دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی کار گروهی بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی کار گروهی بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی کار گروهی ویژه مهندسی

سوالات شایستگی کار گروهی ویژه هنر، رسانه و آموزش

سوالات شایستگی کار گروهی ویژه مالی، اداری و حقوقی

 

 



 

شایستگی کار گروهی

 

یکی از موضوعاتی که امروزه دغدغه‌ی بیشتر مدیران کسب و کارهاست، به‌وجود آوردن فرهنگ کار تیمی و گروهی در کسب‌وکار است. اگر اهمیت کار تیمی و گروهی در سازمانی به ‌درستی درک شود اتفاقات و پیشرفت‌های بسیار خوبی در آن شرکت رخ می‌دهد که می‌تواند منجر به افزایش فروش و اعتبار آن مجموعه و برند گردد. کارگروهی چیست؟

البته به‌ وجود آوردن فضایی که منجر به کارتیمی و گروهی شود کار چندان آسانی نیست. 

امروزه با پیشرفت دنیای تکنولوژی و پیچیده‌تر شدن فعالیت‌های سازمانی، اهیمت کار فردی کم‌رنگ شده است و اهمیت کارهای گروهی رو به افزایش است . درحقیقت شرکت‌های بزرگ و بروز دنیا مانند اپل، سامسونگ، مک‌دونالد و دیگر سازمان‌های بزرگ از سال‌ها پیش دریافتند که کارهای تیمی می‌تواند نتایج بسیار درخشانی را در یک سازمان و کسب و کار ایجاد کند که انجام آن توسط یک فرد، کار و هدفی غیرممکن است.

از همان سال‌ها تیم‌های توسعه و تحقیقی شکل گرفت تا این شرکت‌ها بتوانند فرهنگ کارگروهی را در شرکت خود ایجاد کنند. البته به‌خاطر داشته باشید که ایجاد فرهنگ کارتیمی در یک کسب و کار امری زمان‌بر است.

تعریف کار گروهی چیست؟ teamwork چیست؟ متاسفانه بسیاری از افراد و حتی مدیران برخی کسب و کارها تفاوت بین تیم و گروه را نمی‌دانند و به همین‌ خاطر مشکلات و ضررهای زیادی به کسب و کارشان وارد می‌شود. بیشتر ما زمانی‌ که دور هم جمع می‌شویم و کارهای خاصی را انجام می‌دهیم نام خود را تیم می‌گذاریم درحالیکه اگر به دنبال هدفی خاص و مشخص نباشیم، صرفا یک گروه هستیم و نه یک تیم.

تفاوت‌های زیادی بین یک تیم و گروه وجود دارد. در واقع تیم به مجموعه افراد هم‌فکری گفته می‌شود که با تمرکز کردن بر یک هدف و ارزشی یکسان برای رسیدن به آن هدف تلاش می‌کنند، اما در مقابل گروه به افرادی گفته می‌شود که اساسا بیشتر از دو نفر هستند اما الزاماً هدف و ارزش خاصی را دنبال نمی‌کنند. همچنین در کار گروهی و تیمی غیبت هر از اعضای تیم باعث می‌شود تا هدف نهایی تیم دچار مشکل و نوسان شود که البته در گروه این‌طور نیست و اعضای گروه شخصیت مستقل‌تری نسبت به یک تیم دارند.

پژوهش‌گران شش اصل مقدماتی و لازم را برای شروع هر کار گروهی در سازمان ضروری می‌دانند و اعتقاد دارند اگر هر مجموعه‌ای که خود را تیم می‌داند این ویژگی‌ها‌ را نداشته باشد نمی‌تواند به هدف و ارزش دلخواه خود برسد. این ۶ اصل از جمله عوامل مؤثر در موفقیت کار تیمی است.

1- تعداد افراد کم (حداکثر ۱۲ نفر)
2- ماموریت یکسان
3- وجود مهارت‌های مکمل
4- اهداف یکسان و واضح
5- توافق در رویکرد یکسان و مشترک کار
6- پاسخ‌گویی متقابل

 

 

دانلود سوالات شایستگی کار گروهی ویژه مهندسی

دانلود سوالات شایستگی کار گروهی ویژه هنر، رسانه و آموزش

دانلود سوالات شایستگی کار گروهی ویژه مالی، اداری و حقوقی

 

 


کلمات کلیدی
یکی از دسته های شغلی در آزمونهای استخدامی بخش خصوصی، دسته هنر، رسانه و آموزش ... 3- اصل سوالات آزمون استخدامی ادوار گذشته شایستگی کار گروهی سال 1400 شامل 20 ... بخش اصل سوالات شامل دفترچه سوالات شایستگی های ادوار گذشته بخش خصوصی برگزار ... 4- اصل سوالات آزمون استخدامی ادوار گذشته شایستگی کار با اینترنت سال 1399 شامل ...  بر اساس شایستگی های عمومی مشترک بین اکثر رشته های شغلی، بسته کامل ششمین آزمون استخدامی بخش خصوصی ویژه شرکت های صنعتی ، تجاری ، فناور و دانش ...آیا برای شرکت در آزمون استخدام بخش خصوصی به غیر از خرید کارت اعتباری ثبت نام، وجه دیگری هم بابت مصاحبه حضوری و شروع همکاری پرداخت می‌گردد؟  2.چرا باید تو را استخدام کنیم؟ چیزی که مصاحبه‌شونده دوست دارد بداند: آیا شما حقیقتا بهترین گزینه استخدام هستید؟ مدیر منابع انسانی می‌خواهد مطمئن ...  پس در ذهنتان سوالاتی را آماده کنید تا به وقتش آن را از مسئول استخدام بپرسید. پرسیدن سوالات درست در عین حال می‌تواند برخی دیگر از شایستگی‎ مدیران استخدامی این سوال را مطرح می‌سازند تا بفهمند که نامزدهای شغل موردنظر، خودشان را چقدر شایسته موقعیت شغلی می‌بینند. نیکولای می‌گوید: «کارفرما می‌خواهد ... اما آمادگی برای مصاحبه شغلی جز با تمرین و آگاهی از سوالات احتمالی ممکن ... افرادی با توانایی بالا در کار گروهی هستند؛ افرادی که بتوانند فشار ... برای هر یک از عناوین شغلی، مجموعه ای از سوالات با هدف ارزیابی شایستگی های شغلی تخصصی مورد نیاز در هر یک از مشاغل ثبت نامی داوطلبان، طراحی شده است. متقاضیان پس ...