دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی فایروال (Firewall) بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی فایروال (Firewall) بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی فایروال (Firewall)

 

 



 

شایستگی فایروال (Firewall)

 

فایروال (Firewall) وسیله ای است که کنترل دسترسی به یک شبکه کامپیوتری را بنابر سیاست امنیتی شبکه تعریف می کند. علاوه بر آن از آنجایی که معمولا یک فایروال بر سر راه ورودی یک شبکه می نشیند لذا برای ترجمه آدرس شبکه نیز بکار گرفته می شود. فایروال به دو صورت  برنامه نرم افزاری و یا دیوایس سخت افزاری وجود دارد.

مشخصه های مهم یک فایروال
مشخصه های مهم یک فایروال قوی و مناسب جهت ایجاد یک شبکه امن عبارتند از:
1- توانایی لاگ برداری
2-  پردازش و بازرسی بسته های ورودی و خروجی
3- سادگی پیکربندی
4- امنیت و افزونگی firewall

موقعیت یابی برای فایروال
محل و موقعیت نصب firewall همانند انتخاب نوع صحیح firewall و پیکربندی کامل آن، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نکاتی که باید برای یافتن جای مناسب نصب firewall در نظر گرفت عبارتند از :
موقعیت و محل نصب از لحاظ توپولوژیکی
معمولا مناسب به نظر می رسد که firewall را در درگاه ورودی/خروجی شبکه خصوصی نصب کنیم. این امر به ایجاد بهترین پوشش امنیتی برای شبکه خصوصی با کمک فایروال از یک طرف و جداسازی شبکه خصوصی از شبکه عمومی از طرف دیگر کمک می کند.

قابلیت دسترسی و نواحی امنیتی
اگر سرورهایی وجود دارند که باید برای شبکه عمومی در دسترس باشند ، بهتر است آنها را بعد از firewall و در ناحیه DMZ قرار دهید. قرار دادن این سرورها در شبکه خصوصی وتنظیم firewall جهت صدور اجازه به کاربران خارجی برای دسترسی به این سرورها برابر خواهد بود با هک شدن شبکه داخلی. چون شما خود مسیر هکرها را در فایروال باز کرده اید. در حالی که با استفاده از ناحیه DMZ ، سرورهای قابل دسترسی برای شبکه عمومی از شبکه خصوصی شما بطور فیزیکی جدا هستند، لذا اگر هکرها بتوانند به نحوی به این سرورها نفوذ کنند بازهم فایروال را پیش روی خود دارند.

مسیریابی نامتقارن
بیشتر فایروالهای مدرن سعی می کنند اطلاعات مربوط به اتصالات مختلفی را که از طریق آنها شبکه داخلی را به شبکه عمومی وصل کرده است، نگهداری کنند. این اطلاعات کمک می کنند تا تنها بسته های اطلاعاتی مجاز به شبکه خصوصی وارد شوند. در نتیجه حائز اهمیت است که نقطه ورود و خروج تمامی اطلاعات به/از شبکه خصوصی از طریق یک firewall باشد.

 

فایروال‌های لایه‌ای
در شبکه های با درجه امنیتی بالا بهتر است از دو یا چند فایروال در مسیر قرار گیرند. اگر اولی با مشکلی روبرو شود، دومی به کار ادامه می دهد. معمولا بهتر است دو یا چند firewall مورد استفاده از شرکتهای مختلفی باشند تا در صورت وجود یک اشکال نرم افزاری یا حفره امنیتی در یکی از آنها، سایرین بتوانند امنیت شبکه را تامین کنند.


 

وظیفه فایروال
فایروالها حفاظت لازم در مقابل مهاجمان خارجی را ایجاد و یک لایه و یا پوسته حفاظتی پیرامون کامپیوتر و یا شبکه را در مقابل کدهای مخرب و یا ترافیک غیرضروری اینترنت، ارائه می نمایند. با بکارگیری فایروالها، امکان بلاک نمودن داده از مکانی خاص فراهم می گردد. امکانات ارائه شده توسط یک firewall برای کاربرانی که همواره به اینترنت متصل و از امکاناتی نظیر DSL و یا مودم های کابلی استفاده می نمایند، بسیار حیاتی و مهم می باشد.

