دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی طراحی مدارات الکترونیک بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی طراحی مدارات الکترونیک بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی طراحی مدارات الکترونیک بخش خصوصی

 

 



 

شایستگی طراحی مدارات الکترونیک

 

طراحی مدار الکترونیکی امروزه یکی از پرکاربردترین موضوعات رشته ی برق است که در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و مهندسین مسلط به طراحی مدار الکترونیکی می توانند طراحی مدار های بسیاری را برای وسایل الکتریکی انجام دهند. اما موضوع این است که فرآیند طراحی مدار به چه صورتی انجام می شود؟ برای طراحی آن تسلط به چه مهارت هایی نیاز است؟ آیا طراحی مدار الکترونیکی انواع مختلفی دارند؟ طراحی مدار الکترونیکی چه کاربرد هایی دارد؟ پس از طراحی مدار الکترونیکی، مدار در چه وسایلی مورد استفاده قرار می گیرد و در کجا به کار می رود؟ این ها شاید برخی از سوالاتی باشد که یک فرد در هنگام طراحی مدار الکترونیکی با آن مواجهه شود به این معنا که این فرد می تواند یک فرد مبتدی یا حرفه ای در این زمینه باشد.

در محیط دانشگاهی طراحی مدار الکترونیکی بخش مهمی از دروس رشته ی برق است که در واحد های مختلف دانشگاهی به صورت عملی و تئوری تدریس می شود. اما آیا برای فراگیری طراحی مدار الکترونیکی یا بخش های دیگری مانند طراحی برد الکترونیکی، آموزش پی ال سی، طراحی تابلو برق، نصب تابلو برق و … فقط باید وارد دانشگاه شد؟ امروزه در آموزشگاه های معتبر در سراسر کشور این مهارت ها به صورت حرفه ای آموزش داده می شوند که حتی فرد بعد از اتمام دوره هایی مانند طراحی مدار الکترونیکی در موسسه های آموزشی می تواند وارد بازار کار شود و دارای یک شغل در زمینه فنی و برقی باشد.

 

برای اینکه وارد دنیای برق و گرایش های آن شوید بهتر است که ابتدا با قطعات و تجهیزات الکتریکی آشنایی داشته باشید. می توان گفت شناخت قطعات و تجهیزات به کار رفته در طراحی مدار الکترونیکی و پیاده سازی آن بر روی یک برد الکتریکی یکی از پایه ای ترین مفاهیم رشته برقی است که باید به صورت اصولی و دقیق آن را برای طراحی مدار الکترونیکی فرا گرفت. زمانی که یک مجموعه برای یک وسیله به شما سفارش یک طراحی مدار الکترونیکی می دهد تسلط بر مفاهیم اولیه به صورت دقیق می تواند گام بعدی را به درستی رقم بزند. شما باید بدانید طراحی مدار الکترونیکی برای یک وسیله با طراحی مدار الکترونیکی برای وسیله دیگر متفاوت است و مقاومت، خازن، ترانزیستوری و … که در آن ها به کار می روند همگی با همدیگر فرق دارند. از جمله تجهیزاتی که از اساسی ترین قطعات الکتریکی در طراحی مدار الکترونیکی محسوب می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد.
* مقاومت
* ترانزیستور
* دیود
 * خازن


علاوه بر طراحی مدار الکترونیکی در قسمت های دیگر نیز نیاز است با برخی اصطلاحات و تجهیزات مانند درایو صنعتی، پی ال سی زیمنس، پی ال سی دلتا، شلف و … آشنا باشید تا بتوانید طراحی مدار الکترونیکی را به بهترین حالت ممکن انجام دهید. در زمینه ی طراحی مدار تسلط به برخی نرم افزار ها نیز بسیار ضروری و لازم است که شما می توانید با این حالت طراحی مدار الکترونیکی را به صورت اصولی انجام دهید.

نقشه خوانی در طراحی مدار الکترونیکی
یکی دیگر از اصولی که در طراحی مدار الکترونیکی بهتر است آن را به صورت دقیق فرا بگیرید تا بتوانید به صورت اصولی عیب یابی مدار ها و یا کار طراحی مدار الکترونیکی را انجام دهید نقشه خوانی شماتیک مدار های الکتریکی است. در این حالت هر کدام از اصطلاحات مانند مقاومت، خازن، سلف، کلید و … در طراحی مدار الکترونیکی با یک طرح شماتیک نشان داده می شوند که تسلط بر آن ها برای هر فرد حرفه ای در این زمینه لازم و ضروری است.


 



 

دانلود سوالات شایستگی طراحی مدارات الکترونیک بخش خصوصی

 


کلمات کلیدی
در هر بخش ریز محتویات و جزئیات مرتبط با دسته شغلی مورد نظرتان بیان شده است. 1. نمونه سوالات استخدامی شرکت های خصوصی و دانش بنیان رشته (فن آوری اطلاعات و ... سوالات استخدامی شرکت های خصوصی و دانش بنیان در این بخش قابل دانلود خواهد بود که سوالات عمومی را هدیه دریافت نموده و سوالات رشته خود را ... برای هر یک از عناوین شغلی، مجموعه ای از سوالات با هدف ارزیابی شایستگی های شغلی تخصصی مورد نیاز در هر یک از مشاغل ثبت نامی داوطلبان، طراحی شده است. متقاضیان پس ...  در بخش شایستگی های الزامی، سوالاتی به صورت دسته بندی شده برای هر عنوان شغلی، وجود دارد. فرد داوطلب بایستی به این سوالات براساس شایستگی هایی که ... برای سهولت در یادگیری در کوتاه ترین زمان ممکن برنامه ای را توسط تیم متخصص ایران سوال طراحی کردیم که ابتدا با دیدگاه مخاطب نگری نیازهای داوطلبین ... فرمت فایلها : پی دی اف - PDF, قابلیت پرینت : دارد ; نوع سوالات : چهار گزینه ای, تعداد سوالات ادوار گذشته : 80 سوال ; تعداد شایستگی های شغلی : 4 شایستگی, پاسخنامه ... طراحی. شده تا. شایستگی. های شغلی مورد نظر بخش خصوصی مربوط به آن را به. طور متمرکز بسنجد. ... طراحی مدارات و عناصر الکترونیکی برای استفاده در. در ادامه به ارائه سوالات استخدامی شرکت های خصوصی و دانش بنیان در دسته های مختلف با ریز ... سوالات مدارهای الکتریکی ... نمونه سوالات آزمون استخدام بخش خصوصی سوالات استخدامی بخش خصوصی شرکتهای صنعتی، تجاری و فناور، شرکت‌ها و صنایع دانش بنیان ... نمونه سوالات استخدامی شرکت برنا نیروی زاگرس (تکنسین برق نیروگاه).