دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی مدیریت پروژه بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی مدیریت پروژه بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی مدیریت پروژه بخش خصوصی

 

 

 



 

شایستگی مدیریت پروژه

 

ریشه‌ی مدیریت پروژه به روش‌ها و فرآیندهایی برمی‌گردد که حدود صد سال پیش در کسب‌و‌کار توسعه پیدا کردند. با این حال، در سال‌های اخیر، مدیریت پروژه رشد چشمگیری داشته و به عنوان یک عملیات مجزا و جدی در تجارت ظهور کرده است و در صحنه‌ی تجارت جهانی، یعنی جایی که شرکت‌ها دائما به دنبال رسیدن به مزیت رقابتی هستند، به یک عامل کلیدی تبدیل شده است. در مقاله زیر با مفهوم مدیریت پروژه بیشتر آشنا خواهید شد.

 مدیران پروژه برخلاف مدیران تجاریِ شرکت، خود را فقط محدود به نظارت بر یک جنبه از عملیات نمی‌کنند، همچنین برای رسیدگی و مقابله با مسائل مدیریتی محدودیت زمانی هم ندارند. در عوض، مدیران پروژه وظیفه‌ی پیچیده‌ای برعهده دارند: آنها باید تمامی جنبه‌های پروژه را بررسی کرده و از اجرای درست و به موقع آنها، در محدوده‌ی بودجه‌ای که برای‌شان تعیین شده، اطمینان حاصل کنند.


فرآیند مدیریت پروژه
به بیان ساده، مدیر پروژه فردی است که پروژه را بررسی می‌کند تا از انجام درست آن در محدوده‌ی زمانی و مالیِ موجود اطمینان حاصل کند. البته، کاملا مشخص است که در سازمان‌های بزرگ، این کارِ ساده‌ای نیست و نیازمند مشارکت افراد زیادی است.
یکی از اولین وظایف مدیر پروژه این است که هدف پروژه را تعیین کند، به بیان دیگر، با جزئیات شرح دهد که پروژه قرار است به چه چیزی دست پیدا کند. در مرحله‌ی بعد، مدیر پروژه باید یک برنامه‌ی زمانی آماده کرده، وظایف هر کدام از اعضای گروه را مشخص و برای هر وظیفه‌ی خاص، فرجه‌ی زمانی تعیین کند.
مدیر پروژه در کنار برنامه‌ی زمانی، باید بودجه را هم تعیین کند. بودجه باید به گونه‌ای مشخص شود که بدون اسراف و ولخرجی، بتواند هزینه‌های غیرقابل پیش‌بینی را نیز پوشش دهد. بعد از اینکه پروژه آغاز شد، مدیر پروژه باید مطمئن شود که همه‌ی اعضای گروه، منابعی که برای رسیدن به اهداف‌شان مورد نیاز است، در اختیار دارند.
معمولا مدیر پروژه با استفاده از روش مسیر بحرانی (CPM)، برنامه‌ریزی خود را انجام می‌دهد. روش مسیر بحرانی، فرمولی است که فعالیت‌های مختلف پروژه را به ترتیب و به مؤثرترین شکل ممکن، زمان‌بندی می‌کند.
بعد از اینکه برنامه‌ی زمانی مشخص شد، مدیر پروژه باید مدیران مافوق را در جریان پیشرفت پروژه قرار دهد، انتظاراتی که از اعضای تیم می‌رود را به آنها گوشزد کند و با توجه به بودجه بهترین منابعِ ممکن را در اختیار آنها قرار دهد. راهنمای پیکره‌ی دانش مدیریت پروژه (به انگلیسی PMBOK Guide)، پنچ گروه از فرآیند مدیریت پروژه را مشخص می‌کند که تحت عنوان رویکرد سنتی به مدیریت پروژه نیز شناخته می‌شوند. مدیر پروژه باید به دقت به این فرآیندها توجه کند و اعضای تیم هم باید آنها را به خوبی به اجرا درآورند.

