دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی مبانی اقتصادی بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی مبانی اقتصادی بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی مبانی اقتصادی بخش خصوصی

 

 

 



 

شایستگی مبانی اقتصادی

 

ضرورت‌های توسعه علم اقتصاد و یادگیری مبانی علم اقتصاد در ایران چیست؟
متوسط رشد اقتصادی در ایران بسیار کمتر از ظرفیت‌های موجود در کشور است و به طور تقریبی درآمد سرانه کشور در طول سال‌های پس از جنگ به طور متوسط 3 درصد در سال رشد کرده است. متاسفانه در کشور ما آنچنان که باید و شاید به علم اقتصاد توجه نمی‌شود و برترین دانش‌آموزان به هنگام ورود به دانشگاه رشته‌های مهندسی و پزشکی را انتخاب می‌کنند. 

10 مفهوم پر اهمیت در مبانی علم اقتصاد چه چیزهایی هستند؟
1) بده بستان:
بده بستان بدین معناست که شما به ازای چیزی که می‌دهید چیز دیگری را از دست می‌دهید. مثلا شما برای دیدن این دوره زمانی را از دست می‌دهید و در ازای آن با مبانی اقتصاد آشنا خواهید شد.

2) هزینه فرصت:
هزینه فرصت این معنی را می‌دهد که شما در دو راهی سربازی یا ادامه تحصیل باید یکی را انتخاب کنید. مثلا شخصی تصمیم می‌گیرد تا خدمت سربازی خود را زودتر به پایان برساند و باید هزینه فرصتی که برای تحصیل در دانشگاه از دست داده را بپردازد. اما شخص دیگری تصمیم می‌گیرد تا پس از تحصیل در دانشگاهبه سربازی برود. این شخص نیست باید هزینه این را بپردازد که در سنین بالاتر به سسربازی می‌رود و باید سختی‌های بیشتری را تحمل کند

3) تصمیم‌گیری نهایی و هزینه فایده عقلایی:
تصمیم‌گیری در مورد انتخاب یک انتخاب انجام شده و یا رها کردن آن بر اساس هزینه و منفعت نهایی را هزینه فایده عقلایی می‌گویند. مثلا یک مسابقه فوتبال خیلی مهم با شب امتحان شما همزمان شده است، اینکه شما تصمیم بگیرید در شب امتحان درس را مرور کنید یا نمره‌ی کمتری بگیرید اما آن بازی فوتبال را از دست ندهید، هزینه فایده نهایی نام دارد.

4) انگیزه‌ها:
افراد بر اساس انگیزه‌های خود به تغییرات پیرامونشان واکنش نشان می‌دهند که سود و مطلوبیت مهم‌ترین انگیزه‌های اقتصادی هستند. هر سیاستی که سبب تغییر در سود و مطلوبیت افراد شود، باعث تغییر در رفتار افراد می‌شود. مثلا بالا رفتن قیمت خودرو در میزان انگیزه افراد برای خرید خودرو موثر است.

5) مبادله:
مبادله یک رابطه‌ی آزاد و داوطلبانه است. با انجام مبادله سبد گسترده‌تری از کالاها در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

6) بازار و تخصیص منابع:
چه چیز تولید شود؟ چقدر تولید شود؟ برای چه کسی تولید شود؟ چه کسی تصمیم‌گیری کند؟ اگر به این 4 سوال بتوانیم جواب دهیم اهمیت تخصیص منابع را درک خواهیم کرد و یکی از دلایل رشد اقتصادی در کشورهای شرق آسیا مثل چین و ژاپن و اندونزی، دادن اهمیت به این مفهوم است.

7) کارکرد دولت:
چرا به دولت نیازمندیم؟ دولت، دستی است نامرئی که کار می‌کند با تهیه منابع برای نهادها و اجرای قوانین، چرخ اقتصاد یک کشور بچرخد.

8) پول و تورم:
این مورد که با مفهوم دهم ارتباط تنگاتنگی دارد به این مفهوم می‌پردازد که چگونه تورم بالا می‌رود و آیا افزایش تورم به خودی خود مشکل زا است یا خیر.

9) بهره‌وری و سطح زندگی:
این مفهوم به این مهم می‌پردازد که هرچه میزان درآمد افراد بالاتر باشد سطح زندگی بالاتری خواهند داشت و هرچه افراد بهره‌وری بیشتری داشته باشند، اقتصاد یک سازمان و به دنلبال آن اقتصاد یک کشور رشد سریع تری خواهد داشت.

10) قیمت‌ها و حجم پول:
این مورد هم یکی دیگر از مفاهیم مهم علم اقتصاد است که همراه با مورد شماره 8 یعنی پول و تورم، به تفصیل در رابطه با آن صحبت می‌شود و در این رابطه است که آیا بالا رفتن حجم پول و نقدینگی و به تبع آن افزایش قیمت‌ها، به نفع اقتصاد است یا خیر.

 


 

 

 

دانلود سوالات شایستگی مبانی اقتصادی بخش خصوصی

 

 


کلمات کلیدی
دانلود نمونه سوالات اقتصاد ... در ادامه به ارائه سوالات استخدامی شرکت های خصوصی و دانش بنیان در دسته های مختلف با ... نمونه سوالات آزمون استخدام بخش خصوصی بر اساس شایستگی های عمومی مشترک بین اکثر رشته های شغلی، بسته کامل ششمین آزمون استخدامی بخش خصوصی ویژه شرکت های صنعتی ، تجاری ، فناور و دانش ... ۷ مهر ۱۳۹۹ — چهارمین دوره آزمون‌های استخدامی بخش خصوصی در 9 رشته شغلی به دلیل شیوع ... از زمان پاسخگویی به سوالات دفترچه شایستگی شغلی‌اش باقی مانده باشد، ...  دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی بخش خصوصی دانلود رایگان ... معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی، هدایت داوطلبان به شغل های پایدار و ... برای هر یک از عناوین شغلی، مجموعه ای از سوالات با هدف ارزیابی شایستگی های شغلی تخصصی مورد نیاز در هر یک از مشاغل ثبت نامی داوطلبان، طراحی شده است. متقاضیان پس ... با توجه به عدم محدودیت مدرک و مقطع تحصیلی در آزمون مذکور و اولویت داشتن شایستگی های شغلی، تمام افرادی که به دنبال شغل مناسب و مورد علاقه خود هستند اعم از ... در ادامه به ارائه سوالات استخدامی شرکت های خصوصی و دانش بنیان در دسته های شغلی آزمون پرداخته ایم. در هر بخش ریز محتویات و جزئیات مرتبط با دسته شغلی مورد ... این سوالات شامل اصل سوالات برگزار شده در آزمونهای استخدامی بخش خصوصی میباشد. بخش اصل سوالات شامل دفترچه سوالات شایستگی های ادوار گذشته بخش خصوصی برگزار شده ... این سوالات شامل اصل سوالات برگزار شده در آزمونهای استخدامی بخش خصوصی میباشد. بخش اصل سوالات شامل دفترچه سوالات شایستگی های ادوار گذشته بخش خصوصی برگزار شده ... در بخش شایستگی های الزامی، سوالاتی به صورت دسته بندی شده برای هر عنوان شغلی، وجود دارد. فرد داوطلب بایستی به این سوالات براساس شایستگی هایی که ...