دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی مفاهیم پایه ای فناوری اطلاعات بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی مفاهیم پایه ای فناوری اطلاعات بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی مفاهیم پایه ای فناوری اطلاعات ویژه فناوری اطلاعات

سوالات شایستگی مفاهیم پایه ای فناوری اطلاعات ویژه مهندسی

 

 



 

شایستگی مفاهیم پایه ای فناوری اطلاعات

 

بشر از دیر باز سرگرم اموری نظیر شمارش ‌، اندازه گیری و ضبط کردن اشیاء و نیز گزارش دادن اطلاعات در مورد اشیاء به همنوعان خود بوده است . واژه (اشیاء) می تواند دلالت بر تعداد گوسفندان یک گله ، وزن یک کودک ، ابعاد یک زمین ، مدت زمان طی شده از آخرین خشکسالی یا شدت یک زمین لرزه را داشته باشد.
در مقابل کلمه ی Computer در دائره المعارفها نوشته شده است: محاسبه کردن ، تخمین زدن ، حساب کردن و ما Computer را به نام ماشین محاسبه گر می خوانیم.


کامپیوتر آخرین زنجیر از حلقه ماشین های محاسبه گر و ذخیره کننده اطلاعات می باشد . البته چیزی که کامپیوتر را از دیگر ماشینهای محاسبه گر جدا کرده است ، در واقع سرعت ، دقت و اطمینان بالا در انجام کارهاست.
کامپیوترهای امروزی در مقیاس میلیونها عملیات در ثانیه اندازه گیری می شود . هر چند ممکن است این عملیات ساده باشد ، اما ترکیب آنها به روشهای مختلف ، منجر به ظهور آرایش عظیمی از عملکردهای مفید می گردد . این موضوع تقریبا تمام اتفاقی است که طی سه چهار دهه اخیر (که معادل است با کل تاریخ کامپیوترهای تجاری) به وقوع پیوسته است.


کامپیوترهای امروزی بسیار کوچکتر طراحی شده اند. به طوری که به راحتی بر روی یک میز جا می گیرند. چیزی که قبلا یک اتاق بزرگ را به طور کامل اشغال می کرد، امروزه در یک جعبه کوچک جا می شود. در عین حال که کامپیوترهای امروزی توانایی ذخیره اطلاعات بیشتر و سرعت بیشتر در محاسبه را دارند.

کامپیوتر ماشینی است که سه کار انجام میدهد: ورودی ساخت یافته را میپذیرد، آن را بر طبق قوانین از پیش تعریف شده ای پردازش میکند، و نتایج را به عنوان خروجی نمایش میدهد.

سخت افزار
سخت افزار عبارتست از تجهیزات فیزیکی که سیستم کامپیوتری را تشکیل میدهند از جمله نمایشگر (مونیتور)، چاپگر ، صفحه کلید، کابلها و غیره. سخت افزار به همراه نرم افزار برای انجام وظایف بر روی کامپیوتر کار میکند. سخت افزار از تعدادی قطعات تشکیل میشود که هر کدام کاربرد مشخصی دارند.


نرم افزار
نرم افزار وجه غیر قابل لمس به کارگیری کامپیوتر می باشد. نرم افزار یک نام عام است که به تمام برنامه ها (که خود مجموعه ای از دستورالعملها می باشند) اطلاق شده و نحوه رفتار کامپیوتر را تعیین می کنند. هنگامیکه سخن از نرم افزار به میان می آید منظور مجموعه ای از صفر و یک هایی است که برای سخت افزار قابل خواندن باشد اما برای یک برنامه نویس لازم نیست که با زبان برنامه نویسی ماشین آشنا باشد اکثر نرم افزارهایی که شاید خود شما هم نام آنها را شنیده باشید این قابلیت را دارند که دستورالعملها را به زبان ماشین تبدیل نمایند(مانند زبان C).

 

 

 

دانلود سوالات شایستگی مفاهیم پایه ای فناوری اطلاعات ویژه فناوری اطلاعات

دانلود سوالات شایستگی مفاهیم پایه ای فناوری اطلاعات ویژه مهندسی

 

 


کلمات کلیدی
13- اصل سوالات آزمون استخدامی ادوار گذشته شایستگی مفاهیم پایه ای فناوری اطلاعات سال 1399 شامل 20 سوال استخدامی بدون پاسخنامه در 7 صفحه. 14- اصل سوالات آزمون ...  * آزمونهای تخصصی در 9 دسته شغلی و هر دسته شغلی در یک روز برگزار خواهد شد. > شرایط استخدامی. - شرایط عمومی شرکت در آزمون استخدام بخش خصوصی کشور ... با اهمیتی که این آزمون دارد ما سعی کردیم با اطلاعات دقیق از شما داوطلبان به نمونه سوالات استخدامی در دسته های مختلف شغلی بپردازیم. در ادامه به ارائه سوالات ... با توجه به برگزاری ششمین آزمون استخدامی بخش خصوصی و شرکت های صنعتی، تجاری و ... سوالات این دسته از شایستگی ها با توجه به اهمیت، پایه ای بودن و نیاز روز شرکت ... آزﻣﻮن. شخصیﺖ. شﻨاﺳی. : شاﻣل ﻣجمﻮعﻪ. ای از ﺳﻮاﻻت ﺑا ﻫﺪف شﻨاخﺖ ﺑﻬﺘﺮ ویژگ. ی. ﻫای شخصیﺘی و رﻓﺘاری. اﻓﺮاد ﺑﺮ اﺳاس شایسﺘﮕی. ﻫای شﻐﻠی ﻣطﺮح. توجه: شایسته است داوطلبان جهت. ثبت نام. از آخرین نسخه مرورگر. Google Chrome. یا. FireFox. استفاده. نمایند. مرحله. 1. : وارد سایت آزمون استخدام بخش خصوصی کشور به ... سوالات فن آوری اطلاعات (کامپیوتر و it) همواره بخش مهمی از سوالات عمومی کلیه آزمون های استخدامی برگزار شده در کشور می باشد. توانایی پاسخ گویی این بخش از ...  دانلود نمونه سوال مقطع دوره دوم متوسطه- کاردانش پایه دهم رشته مدیریت و برنامه ریزی امور خانواده 1 درس برنامه ریز امور تغذیه خانواده سوالات ...