دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی ویندوز سرور (windows server) بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی ویندوز سرور (windows server) بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی ویندوز سرور (windows server)

 

 



 

شایستگی ویندوز سرور (windows server)

 

ویندوز، محبوب‌ترین سیستم‌عامل در جهان است و مایکروسافت هر چند سال یک‌بار با انتشار نسخه‌ای جدید، آن را بهبود می‌بخشد. اما ویندوز فقط مختص به کامپیوترهای خانگی نیست. مایکروسافت در خط تولیدی دیگر، اقدام به توسعه‌ی سیستم‌عامل مخصوص سرور می‌کند که ویندوز سرور نام دارد و روی کامپیوترهای قدرت‌مندی که به سرور معروف هستند، نصب می‌شوند. اولین نسخه‌ی ویندوز در سال ۱۹۹۳ و آخرین نسخه‌ی آن در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شده است. پرسشی که مطرح می‌شود این است که ویندوز سرور چیست و چه کسانی می‌توانند از آن استفاده کنند. ویندوز سرور برای افرادی مناسب است که نیاز به پشتیبانی بیش‌تری دارند و یا این که مجبور به استفاده از تکنولوژی‌ای هستند که صرفا در ویندوز سرور قابل نصب و استفاده است.

 

ویندوز سرور چیست؟
اگر تا به‌حال نام ویندوز سرور به گوش‌تان نخورده است، شاید لازم باشد در ابتدا به این پرسش پاسخ دهیم که سرور چیست و بعد به موضوع سیستم‌عامل آن بپردازیم. سرورها کامپیوترهای بسیار قدرت‌مندی هستند که به‌شکل دایمی کار می‌کنند و منابعی را برای کامپیوترهای دیگر فراهم می‌کنند. برای مثال وقتی شما در خانه‌تان نشسته‌اید و سایت ابرآروان را سرچ می‌کنید، سروری وجود دارد که به درخواست کامپیوتر خانگی‌تان پاسخ می‌دهد و خروجی آن وب‌سایت مدنظرتان است که در مرورگر ظاهر می‌شود.

این کامپیوترها (سرورها) که اصولن برای مصارف تجاری مورد استفاده می‌گیرند، برای کارکردن (دقیقن مشابه کامپیوتر خانگی خودتان) نیاز به سیستم‌عامل دارند. ویندوز سرور یکی از همین سیستم‌عامل‌ها است که نسخه‌های گوناگونی دارد. در سال ۲۰۰۳ مایکروسافت Windows Server 2003 را منتشر کرد. البته پیش از آن هم نسخه‌های سرور ویندوز تحت نام‌های دیگری مانند Windows NT 4.0 در دسترس بود. حالا می‌توانیم به پرسش ویندوز سرور چیست پاسخ دهیم! ویندوز سرور نسخه‌ای از سیستم‌عامل‌ ویندوز شرکت مایکروسافت است که برای نصب و اجرا روی سرورها طراحی شده است. ویندوز سرور برای به اشتراک گذاشتن خدمات با چند کاربر و کنترل گسترده‌ای از ذخیره‌سازی داده‌ها، برنامه‌های کاربردی و شبکه‌های مشترک استفاده می‌شود.

اولین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز NT (New Technology) در سال ۱۹۹۳ منتشر شده بود. نسخه‌ای از این ویندوز وجود داشت که با ایجاد یک لایه‌ی انتزاعی سخت‌افزاری یا HAL (Hardware Abstraction Layer) به پایداری سیستم‌عامل کمک می‌کرد.

 

 

کاربردهای ویندوز سرور چیست؟
1- شبکه‌سازی: شبکه‌سازی فرایند انتقال و تبادل داده‌ها بین دستگاه‌های مختلف است که به‌وسیله‌ی یک رسانه به یک‌دیگر متصل شده‌اند. اصولن در هر شبکه‌، یک کامپیوتر به عنوان سرور انتخاب می‌شود و روی این دستگاه، ویندوز سرور نصب خواهد شد.
2- استفاده از تکنولوژی‌های مایکروسافت: اگر به هر دلیلی نیاز به استفاده از تکنولوژی‌های مایکروسافت داشته باشید، باید از ویندوز سرور مجازی استفاده کنید.
3- ویژگی‌های امنیتی پیشرفته: یک مثال از ویژگی‌های امنیتی پیشرفته این است که از حذف تصادفی، دسترسی غیرمجاز، جابه جایی یا تغییر نام ساختار فایل‌ها جلوگیری می‌شود. برای مثال شاید در یک شبکه لازم باشد که کاربر x بتواند فایل خاصی را ایجاد یا نامش را تغییر دهد اما نتواند آن را حذف کند. ویندوز سرور این امکان را فراهم می‌کند تا مدیر شبکه بتواند کنترل عالی روی امنیت سیستم‌ها و داده‌های خود داشته باشد.
4- دسترسی از راه دور: این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد به‌وسیله‌ی اینترنت به یک شبکه و یا یک رایانه که در موقعیت جغرافیایی دیگری است، دسترسی داشته باشند. برای مثال Microsoft Windows Server Manager به افراد اجازه می‌دهد تا سرورهای محلی و راه دور را بدون نیاز به حضور فیزیکی مدیریت کنند.
5- مدیریت سرور متمرکز: مدیریت سرورها به‌شکل متمرکز یکی از خدمات مهم ویندوز سرور است. کافی است با اضافه کردن سرورهای مجزا به Windows Admin Center آن‌ها را با مجموعه‌ای از ابزارها مدیریت کنید.
6- ابزارهای نظارت بر عملکرد: مانیتورینگ سیستم بدون شک یکی از مهم‌ترین وظایف یک مدیر شبکه است؛ چرا که به وسیله‌ی آن می‌توان مطمین شد که سرورها به درستی کار می‌کنند. ویندوز ابزارهایی مانند Task Manager یا Microsoft Windows Server Event Viewer را فراهم کرده است اما کافی نیست. در ویندوز سرور این امکان وجود دارد که از برنامه‌های پیشرفته‌تری مانند Zabbix یا Nagios استفاده کرد. این ابزارهای نظارتی به شما کمک می‌کنند تا تمام اطلاعات زیرساخت‌ها را مد نظر داشته باشید و برای هر گونه خرابی یا اشکال هشدار دریافت نمایید.
7- Failover Clustering: در این سرویس سرورها به شکلی پیکربندی می‌شوند که در زمان بروز هرگونه Failure، بار کاری بین سرورهای مختلف پخش شود. این روش در زمان تعمیر سخت‌افزارها بسیار کاربردی است. به بیانی دیگر بروز هر گونه Failure منجر به اختلال در سرویس‌دهی نخواهد شد.

