دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی پی اچ پی (PHP) بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی پی اچ پی (PHP) بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی پی اچ پی (PHP) ویژه فناوری اطلاعات

سوالات شایستگی پی اچ پی (PHP) ویژه مهندسی

 

 



 

شایستگی پی اچ پی (PHP)

 

PHP چیست ؟ در این مقاله سعی داریم عنوان کنیم که چرا برنامه‌نویسی یک شغل جذاب و پولساز در شغل های دنیا به شمار می رود. و اینکه چرا زبان php به عنوان نقطه شروع شما در برنامه نویسی مناسب است. همچنین مزیت های آن نسبت به دیگر زبان های برنامه نویسی به خصوص زبان های سمت سرور بیان می کنیم.

 

Php مخفف کلمات Hypertext PreProcessor است. به معنای پیش پردازند فرامتن می باشد. رسموس لردورف این زبان در سال ۱۹۹۴ ایجاد کرد و از آنجایی که یک زبان open source است توسط سایرین توسعه پیدا کرد. در سال ۱۹۹۵ اولین نگارش آن ارائه شد و با نام Personal Home Page راهی بازار شد.

 

زبان php یک زبان شی گرا که به منظور طراحی وب توسعه یافته و شباهت زیادی به زبان c دارد. البته در نسخه های جدید این زبان شباهت هایی با زبان جاوا نیز پیدا کرده است. Php یک زبان سمت سرور است. بدین معنی که صفحات php ابتدا توسط سرور (Apache یا IIS) پردازش می شود و سپس خروجی به صورت کدهای HTML و جاوا اسکریپت برای مرورگری که کاربر با آن به اینترنت متصل است ارسال می شود.

 

بیش ار ۲۴۰ میلیون وب سایت با زبان پی اچ پی طراحی شده اند. در بیش از ۲ میلیون وب سرور مورد استفاده قرار گرفته است. php محرک ۸۳% از کل وب سایت های جهان است. این زبان جزء ۱۰ زبان برتر برنامه نویسی از نظر برنامه نویسان است. از سایت‌های معروف دنیا که به زبان پی اچ پی کد نویسی شده اند می توان ویکیپدیا و شبکه اجتماعی فیسبوک را نام برد.

 

دستورات زبان php به صورت مستقیم در کدهای زبان نشانه گذاری php نوشته می شوند. این زبان در نسخه ۳/۴ به بعد تغییر زیادی کرد یکی از این تغییرات که کمک زیادی به برنامه نویسان نیز کرد اضافه کردن قابلیت واسط خط فرمان بود که این قابلیت می تواند برای ایجاد نرم افزارهایی با واسط گرافیکی کاربر و یا نرم افزار های غیر وب مورد استفاده قرار بگیرد.

 

این یک زبان کراس پلتفرم (Cross Platform) است. یعنی در پلتفرم های مختلف از ویندوز، گنو، مکینتاش و لینوکس می توان از آن اجرا گرفت و بدون اعمال تغییر چندانی در پیکربندی می توان از یک پلتفرم به پلتفرمی دیگر مهاجرت کرد.

زبان php با اکثر وب سرورهای مطرح جهان سازگاری دارد از این وب سرورها می توان به آپاچی، آی آی اس مایکروسافت و غیره اشاره کرد. همچنین از انواع دیتابیس ها مانند Oracle ،PostgreSQ ،MongoDB ،MySQL،SQLite و …پشتیبانی می کند.

 

یکی از تفاوت های این زبان نسبت به رقیب اصلی خود یعنی Asp.net رایگان بودن php است. دیگر ویژگی آن open source بودن است بدین معنی که توسعه دهندگان در سراسر جهان این امکان را دارند که به رایگان این در اختیار گرفته و با تغییر و بهبود کد هایش آن را ارتفاء دهند.

