دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی مهندسی برق - الکترونیک بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی مهندسی برق - الکترونیک بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی مهندسی برق - الکترونیک بخش خصوصی

 

 



 

شایستگی مهندسی برق - الکترونیک

 

رشته مهندسی برق گرایش الکترونیک به دو قسمت تقسیم می شود که یک قسمت آن میکروالکترونیک است و قسمت دیگر مدار و سیستم می باشد. میکروالکترونیک‌ شامل‌ علم‌ مواد، فیزیک‌ الکترونیک‌، طراحی‌ و ساخت‌ قطعات‌ است‌. مدار و سیستم‌ کار طراحی‌ و ساخت‌ سیستم‌ها و تجهیزات‌ الکترونیکی‌ با استفاده‌ از قطعات‌ ساخته‌ شده‌ را انجام میدهد که این کار توسط‌ متخصصان‌ میکروالکترونیک‌ صورت می گیرد. مثلا یک سیستم گیرنده رادیو نمونه‌ای از کنار هم گذاشتن قطعات مختلف الکترونیکی جهت دریافت موج ارسال شده از سمت فرستنده به گیرنده است؛ سیستم فرستنده و گیرنده برای کار، هم به قطعات الکترونیکی و هم به سیستم‌های تشکیل شده از قطعات الکترونیکی نیاز دارد که خیلی از دستگاه‌های الکتریکی مثل سیستم پمپ مصنوعی تأمین کننده ضربان قلب، سیستم رله و حفاظت در یک نیروگاه برق و یا سیستم هدایت اتوماتیک یک هواپیما را شامل می‌شود.

این رشته به بررسی حرکت الکترون در دوره گاز، خلاء و یا نیمه رسانا و اثرات و کاربردهای آن می پردازد. و مهندس الکترونیک در زمینه ساخت قطعات الکترونیک و کاربرد آن در مدارها، کار می کند. بنابراین فعالیت مهندسی الکترونیک به دو شاخه اصلی "ساخت قطعه و کاربرد مداری قطعه" و "طراحی مدار" تقسیم می شود.


بازار کار، درآمد
با گسترش صنایع در کشور، فرصت های شغلی زیادی برای مهندسین برق مهیا شده است.  اما باز هم در این رشته بیکار وجود دارد. برای ینکه این افراد بتوانند موفق باشند باید کارآفرین باشند و با طراحی های خاص کارهای خوبی ارائه دهند. با توجه به افزایش روز افزون نیاز به انرژی و نرخ رشد انرژی الکتریکی در کشور، سالانه باید حدود 1500 مگاوات به ظرفیت تولید کشور اضافه شود که این نیاز به احداث نیروگاه های جدید و همچنین فارغ التحصیلان متخصص برق و قدرت دارد. این افراد در قسمت های مختلفی مثل کارخانه سیمان، خودروسازی، ذوب آهن و ... میتوانند کار کنند و همچنین ممکن است جذب وزارتخانه های پست و تلگراف و تلفن، صنایع، دفاع و سازمان های مختلف خصوصی و دولتی شوند.


توانایی های مورد نیاز
این رشته هم مثل خیلی از رشته های دیگر مهندسی بر اساس مفاهیم فیزیکی و ریاضیات پابرجا است و هر چه مفاهیم بهتر درک شده باشد فرد خبره تر خواهد بود. گرایش الکترونیک وابستگی زیادی به فیزیک خصوصا فیزیک الکترونیک و فیزیک نیمه هادی ها دارد. در گرایش مخابرات هم درس فیزیک خیلی مهم است چون زیرا دروس اصلی مخصوصا در شاخه میدان شامل الکترومغناطیس و امواج است. داشتن ضریب هوشی بالا و تسلط کافی بر ریاضیات، فیزیک و زبان خارجی برای تحصیل در این رشته خیلی مهم است. 

 
علاقمندی ها
کسی که در این رشته تحصیل می کند باید ذهنی خلاق و تحلیل گر داشته باشد و به کار با وسایل برقی علاقه داشته باشد چون بعضی دانشجویان هستند که در ریاضی و فیزیک قوی هستند اما در کارهای عملی نمی توانند از پس خیلی از وظایف برآیند. این گونه دانشجویان برای رشته های مهندسی مناسب نیستند و بهتر است رشته های ذهنی و انتزاعی مثل ریاضی یا فیزیک را انتخاب کنند.


 



 

دانلود سوالات شایستگی مهندسی برق - الکترونیک بخش خصوصی

 


کلمات کلیدی
دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی تحلیل مدارات الکترونیک دیجیتال و آنالوگ بخش خصوصی دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی تحلیل ... موفقیت در آزمون بخش خصوصی ۱۴۰۰. با مطالعه کامل ترین مجموعه سوالات استخدامی برق الکترونیک. این مجموعه در بخش تخصصی شامل دروس مدارهای الکتریکی،الکترونیک،سیستم های ... بخش اصل سوالات شامل دفترچه سوالات شایستگی های ادوار گذشته بخش خصوصی برگزار شده در سال های اخیر در آزمون های استخدامی می باشد. توضیحات. بر اساس شایستگی های عمومی مشترک بین اکثر رشته های شغلی، بسته کامل ششمین آزمون استخدامی بخش خصوصی ویژه شرکت های صنعتی ، تجاری ، فناور و دانش ...  سوالات آزمون استخدامی بخش خصوصی مجموعه ای است که ویژه سال 1398 تولید شده است و تمامی سوالات آن ... سوالات استخدامی مهندس برق الکترونیک.  یک نمونه پاسخ مناسب: «تخصص من مهندسی برق است، اما آخر هفته‌ها در یک ... من در این زمینه خاص آموزش دیده‌ام، در آزمون استخدامی، شایستگی ‌های ... با توجه به عدم محدودیت مدرک و مقطع تحصیلی در آزمون مذکور و اولویت داشتن شایستگی های شغلی، تمام افرادی که به دنبال شغل مناسب و مورد علاقه خود هستند اعم از ...  آزمون استخدامی بخش خصوصی در سه سطح دانشی، مهارتی و سوالات عمومی ... خود شایستگی های شغلی مورد ارزیابی هر یک از مشاغل خود را انتخاب کنند.  1- بخش رایگان. دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی مهندسی برق ... دانلود رایگان سوالات تخصصی رشته مهندسی برق – الکترونیک · PDF · ZIP ... استخدام در رشته های شغلی معرفی شده در بخش خصوصی بر اساس معدل صورت نمی گیرد و تنها شایستگی های فرد ملاک پذیرش قرار می گیرد. فهرست محتوا [نمایش].