دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی پایگاه داده بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی پایگاه داده بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی پایگاه داده

 

 



 

شایستگی پایگاه داده

 

بانک اطلاعاتی یا همان پایگاه داده (دیتابیس | Database) مجموعه‌ای سازمان‌یافته از داده‌ها است. پایگاه‌‌های داده از ذخیره‌سازی الکترونیکی و ایجاد تغییر در داده‌ها پشتیبانی می‌کنند. مدیریت داده‌ها به وسیله پایگاه داده بسیار آسان می‌شود. برای مدیریت داده‌ها در یک بانک اطلاعاتی از سیستم مدیریت پایگاه داده (Database Management Syste) یا همان DBMS استفاده می‌شود.

در ادامه این بخش به سوال «پایگاه داده چیست» به طور دقیق‌تر و جامع‌تر پاسخ داده شده است. داده‌ها نقش اساسی در یک پایگاه داده ایفا می‌کنند. بنابراین، برای درک بهتر مفهوم پایگاه داده در ادامه به این سوال مهم پاسخ داده شده است که داده چیست؟

در علوم کامپیوتر، داده (Data) مجموعه‌ای از اطلاعات است که به قالبی بهینه و مناسب برای انتقال یا پردازش تبدیل شده‌اند. در حقیقت، امکان استفاده از داده‌ها به صورت‌های مختلفی از جمله متن، عدد، رسانه، بایت و سایر موارد وجود دارد. واژه Data از کلمه Datum برگرفته شده که به معنی «یک تکه اطلاعات» است.

به طور کلی در حوزه پایگاه داده، داده‌ها در دو نوع رابطه‌ای (Relational) و غیر رابطه‌ای (Non-relational) گروه‌بندی می‌شوند. اغلب اپلیکیشن‌های مدرن حجم وسیعی از هر دو نوع داده‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهند. داده‌های رابطه‌ای به نوعی از دیتا گفته می‌شود که به سایر عناصر داده‌ها مرتبط هستند. در حالی که داده‌های غیر رابطه‌ای منحصراً به سایر داده‌ها ارتباطی ندارند و معمولاً دارای مقادیر رشته‌ای هستند.


پایگاه داده‌ها انواع مختلفی دارند که هر یک بر اساس نیاز به کار می‌روند و از جمله آن‌ها می‌توان به پایگاه داده‌های NoSQL، بانک‌های اطلاعاتی رابطه‌ای، پایگاه داده شی‌گرا و دیتابیس‌های ستونی اشاره کرد. در ادامه هر یک از انواع پایگاه داده فهرست شده‌اند:

- پایگاه داده NoSQL
- پایگاه داده رابطه‌ای (Relational)
- پایگاه داده شی‌گرا (Object Oriented)
- پایگاه داده ستونی
- انبارهای داده (Data Warehouses)
- پایگاه داده ستون گسترده
- پایگاه داده متمرکز (Centralized)
- پایگاه داده متن باز (Open Source)
- پایگاه داده مبتنی بر فضای ابری (Cloud)
- پایگاه داده کلید مقدار
- پایگاه داده سلسه مراتبی (Hierarchical)
- پایگاه داده توزیع شده (Distributed)
- پایگاه داده گرافی (Graph)
- پایگاه داده سری زمانی (Time Series)

 

 

 

دانلود سوالات شایستگی پایگاه داده بخش خصوصی

 


کلمات کلیدی
دانلود بسته کامل نمونه سوالات استخدامی بخش خصوصی ویژه شرکت های صنعتی، ... کارشناس استقرار نرم افزار ، کارشناس امنیت ، کارشناس پایگاه داده ، کارشناس تست نرم ...  دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی بخش خصوصی دانلود رایگان ... استقرار نرم افزار - کارشناس امنیت - کارشناس پایگاه داده - کارشناس تست ... مجموعه سوالات تخصصی پایگاه داده ها با جواب ... نمونه سوالات شایستگی شغلی ... دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی بخش خصوصی ( کاملترین مجموعه سال ۱۳۹۹ ) . اگر شما هم قصد شرکت کردن در آزمون های استخدامی شرکت های خصوصی و دانش بنیان را دارید ما در ... درس پایگاه داده ها ... نمونه سوالات آزمون استخدام بخش خصوصی سوالات استخدامی شرکت های خصوصی و دانش بنیان در این بخش قابل دانلود خواهد بود ... ما در پایگاه علمی ، استخدامی ای سوال برای کلیه آزمون های استخدامی بهترین و ... آیا برای شرکت در آزمون استخدام بخش خصوصی به غیر از خرید کارت اعتباری ثبت نام، وجه دیگری هم بابت مصاحبه حضوری و شروع همکاری پرداخت می‌گردد؟ آزمون استخدام بخش خصوصی مبتنی بر شایستگی‌ها و مهارت‌های شغلی است که شامل سوالات دانشی، مهارتی و عمومی می‌باشد. سوالات دانشی بر مبنای منابع ... همانطور که مطلع هستید با آغاز ثبت نام ششمین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی، شرکت ... درس پایگاه داده ها ( تعداد ۱۷۵ عدد نمونه سوال ) سوالات استخدامی فناوری ... برای هر یک از عناوین شغلی، مجموعه ای از سوالات با هدف ارزیابی شایستگی های شغلی تخصصی مورد نیاز در هر یک از مشاغل ثبت نامی داوطلبان، طراحی شده است. متقاضیان پس ...