 

این زبان به منظور ساخت وبسایت های دینامیک طراحی شده است و هم اکنون می توان آن را یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی در این زمینه دانست. در زیر کارهایی که در سمت سرور با php می توان انجام داد را آورده ایم:
- رمز گذاری بر روی داده ها
- محدودیت دسترسی به بعضی از صفحات سایت
- پردازش اطلاعات فرم های HTML
- خواندن، بازکردن، نوشتن، بستن و ایجاد فایل ها در سمت سرور
- اعمال تغییرات بر اطلاعات دیتابیس
- اجرای اسکریپت ها از طریق کامند لاین با استفاده از php

 

ملزومات برای کدنویسی به زبان php در حالت کلی ۳ چیز می باشد؛ برنامه‌ای برای کدنویسی، سرور و مرورگر.
- ابزار یا برنامه کدنویسی
با برنامه ساده‌ای همچون notpad هم می توان کدنویسی php را انجام داد ولی بهتر است از نرم افزار‌های حرفه‌ای همچون Dreamweaver، NuSphere PhpED استفاده کنید. زیرا طراحی این نرم افزارها به گونه ای است که ضمن راحت کردن کدنویسی، خطاهای شما در کد زدن را به حداقل می رساند.
- مرورگر
بهتر است از مرورگر‌های با سرعت بالا استفاده کنید. از مرورگرهای معروف می توان کروم، موزیلا و اج را نام برد.
- سرور
چنانچه صرفا قصد یادگیری زبان php را دارید فعلا می توانید بدون صرف هزینه اقدام به نصب سرور‌های مجازی کنید. از این دست برنامه‌ها می توان WampServer وXampServer را عنوان کرد. اما بعد از یادگیری زبان php و چنانچه بخواهید در شبکه جهانی کدهای خود را مشاهده کنید باید اقدام به خرید اشتراک شرکت های ارائه دهنده سرور بنمایید.

 

 

دانلود سوالات شایستگی پی اچ پی (PHP) ویژه فناوری اطلاعات

دانلود سوالات شایستگی پی اچ پی (PHP) ویژه مهندسی

 


کلمات کلیدی
 نمونه مصاحبه فنی و عملی و سوالات استخدام برنامه نویس php به همراه پاسخ ... همچنین در بخش دوم این مقاله به سراغ سوالات الگوریتمی می رویم ... اگر می خواهید با سوالات روز استخدام برنامه نویس PHP با جواب تشریحی آشنا شده و با آمادگی کامل در مصاحبه شغلی برنامه نویسی پی اچ پی شرکت کنید این مطلب را ... 3- اصل سوالات آزمون استخدامی ادوار گذشته شایستگی پی اچ پی (PHP) سال 1400 شامل 20 سوال استخدامی بدون پاسخنامه در 8 صفحه. 4- اصل سوالات آزمون استخدامی ادوار ... جواب: تفاوتی ندارند؛ حالت دوم، کوتاه‌شده‌ی array است که در پی‌اچ‌پی نسخه‌ی 5.4 معرفی شده، پس در نسخه‌های قدیمی‌تر قابل اجرا نبوده و موجب ... تدریس خصوصی آموزش برنامه نویسی php توسط معلم، استاد و دبیر خانم و آقا در تهران و ... لاراول - پی اچ پی - جاوا اسکریپت - سی - سی پلاس پلاس - golang - گولنگ. ایران اچ آر ... PHP. این شغل در استان کهگیلویه و. بویراحمد به صورت حضوری تقاضای. شغلی ... متخصصین این حوزه به بررسی و حل مسائل مربوط به طراحی پی. افزایش تقاضا برای استخدام برنامه‌نویس php باعث شده تا درآمد برنامه نویس PHP در آگهی‌های ... یا توسعه‌دهنده وب در شرکت‌های خصوصی و سازمان‌ها استخدام می‌شوند. در نهایت پشتیبانی دوره هم خیلی خوب بود، از جواب دادن به تمام سوالات توی بخش پرسش و پاسخ تا رفع مشکلات پروژه‌م با anydesk، توسط منتور دوره. من حتما توی دوره‌های ... اگر می‌خواهید پاسخ این سوالات را بدانید و با فرآیند مصاحبه و استخدام برنامه نویس ... مصاحبه‌های پی در پی با کارجویان برای استخدام در شرکت‌های برنامه نویسی.  شرکت طراحی سایت پارسایا در جهت تکمیل کادر فنی خود اقدام به جذب برنامه نویس پی اچ پی مسلط به فریم ورک لاراول در غرب تهران می نماید.