دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی مدیریت فروش بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی مدیریت فروش بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی مدیریت فروش ویژه کارشناسی و ارائه خدمات

سوالات شایستگی مدیریت فروش ویژه مدیریتی

 

 

 



 

شایستگی مدیریت فروش

 

مدیر یا مسئول فروش، شخصی است که مسئول هدایت تیمی از نمایندگان فروش است. استخدام نمایندگان فروش مستعد و تعیین استراتژی‌های کلی فروش، از وظایف اصلی مدیران فروش هستند. البته وظایف این جایگاه شغلی، از هر شرکتی به شرکت دیگر، متفاوت است. در شرکت‌های بزرگ، مسئولیت‌های مدیریت فروش، تخصصی‌تر است. در خیلی شرکت‌های کوچک، مسئولین فروش وظایف عمومی‌تری دارند و باید به بازاریابی نیز کمک کنند. اکثر مدیران فروش، کسانی هستند که قبلا در جایگاه‌های شغلی سطح پایین‌تر مشغول بوده‌اند و با کسب تجربه، ترفیع گرفته‌اند.

 

وظایف و مسئولیت‌های مدیریت فروش:
در سازمان‌های بزرگ، فروش و بازاریابی دو حوزه‌ی مجزا هستند که نیازمند تخصص‌های متفاوتی می‌باشند. با این حال، در کسب‌وکارهای کوچک، معمولا این دو حوزه‌ را یکی در نظر می‌گیرند تا در هزینه‌‌های نیروی انسانی، صرفه‌جویی شود. بنابراین، کاری که یک مدیر ارشد فروش در یک شرکت کوچک انجام می‌دهد، عمومی‌تر و گسترده‌تر از کاری است که باید توسط مدیر فروش در یک سازمان‌تجاری بزرگ انجام شود. البته، حوزه‌ی فروش در چنین سازمان‌هایی، به مشاغلی تخصصی‌تر تقسیم می‌شود و عمق بیشتری دارد. در این بخش، اصلی‌ترین وظایف و مسئولیت‌های این جایگاه شغلی را معرفی می‌کنیم.
- مدیریت بخش فروش
- تعیین استراتژی
- تحلیل
- روابط/فرصت/انعقاد فروش
- همکاری
- وظایف دیگر مدیر فروش


 

نیازمندی‌های شغل مدیریت فروش:
کارفرمایان در جذب مسئول بخش فروش، هم به تحصیلات و هم به مجموعه‌ای از مهارت‌های نرم و سخت توجه دارند. در زیر در رابطه با شرایط استخدام شدن در این شغل، صحبت خواهیم کرد.
- تحصیلات لازم برای شغل مدیر فروش

- مهارت‌های لازم برای شغل مدیر فروش:
* مهارت‌های ارتباطی و میان‌فردی
* مهارت در مذاکره
* توانایی رهبری
* مهارت در سازمان‌دهی امور
* مهارت در آموزش دادن به نمایندگان فروش
* مهارت در انگیزه دادن به نمایندگان فروش
* توانایی کار تحت فشار
* گرفتن و دادن بازخورد به صورت سازنده
* توانایی کنترل احساسات
* مسئولیت‌پذیری بالا
* تسلط به مجموعه‌ی مایکروسافت آفیس
* زبان انگلیسی متوسط به بالا
* مهارت در کار کردن با شبکه‌های اجتماعی

- تجربه‌ی لازم برای شغل مدیر فروش

 

مزیت‌ها و معایب مسئولیت فروش:
- مسئول بخش فروش، روی کار پرسنل فروش نظارت دارد و مسئول کارهای آن‌ها است
- خود کسی که مسئولیت بخش فروش را به عهده دارد، نیز باید در کار فروش مشارکت داشته باشد
- مسئول فروش باید دائما سفر کند
- شغل مدیریت فروش تقریبا در هر صنعتی دیده می‌شود

 


یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در هر سازمان تجاری، بخش فروش است. این بخش از رده‌های سازمانی مختلفی تشکیل شده که یکی از آن‌ها، مدیریت بخش فروش است. وظایف مسئولین فروش در شرکت‌های کوچک با وظایف مدیران بازاریابی همپوشانی دارد. با این حال، در سازمان‌های بزرگ، این شغل، کاملا تخصصی است. کسی که مسئولیت فروش را به عهده می‌گیرد، باید استراتژی‌ها و اهداف فروش را تعیین کند، روی کار نمایندگان فروش نظارت داشته باشد، داده‌های بازار و مشتریان را تحلیل کند، با مشتریان رابطه برقرار کند و مذاکره نماید، قراردادهای فروش را منعقد کند و جذب نیروی انسانی جدید برای بخش فروش، مشارکت نماید.
بعضی از کارفرمایان در استخدام مدیر فروش، به تحصیلات اهمیت نمی‌دهند و تأکید آن‌ها روی تجربه و مهارت‌های فرد است. با این حال، خیلی از کارفرماها، علاوه بر مهارت و تجربه، روی تحصیلات در رشته‌هایی مرتبط تأکید دارند. از جمله مهم‌ترین مهارت‌ها برای این شغل، می‌توان به مهارت‌های میان‌فردی و ارتباطی و تسلط به مجموعه‌ی مایکروسافت آفیس اشاره کرد.
این شغل مزایا و معایب خاص خودش را دارد. با اینکه در این شغل می‌توانید از رهبری تیم لذت ببرید، ولی در صورت عدم موفقیت در فروش، باید پاسخگوی رده‌های مدیریتی بالادست خود نیز باشید. این شغل سفرهای کاری زیادی دارد. کسی که مسئولیت فروش را به عهده می‌گیرد، باید خودش کار فروش را نیز انجام دهد. این جایگاه شغلی در تمامی صنایع و بازارها دیده می‌شود.
برای تبدیل شدن به یک مدیر فروش، نیازی به تحصیلات نیست ولی در صورت داشتن تحصیلات مرتبط، امکان پیشرفت و موفقیت بیشتری دارید. شما می‌توانید به عنوان یک نماینده‌ی فروش کار خود را شروع کنید و پس از چند سال، به جایگاه مدیر ارشد فروش برسید و با کسب تجربه و تحصیلات کافی، مدیریت بخش بازاریابی و فروش یک سازمان بزرگ را به عهده بگیرند. در نهایت نیز می‌تواند مدیر اجرایی یا مدیر عامل یک سازمان تجاری شوید.
 

 


 

 

 

 

دانلود سوالات شایستگی مدیریت فروش ویژه کارشناسی و ارائه خدمات

دانلود سوالات شایستگی مدیریت فروش ویژه مدیریتی

 

 

 


کلمات کلیدی
دانلود نمونه سوالات مدیریت ... در ادامه به ارائه سوالات استخدامی شرکت های خصوصی و دانش بنیان در دسته های مختلف با ... نمونه سوالات آزمون استخدام بخش خصوصی دانلود بسته کامل نمونه سوالات استخدامی بخش خصوصی ویژه شرکت های صنعتی، تجاری ، فناور و دانش‌بنیان. بر اساس شایستگی های عمومی مشترک بین اکثر ... سوالات آزمون استخدامی بخش خصوصی مجموعه ای است که ویژه سال 1398 تولید شده است و تمامی سوالات آن بهمراه پاسخنامه ارائه شده تا داوطلبین با خیال آسوده و ..... یکی از دسته های شغلی در آزمونهای استخدامی بخش خصوصی، دسته بازاریابی و فروش می ... 5- اصل سوالات آزمون استخدامی ادوار گذشته شایستگی مدیریت بازاریابی سال 1400 ...  دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی بخش خصوصی دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی بخش خصوصی : خرید سوالات استخدامی دسته بازاریابی و ... ... امور اداری و دفتری بخش خصوصی دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی آشنایی ... امور اداری و دفتری و مدیریت امور اداری امروزه نشان دهنده شایستگی شغلی در ... در ادامه به ارائه سوالات استخدامی شرکت های خصوصی و دانش بنیان در دسته های شغلی آزمون پرداخته ایم. در هر بخش ریز محتویات و جزئیات مرتبط با دسته شغلی مورد نظرتان ...  آزمون استخدام بخش خصوصی مبتنی بر شایستگی‌ها و مهارت‌های شغلی است که شامل سوالات دانشی، مهارتی و عمومی می‌باشد. سوالات دانشی بر مبنای منابع ... اولین آزمون تخصصی با دسته شغلی «بازاریابی و فروش» در روز دوشنبه ۷ ... این زمان با توجه به نوع شایستگی، شغل مربوطه و میزان سختی سوالات در هر ...