 

تفاوت ویندوز معمولی با سرور ویندوز چیست؟
1- کارایی
تفاوت اصلی بین ویندوز معمولی با ویندوز سرور در این است که ویندوزهای معمولی برای استفاده در خانه و استفاده‌های شخصی به وجود آمده‌اند؛ این در حالی است که ویندوز سرور یک سیستم‌عامل اختصاصی است که برای اجرا روی کامپیوترهایی که نقش سرور را دارند، استفاده می‌شوند.
2- قیمت سخت‌افزار
ویندوز سرور برای این که عملکرد بهتری داشته باشد و سرویس‌دهی را به‌شکل متمرکز انجام دهد نیاز به رم و پردازشگر قوی‌تری دارد، به همین دلیل قیمت آن نیز بسیار بالا خواهد رفت.
3- امکانات
دسترسی به سرویس‌هایی مانند Active Directory ،DHCP و… در ویندوزهای معمولی امکان‌پذیر نیست. استفاده از فناوری‌های مهمی مانند Storage Replica که برای بازیابی داده‌ها بعد از حوادث است و یا Data Deduplication که برای صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد فقط به‌وسیله‌ی ویندوز سرور امکان پذیر است.
4- پشتیبانی از سخت‌افزارها
جدیدترین ویندوز معمولی مانند ویندوز ۱۰ می‌تواند تا ۲ ترابایت رم را پشتیبانی کند؛ این در حالی است که ویندوز سرور این عدد را تا ۲۴ ترابایت رسانده است. ۹۹درصد از کاربران رایانه‌های شخصی نیازی به این حجم از رم ندارند و این اعداد صرفن جهت مقایسه بیان شده است.
ویندوز سرور مجبور است که عملیات انتقال داده‌ها را بین هزاران سیستم انجام دهد و به همین خاطر پشتیبانی از ۲۴ ترابایت رم عددی غیرمنطقی نیست.

 

 

دانلود سوالات شایستگی ویندوز سرور (windows server) بخش خصوصی

 


کلمات کلیدی
سؤالات رایج ویندوز سرور · 1) ویندوز سرور چیست؟ · 2) توضیح دهید که Secondary، Primary و Stub zone در Windows DNS server چیست؟ · 3) وظیفه ... نمونه سوالات مصاحبه شغلی کارشناس پیکربندی ویندوز سرور مایکروسافت Windows Server با پاسخ تشریحی و اطلاعاتی که کارجوی این شغل جهت استخدام شدن در روزی که با ... معرفی نمونه سوالات استخدامی درباره سیستم عامل ویندوز 10 Microsoft Windows مایکروسافت که در روز استخدام و جلسه حضوری مصاحبه، کارفرما از متقاضی کار می پرسد و ... دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی دسته شغلی فناوری اطلاعات با فرمت pdf برای آزمونهای استخدامی سازمان ها و شرکت های خصوصی. ویندوز سرورها معمولا در سازمان های بزرگ و شبکه های کامپیوتری بزرگ استفاده می شود تا به تعدادی زیادی از کامپیوتر ها سرویس بدهد. در ادامه به سوال ... کامپیوتری که سیستم عامل سرور (مانند 2012) را اجرا می‌ کند، نقش های متنوعی می‌ تواند ایفا کند. پس از نصب سرور 2012 می‌ توان از طریق Server Manager و یا Windows ... 256 ﭘﯿﻮﺳﺖ ﺷﻤﺎره 1 : ﻟﯿﺴﺖ ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ آزﻣﻮن اﺳﺘﺨﺪام ﺑﺨﺶ ﺧﺼﻮﺻﯽ از ﮔﺬﺷﺘﻪ ... عامل ویندوز با استفاده از چارچوب ... یک کارشناس لینوکس باید با مفاهیم سرور. Mordad 17, 1392 AP — نمونه سوالات آزمون بین المللی 70-640 (confiquring windows server 2008R2 Active directory). در این بخش نمونه سوالات 640-70 – Active Directory ... نصب لینوکس یا ویندوز به عنوان یک سیستم عامل برای میزبانی روی یک سرور اختصاصی کاربرد دارد و سیستم عامل مجازی ساز وظیفه مجازی سازی را بر عهده دارد. ESXi، KVM، ... با سلام ، ممنون میشم اگه راهنماییم کنید که برای آمادگی برای مصاحبه و یا آزمون های شفاهی جهت استخدام در زمینه مایکروسافت،بیشتر روی چه نکاتی فوکوس میکن...