پنج گروه فرآیند مدیریت پروژه به شرح زیر هستند:
* آغاز
* برنامه‌ریزی
* اجرا
* نظارت و کنترل
* اتمام


مشاغل مناسبِ مدیران پروژه
معمولا مدیران پروژه می‌توانند مشاغل مختلفی را بر عهده بگیرند که از میان آنها به چند مورد اشاره می‌کنیم:
- هماهنگ‌کننده‌ی پروژه: کارمندانی که در این پُست مشغول به کار می‌شوند، معمولا به کارهای اداریِ مرتبط با پروژه‌های بزرگ رسیدگی می‌کنند، جلسات را هماهنگ و اطلاعات را به افراد مربوطه منتقل می‌کنند.
مسئول زمانبندی پروژه: این فرد سیستم نرم‌افزاری‌ای که برای پروژه‌های بزرگ مورد نیاز است را کنترل می‌کند و به هنگام لزوم آن را به‌روز رسانی می‌کند و مثلا، تغییرات برنامه‌ها و فرجه‌های زمانی را وارد سیستم می‌کند. این بیشتر یک وظیفه‌ی فنی است تا مدیریتی.
- دستیار مدیر پروژه: از این فرد انتظار می‌رود که در مواقع لزوم به مدیر پروژه کمک کند. معمولا قسمت‌های مختلفی از پروژه به این افراد داده می‌شود که زیر نظر مدیر پروژه آنها را بررسی می‌کنند.
- مدیر پروژه: وظیفه‌ی او بررسی و نظارت بر پروژه از آغاز تا زمان تکمیل است.
- مدیر پروژه‌ی ارشد: این فرد بر چند پروژه به صورت همزمان نظارت دارد، پروژه‌های مختلف را با هم هماهنگ می‌کند، در مورد اولویت‌ها تصمیم‌گیری و بودجه‌ی کلی و منابع مورد نیاز تمامی پروژه‌ها را مدیریت می‌کند.


 

 

 

دانلود سوالات شایستگی مدیریت پروژه بخش خصوصی

 

 


کلمات کلیدی
امور اداری و دفتری و مدیریت امور اداری امروزه نشان دهنده شایستگی شغلی در هر ... همچنین در پنجمین آزمون استخدام بخش خصوصی سه نوع شایستگی شغلی وجود دارد . در ادامه به ارائه سوالات استخدامی شرکت های خصوصی و دانش بنیان در دسته های مختلف با ریز جزئیات مرتبط ... جزوات موجود رشته مدیریت در مجموع سوالات استخدامی:. این سوالات شامل اصل سوالات برگزار شده در آزمونهای استخدامی بخش خصوصی میباشد. بخش اصل سوالات شامل دفترچه سوالات شایستگی های ادوار گذشته بخش خصوصی برگزار شده ... این سوالات شامل اصل سوالات برگزار شده در آزمونهای استخدامی بخش خصوصی میباشد. بخش اصل سوالات شامل دفترچه سوالات شایستگی های ادوار گذشته بخش خصوصی برگزار شده ...  بر اساس شایستگی های عمومی مشترک بین اکثر رشته های شغلی، بسته کامل ششمین آزمون استخدامی بخش خصوصی ویژه شرکت های صنعتی ، تجاری ، فناور و دانش ...  هنگامی که برای انجام یک مصاحبه شغلی حضوری راهی یک شرکت می‌شوید، مجموعه‌ای از سوالات رایج وجود دارد که مدیران و کارشناسان منابع انسانی معمولا ...  پس در ذهنتان سوالاتی را آماده کنید تا به وقتش آن را از مسئول استخدام بپرسید. پرسیدن سوالات درست در عین حال می‌تواند برخی دیگر از شایستگی‎ شایستگی. های شغلی مورد نظر بخش خصوصی مربوط به آن را به. طور متمرکز بسنجد. ... ارزیابی در این آزمون مبتنی بر شایستگی ... وی با مدیران پروژه، سرپرستان. سوالات استخدامی شرکت های خصوصی و دانش بنیان شامل: فناوری اطلاعات،کامپیوتر،مدیریت،پرستاری،مهندسی عمران،شیمی،مواد،دامپزشکی،کارشناس آمار،دبیر.