دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی پی سی آر (PCR) بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی پی سی آر (PCR) بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی پی سی آر (PCR)

 

 



 

شایستگی پی سی آر (PCR)

 

تکنیک واکنش زنجیره ای پلی مراز (PCR) یک روش سریع و مقرون به صرفه برای تکثیر و کپی قطعاتی از DNA می باشد. در تکنیک PCR برای تکثیر قطعه مورد نظر از تغییرات حرارتی استفاده می شود. برای انجام واکنش زنجیره ای پلی مراز از دستگاه ترمال سایکلر (Thermal cycler) استفاده می شود. در ابتدا واکنش PCR با قرار دادن لوله های آزمایش داخل حمام های آب گرم با دماهای مشخص انجام میشد. اما دستگاه های امروزی به بلوک های فلزی مجهز می باشند که حرارت پذیر بوده و با توجه به برنامه ی دمایی و زمانی که به دستگاه داده می شود، قطعه ی مورد نظر تکثیر می شود.

واکنش زنجیره ای پلی مراز (PCR)، دارای مراحل دناتوراسیون(Denaturation)، مرحله ی annealing و مرحله ی پلیمریزاسیون می باشد.

در مرحله ی دناتوراسیون یا denaturation قطعات DNA به مدت 30 تا 45 ثانیه در درجه حرارت 92 تا 95 درجه سانتی گراد قرار داده می شود تا دو رنجیره ی DNA از هم باز شوند.

در مرحله ی بعدی دما در محدوده ی ۵۵ تا ۶۵ درجه سانتی گراد قرار می گیرد تا پرایمر به رشته ی مورد نظر متصل گردد.

در مرحله پایانی یا پلیمریزاسیون آنزیم DNA پلی مراز وارد عمل شده و با استفاده از نوکلئوتید های تری فسفات از روی رشته ی الگو DNA، رشته ی جدید سنتز می شود. تکنیک PCR، کاربردهای متعددی دارد که می توان به تکثیر کپی های متعدد از ژن مورد مطالعه، بررسی حضور یا عدم حضور ژن مورد نظر، تشخیص بیماری های قبل از تولد، تعیین جنسیت جنین و تشخیص بیماریها اشاره نمود.

 

 

دانلود سوالات شایستگی پی سی آر (PCR) بخش خصوصی

 


کلمات کلیدی
آشنایی با PCR |واکنش زنجیره ای پلی مراز (PCR)، دارای مراحل دناتوراسیون(Denaturation)، مرحله ی annealing و مرحله ی پلیمریزاسیون می باشد. آموزش PCR واکنش زنجیره ای پلیمراز (Polymerase Chain Reaction) یا همان PCR یکی ... دستگاه PCR (پی سی آر) با افزایش کپی های DNA یا انواع RNA کمک می کند نمونه ...  PCR توسط کاری مولیس در سال 1983 اختراع شد. وی در سال 1993 جایزه نوبل شیمی را با مایکل اسمیت به اشتراک گذاشت. در انواع PCR از آنزیم DNA پلیمراز استفاده می‌شود که ... با استفاده از آزمایش RT-PCR ماده ژنتیکی ویروس کووید ۱۹ که RNA نامیده می‌شود، در نمونه‌های دستگاه تنفسی (مانند بینی و حلق) شناسایی می‌شود. بر اساس نتایج این روش ... دستگاه ترموسایکلر چیست؟ ترموسایکلر یک دستگاه است که با کمک آن آزمایشات مربوط به PCR انجام می شود. در واقع از این دستگاه به منظور تکثیر DNA و RNA استفاده ... Bahman 28, 1399 AP — اساس واکنش PCR چیست و چگونه انجام می‌گیرد؟ تکنیک PCR با بهره‌گیری از اصول اولیه فرایند طبیعی سنتز DNA و همانندسازی، مولکول‌های DNA ..