 

انواع فایروال
فایروالها به دو شکل سخت افزاری ( خارجی ) و نرم افزاری ( داخلی ) ، ارائه می شوند . با اینکه هر یک از مدل های فوق دارای مزایا و معایب خاص خود می باشند ، تصمیم در خصوص استفاده از یک firewall بمراتب مهمتر از تصمیم در خصوص نوع firewall است .

 

پیکربندی بهینه یک firewall
اکثر محصولات فایروال تجاری ( هم سخت افزاری و هم نرم افزاری ) دارای امکانات متعددی بمنظور پیکربندی بهینه می باشند . با توجه به تنوع بسیار زیاد فایروال ها، می بایست به منظور پیکربندی بهینه آنان به مستندات ارائه شده، مراجعه کرد تا مشخص گردد که آیا تنظمیات پیش فرض فایروال نیاز شما را تامین می کند یا خیر؟

پس از پیکربندی فایروال یک سطح امنیتی و حفاظتی مناسب در خصوص ایمن سازی اطلاعات انجام شده است. لازم است به این موضوع مهم اشاره گردد که پس از پیکربندی فایروال نمی بایست بر این باور باشیم که سیستم ما همواره ایمن خواهد بود. فایروال ها یک سطح مطلوب حفاظتی را ارائه می نمایند ولی هرگز عدم تهاجم به سیستم شما را تضمین نخواهند کرد. استفاده از فایروال به همراه سایر امکانات حفاظتی نظیر نرم افزارهای آنتی ویروس و رعایت توصیه های ایمنی می تواند یک سطح مطلوب حفاظتی را برای شما و شبکه شما بدنبال داشته باشد .

 

 

دانلود سوالات شایستگی فایروال (Firewall) بخش خصوصی

 


کلمات کلیدی
سوالات روز استخدام کارشناس فایروال امنیت شبکه کدامند؟ ... اینکه از دسترسی غیرمجاز به شبکه‌ خصوصی جلوگیری کرده و یک چارچوب امنیتی جامع برای شبکه ایجاد کنند ...  دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی بخش خصوصی دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی بخش خصوصی : خرید سوالات استخدامی دسته بازاریابی و ...  فایروال یک سیستم امنیتی شبکه است که در مرزهای سیستم شبکه تنظیم شده است و ترافیک شبکه را نظارت و کنترل می کند. فایروال ها عمدتاً برای محافظت از ... در این صورت باید یک فایروال در کامپیوتر خود نصب کنیم تا از دسترسی غیرمجاز خود محافظت کنیم. 4. کنترل کننده دامنه یا Domain Controller چیست؟  سوالات آزمون استخدامی بخش خصوصی مجموعه ای است که ویژه سال 1398 تولید شده است و تمامی سوالات آن بهمراه پاسخنامه ارائه شده تا داوطلبین با خیال ... واینجور سوال ها. تو بهش روانشناسی فقط بلند و رسا صحبت کنید. بعد می‌رسد بخش تخصصی شغل تون که ۲۷نمره داره.سه تا قسمت نه نمره و سوالات تخصصی ... در کل دراین بخش باتوجه به سابقه فعالیت خودت سوال میپرسن. بخش بعدی هم آزمون کامپیوتر بود که وارد یه سایت شدیم و ۴تا سوال اکسل ، نامه اداری و ... سوالات مصاحبه امنیت شبکه برای اینه که: میزان دانش خود و بروز بودن آنرا محک بزنید و همچنین با ... حفظ حریم خصوصی همه کاربران را انجام دهد.  به‌کمک این مطلب می‌توانید با سوالات مصاحبه وبمستر آشنا شوید و آمادگی ... که شرایط استخدام را دارند، یک کار آزمایشی، مانند ایجاد یک فایروال ... سوالات استخدامی بخش خصوصی، شرکت های صنعتی، تجاری و فناور که توسط نشراستخدام ارائه و قابل دانلود می باشند، در هر عنوان شغلی شامل ۲ بخش مجزا از نمونه سوالات ...