دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی گزارش نویسی بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی گزارش نویسی بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی گزارش نویسی ویژه کارشناسی و ارائه خدمات

سوالات شایستگی گزارش نویسی ویژه مالی، اداری و حقوقی

 

 



 

شایستگی گزارش نویسی

 

مهارت گزارش نویسی از جمله مهارت‌هایی است که همه‌ی ما بر اهمیتِ آن تاکید داریم؛ اما وقت چندانی را به یادگیری و بهبود این مهارت اختصاص نمی‌دهیم.

این درحالی است که اهمیت گزارش نویسی کمتر از سایر جنبه‌های مهارت ارتباطی نیست و اتفاقاً می‌تواند نقشی کلیدی در رشد و پیشرفت ما، چه در فضای درس و دانشگاه و چه در محیط کار داشته باشد

در محیط‌های تحصیلی دیده شده است گاهی اوقات، به اشتباه!واژه‌های مقاله و گزارش به جای یکدیگر استفاده می‌شوند! اما معمولا در محیط‌های علمی و فنی و همچنین در محیط کار به دلیل نیاز مبرم به گزارش نویسی، این مهارت در جای دقیق خود مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که مقاله با بحث و استدلال در ارتباط است، در صورتی که گزارش بر بیان حقایق تمرکز دارد. ویژگی‌های یک گزارش عبارتند از:

گزارش یک سند مختصر و مفید است
با هدفی خاص و برای مخاطب مشخص نوشته می‌شود
گزارش به تجزیه و تحلیل مشکل یا موقعیت می‌پردازد
برای آینده، اقدامات لازم را برنامه ریزی می‌کند.
گزارش با واقعیت محض در ارتباط است به همین دلیل باید شفاف و واضح نوشته شود
ملزومات ساختار و محتوای گزارش در هر سازمان و مجموعه‌ای متفاوت است

برای اینکه بتوانیم راهنمای کامل گزارش نویسی را شرح دهیم، باید ذکر کرد که این مهارت هم مانند سایر مهارت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. معمولا اکثر افراد زمان لازم برای یادگیری و بهبود این مهارت صرف نمی‌کنند. این درحالی است که اهمیت آن از سایر جنبه‌های مهارت ارتباطی چیزی کم ندارد و می‌تواند نقش کلیدی در رشد و پیشرفت افراد در فضای آموزشی و کاری ایفا کند.

دلایل متعددی وجود دارد که هر یک از آن‌ها نشان دهنده اهمیت بالای گزارش نویسی هستند. همانطور که می‌دانید گزارش نویسی یکی از مهارت‌های مهم در تولید محتوا است. بنابراین تسلط یا عدم تسلط بر این مهارت، سرنوشت فعالیت‌های وابسته به تولید محتوا را تحت تاثیر قرار خواهد داد. از دیگر اهمیت‌های تهیه گزارش، می‌توان به ایجاد کوچک‌ترین سندهای سازمانی اشاره کرد. درواقع این فعالیت نیز به گونه‌ای گزارش نویسی محسوب می‌شود. به طور کلی هر فعالیت مکتوب در فضای کسب و کار، از جنس گزارش نویسی است. به همین دلیل داشتن این مهارت، اهمیت بالایی در محیط‌های کاری دارد. از دیگر اهمیت‌های گزارش نویسی می‌توان به تاثیر آن در رشد و پیشرفت کسب و کارها اشاره کرد.

اصول گزارش نویسی
تا این قسمت از مطلب با گزارش و اهمیت کسب مهارت گزارش نویسی آشنا شدید. در این بخش ۵ مورد از مهم‌ترین اصول‌ گزارش نویسی را با شما در میان خواهیم گذاشت.
- محتوای گزارش باید دقیق باشد
- ظاهر گزارش مهم است
- بهره‌وری گزارش را فراموش نکنید!
- گزارش باید ساختار داشته باشد
- محتوای گزارش باید کاربردی باشد

ساختار گزارش‌نویسی بیشتر آشنا شوید!
در قسمت‌های قبلی گفتیم که یکی از اصول مهم گزارش، ایجاد یک ساختار منسجم برای آن است. اجزای ساختار گزارش بنابر نوع سازمان یا نوعی گزارشی که در نظر دارید، می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین قبل از تهیه یک گزارش، لازم است نکاتی که درمورد آن وجود دارد را مطالعه کنید. در این بخش قصد داریم بخش‌های مختلف ساختار یک گزارش معمولی که در اکثر سازمان‌ها مرسوم است را معرفی کنیم.
- چکیده
- مقدمه
- بدنه اصلی گزارش
- نتیجه‌گیری و پیشنهادات
- کلام پایانی

 

 

 

دانلود سوالات شایستگی گزارش نویسی ویژه کارشناسی و ارائه خدمات

دانلود سوالات شایستگی گزارش نویسی ویژه مالی، اداری و حقوقی

 

 


کلمات کلیدی
یکی از دسته های شغلی در آزمونهای استخدامی بخش خصوصی، دسته مالی، اداری و حقوقی می ... 4- اصل سوالات آزمون استخدامی ادوار گذشته شایستگی اصول و فنون مذاکره سال ... اصل سوالات شایستگی اصول و فنون مداکره آزمون شرکتهای خصوصی در سال قبل ... شایستگی اصول و فنون مذاکره را که در آزمون قبلی شرکتهای خصوصی مطرح ... دانلود اصل سوالات آزمون شرکتهای خصوصی شایستگی اصول و فنون مذاکره (مورد نیاز دسته های شغلی مالی و اداری و حقوقی، بازاریابی و فروش، مدیریتی، ... دانلود بسته کامل نمونه سوالات استخدامی بخش خصوصی ویژه شرکت های صنعتی، تجاری ، فناور و دانش‌بنیان. بر اساس شایستگی های عمومی مشترک بین اکثر رشته های شغلی، ... مدیران استخدامی این سوال را مطرح می‌سازند تا بفهمند که نامزدهای شغل موردنظر، خودشان را چقدر شایسته موقعیت شغلی می‌بینند. نیکولای می‌گوید: «کارفرما می‌خواهد ... دانلود اصل سوالات آزمون شرکتهای خصوصی شایستگی اصول و فنون مذاکره (مورد نیاز دسته های شغلی مالی و اداری و حقوقی، بازاریابی و فروش، مدیریتی، کارشناسی و · بانک ... دانلود اصل سوالات آزمون شرکتهای خصوصی شایستگی اصول و فنون مذاکره (مورد نیاز دسته های شغلی مالی و اداری و حقوقی، بازاریابی و فروش، مدیریتی، کارشناسی و · خرید و ...  سوالات احکام گزینش (گزینش استخدامی) در مصاحبه های استخدامی چه می پرسند؟ ... موازین فقهی و احکام کلی اسلام داشته و شایستگی های روحی و اخلاقی ...