دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی مدیریت بازاریابی بخش خصوصی
سوالات شایستگی مدیریت بازاریابی ویژه کارشناسی و ارائه خدمات
سوالات شایستگی مدیریت بازاریابی ویژه بازاریابی و فروش
سوالات شایستگی مدیریت بازاریابی ویژه مدیریتی
شایستگی مدیریت بازاریابی
مدیریت بازاریابی (marketing management) فرایندی است که در آن تمام کارهای مرتبط با توزیع محصول در بازار برنامهریزی میشود. در مدیریت بازاریابی ایدهها و برنامهها برای فرمول قیمت گذاری محصول، کنترل کالاها و خدمات، کانالهای توزیع، روشهای تبلیغات و… ارائه میشود و بعد از تحلیل همه برنامهها، بهترین موارد انتخاب و یک استراتژی بازاریابی مناسب چیده میشود.
بسیاری از کسب و کارها ابتدا محصولی را تولید میکنند و سپس برای آن به دنبال مشتری میگردند، اما کسب و کارهایی که مدیران بازاریابی حرفهای دارند، ابتدا نیاز مشتریان را شناسایی میکنند و سپس متناسب با آنها محصول تولید میکنند و به همین دلیل با مشکلاتی از قبیل رکود، عدم نیاز بازار به محصول و… مواجه نمیشوند.
بازاریابی یکی از قسمتهای یک سازمان منسجم است؛ فرایندها و اهداف بخش بازاریابی در راستای اهداف سازمانی هستند. بنابراین همزمان با تعیین اهداف و استراتژی مارکتینگ پیشرفته باید به پلنهای سازمان و مدیریت استراتژیک نیز توجه داشت.
فرایند مدیریت بازاریابی پیشرفته با توجه به هر برند متفاوت است و در مارکتینگ هر کسب و کاری تجربههای جدیدی وجود دارد. به همین دلیل است که حتی با تجربهترین مدیران مارکتینگ هم هنگام بازاریابی برای یک مجموعه جدید باید از اول درباره همه چیز جستجو کنند و پلن منحصر به فرد بچینند.
به طور کلی فرایند بازاریابی را میتوان در چهار بخش تقسیمبندی کرد. مرز مشخصی میان این مراحل وجود ندارد و ممکن است برخی از اقدامات بین آنها مشترک باشد. در ادامه این چهار مرحله را به صورت مفهومی توضیح میدهیم.
اگر بپرسند پیچیدهترین بخش مدیریت بازاریابی چیست، به این مرحله اشاره میکنم. مدیران مارکتینگ در این مرحله باید میزان تقاضای بازار را بسنجند و آینده را نیز پیشبینی کند و بفهمند آیا نیاز در همین سطح باقی میماند یا تغییر خواهد کرد. استراتژیهای مارکتینگ حال و آینده را در بر میگیرد؛ بنابراین علاوه بر شرایط کنونی بازار باید آینده پژوهی هم انجام داد.
مدیران بازاریابی باید با توجه به شرایط حاکم بر بازار هدفشان رفتار مخاطبان را پیش بینی کنند؛ مثلا در بازاریابی برای برندهای لوکس اگر شرایط اقتصادی نامطلوب باشد و مردم مجبور به صرفهجویی در هزینهها شوند، باید استراتژی بازاریابی را تغییر داد تا سودآوری کاهش پیدا نکند.
بازاریابی را میتوان به شیوههای مختلفی تقسیمبندی کرد. در این بخش به دو نمونه از کاربردیترین انواع مدیریت مارکتینگ اشاره میکنیم
مدیریت بازاریابی دیجیتال
مدیریت بازاریابی فرهنگی
دانلود سوالات شایستگی مدیریت بازاریابی ویژه کارشناسی و ارائه خدمات
دانلود سوالات شایستگی مدیریت بازاریابی ویژه بازاریابی و فروش
دانلود سوالات شایستگی مدیریت بازاریابی ویژه مدیریتی