دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی نصب، راه اندازی و خطایابی سخت افزار بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی نصب، راه اندازی و خطایابی سخت افزار بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی نصب، راه اندازی و خطایابی سخت افزار

 

 



 

شایستگی نصب، راه اندازی و خطایابی سخت افزار

 

 

با رشد روزافزون تکنولوژی و رایانه در جوامع امروزی، اهمیت کسب دانش در زمینه فناوری اطلاعات بیش از پیش احساس می‌شود به نحوی که در جوامع مدرن، رایانه نقش اساسی داشته و احتمالا زندگی بدون رایانه قابل تصور نیست. از این رو کسب دانش و تجربه در حوزه‌های وسیع فناوری اطلاعات می‌تواند زمینه رشد را برای افراد و جوامع ایجاد نماید. در این بین، رایانه‌های شخصی (PC) به دلیل کثرت استفاده، از اهمیت خاصی برخوردار هستند، لذا دانش اولیه در زمینه سخت‌افزار رایانه‌ها می‌تواند در امور شخصی راهگشا بوده و حتی زمینه اشتغال و درآمدزایی را برای افراد فراهم سازد.

 

کامپیوتر شما بعد از فشردن کلید Power توسط شما، در ابتدا تمامی فرمان‌ها را از بایوس (BIOS) کامپیوتر دریافت می‌کند. BIOS یک نرم افزار خاص است که بعنوان اینترفیس (میانجی) بین عناصر اصلی سخت افزارهای نصب شده بر روی سیستم و سیستم عامل ایفای وظیفه می‌نماید. زمانیکه کامپیوتر روشن می‌گردد BIOS عملیات‌های متفاوتی را انجام خواهد داد. مانند:
- بررسی محتویات CMOS برای آگاهی از تنظیمات خاص انجام شده
- مقدار دهی اولیه ریجسترها و مدیریت Power
- اجرای عملیاتPOST به منظور اطمینان از صحت عملکرد عناصر سخت افزاری
- تشخیص درایوی که سیستم می‌بایست از طریق آن راه اندازی (Booting) گردد
و ...

عملیات POST یا Power On Self Test یکی از اصلی‌ترین عملیات کامپیوتر در هنگام روشن شدن می‌باشد. که تمامی نرم افزارها و قطعات سخت افزاری لازم برای بوت سیستم را تست کرده و آماده به کار می‌کند. همه بایوس‌ها در هنگام درست بوت شدن سیستم، یک بوق کوتاه در شروع کار می‌زنند که این بوق به معنی درست و کامل کار کردن تمامی نرم افزارها و سخت افزارهای اصلی سیستم است. اما گاهی نیز اتفاق می‌افتد که یک یا چندی از برنامه‌ها یا قطعات معیوب شده یا به عللی از انجام وظیفه باز می‌مانند، اینجاست که بایوس با تنها راه ارتباطی مستقیم (بوق) شما را آگاه می‌سازد. اگر از برنامه بایوس خود اطلاعی ندارید به 3 طریق می‌توانید از آن آگاه شوید. یکی آنکه به راهنمای مادربرد خود رجوع کنید. راه دیگر آن است که به هنگام روشن نمودن رایانه به نوشته‌های ظاهر شده دقت کنید مطمئنا نوع آن ذکر خواهد شد.

بخش‌هایی که بیشتر از همه دچار مشکل می‌شوند، فن‌ها، هارد دیسک‌ها، سی‌پی‌یو‌ها و کارت‌های گرافیک هستند. البته رم‌ها (RAM) نیز گاهی دچار مشکل می‌شوند. رم‌ها دائما در حال خواندن و نوشتن اطلاعات هستند که به این کار فلش شدن می‌گویند. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکلات این است که به طور منظم سخت‌افزار خود را خطایابی و آزمایش کنید.

ویندوز 10 در داخل خود دو ابزار خطایابی سخت‌افزار دارد. اولین ابزار عملکرد سیستم شما را می‌سنجد و ابزار دوم نیز آزمایش‌هایی را بر روی حافظه رایانه‌ی شما انجام می‌دهد. این دو ابزار به ترتیب «Performance Monitor» و «Windows Memory Diagnostic» نام دارند.

برنامه های شناسایی مشکلات سخت افزاری شخص ثالث
۱- MemTest86
۲- CrystalDiskInfo
۳- HWiNFO
۴- RWEverything
 

 

دانلود سوالات شایستگی نصب، راه اندازی و خطایابی سخت افزار بخش خصوصی

 


کلمات کلیدی
1) بخشی از پیکربندی سخت افزارهای نصب شده که هنگام راه اندازی سیستم از کاربر پرسش می شود. 2) بخشی از تنظیمات راه اندازی ویندوز که روی دیسک به صورت فایل ذخیره ...  دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی بخش خصوصی دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی بخش خصوصی : خرید سوالات استخدامی دسته بازاریابی و ... الزامی. مفاهیم پایه. ای فناوری اطالعات. انتخابی. نصب، راه. اندازی و خطایابی سخت. افزار. الزامی. نصب، راه. اندازی و خطایابی سیستم عامل. مطمئنا با مطالعه این بسته کامل می توانید ۵۰ % راه را به راحتی طی کنید. با ما همراه باشید تا ریز محتویات این بسته را برایتان به زیر ذره بین ببریم ... — دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی کارشناس امور سخت افزار رایانه ... بی شک با دریافت این محصول از وبسایت ایران سوال جرقه ای از راه های واقعی ...  سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های ... در انتهای دوره آموزشی سخت افزار کامپیوتر، شما قادر به شناخت قطعات سخت‌افزاری، مونتاژ، راه‌اندازی، عیب‌یابی کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ خواهید بود. در آموزشگاه سخت ... تسلط کامل بر کامپایل کردن سورس برنامه زبیکس، نصب، پیکربندی و راه اندازی آن. ... و خطایابی T_SQL; آشنایی با DNS/IIS/ VmWare; آشنایی با سخت افزار و فایروال. گاهی برنامه عملی فقط یک مرحله دارد، مثل راه‌اندازی دوباره روتر یا ممکن است شامل اقدامات پیچیده‌تر و زمان‌برتر باشد، مثل ارسال سخت‌افزار ... مدت دوره: 15 جلسه (بصورت خصوصی و یا گروهی) شروع دوره: از زمان ثبت نام شهریه دوره: سخت افزار کامپیوتر (Hardware) چیست؟ سخت‌افزار کامپیوتر یکی از شاخه های مهم ...