنیان را دارید ... درس زبان های برنامه نویسی ... نمونه سوالات آزمون استخدامی بخش خصوصی  در ششمین آزمون استخدام بخش خصوصی، بیش از 4900 سازمان و شرکت ... شایستگی های شغلی مشاغل دسته شغلی سلامت ... گزارش نویسی و پروپوزال نویسی ... ما در پایگاه علمی ، استخدامی ای سوال برای کلیه آزمون های استخدامی بهترین و کامل ترین منابع موجود و ممکن را خدمت شما داوطلبان گرامی ارائه خواهیم نمود،بدون هیچ ... پاورپوینت,نمونه سوال,استخدامی,آزمون با جواب,طرح توجیهی,طرح کار آفرینی,گزارش,گزارش کارورزی, گزارش کارآموزی, طرح,طرح درس,اقدام پژوهی,درس پژوهی,مقاله ترجمه شده ...