دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی حسابداری مالی بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی حسابداری مالی بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی حسابداری مالی

 

 



 

شایستگی حسابداری مالی

 

حسابداری مالی فرآیند ثبت، خلاصه و گزارش معاملات تجاری است که شرکت‌‌ها از آن برای نشان دادن عملکرد و موقعیت مالی خود به افراد خارج از شرکت از جمله سرمایه‌گذاران، اعتباردهندگان، تامین‌کنندگان و مشتریان استفاده‌ می‌کنند. حسابداری مالی یکی از پرکاربرد‌‌ترین شاخه‌های حسابداری می‌باشد که فعالیت شرکت و گزارش‌‌‌ها اعم از فروش‌، خزانه‌داری و انبار در حسابداری مالی طبقه‌بندی می‌گردد. در واقع حسابداری مالی اشاره به رسیدگی امور مالی است و ضروری‌‌ترین حسابداری در هر واحد اقتصادی حسابداری مالی است سایر انواع حسابداری در کنار حسابداری مالی قرار می‌گیرد. اگر حسابداری مالی نباشد، دسترسی به هیچ کدام از این اطلاعات ممکن نخواهد بود.

حسابدار مالی کسی است که بر صورت‌های مالی نظارت دارد و کار ثبت و ساماندهی صورت‌های مالی را انجام می‌دهد و گزارش صحیحی به مدیریت ارائه می‌دهد. به عبارت دیگر به شخصی که به صورت‌های مالی نظارت دارد و کار ثبت و ساماندهی صورت‌های مالی را انجام می‌دهد حسابدار مالی می‌گویند.


وظایف حسابدار مالی به شرح زیر می‌باشد:
جمع آوری اسناد و مدارک و اطمینان از صحت صدور اسناد
کنترل دقیق صندوق دار‌، تنخواه دار و انبار دار
پیگیری مطالبات و وصول مطالبات شرکت
تهیه و تنظیم سند لیست حقوق و دستمزد و لیست بیمه تامین اجتماعی و مالیات حقوق و دستمزد
تهیه تراز حساب‌‌‌ها بصورت روزانه و ماهیانه و ارائه آن مدیریت
بایگانی و نگهداری اسناد حسابداری در زونکن‌های طبقه بندی شده
اصلاح و بستن حساب‌‌‌ها در پایان دوره مالی
ارائه مشاوره به مدیران شرکت برای اخذ بهترین تصمیمات و آینده نگری برای شرکت


نکته: زونکن‌های مهم و اساسی در شرکت عبارتست از:
زونکن جهت مکاتبات داخلی شرکت
 زونکن جهت نگهداری و بخشنامه‌های دولتی
زونکن جهت بیمه تامین اجتماعی و مالیات کارکنان شرکت
 زونکن جهت مکاتبات و اوراق مالیاتی


حسابداری شامل تمام تراکنش‌های مالی یک شرکت‌ می‌شود. بخش حسابداری سیاست‌‌ها و رویه‌هایی را برای هزینه‌‌‌ها، مدیریت داده‌‌ها و تولید گزارش‌های مالی تعیین‌ می‌کند.
حسابداری مالی به طور خاص به تهیه این گزارش‌‌ها می‌پردازد، به این دلیل که آنها بر اساس اطلاعات دقیق هستند و از اصول حسابداری پذیرفته شده عمومی پیروی‌ می‌کنند.
تمایز اصلی بین حسابداری مالی و مدیریتی این است که حسابداری مالی به منظور ارائه اطلاعات به اشخاص خارج از سازمان است. در مقابل، اطلاعات حسابداری مدیریتی برای کمک به مدیران در تصمیم‌گیری در سازمان استفاده می‌شود.


حسابدار مالی چه وظایفی برعهده دارد؟
تهیه گزارش سود و زیان ماهانه و ترازنامه
تهیه گزارش مالیاتی و پردازش موجودی
جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل داده‌‌‌ها، جهت تهیه تخمین‌های هفتگی و ماهانه
مشاوره در مورد برآورد بودجه
تهیه صورت‌های هفتگی جریان نقدی و کنترل مخارج و جریان نقدی
کمک به تهیه حساب‌های پایان سال و حساب‌های قانونی
پاسخ به سوالات مالی از طریق جمع‌آوری و تفسیر داده‌ها
انجام ممیزی داخلی مانند بررسی دستمزد
مدیریت و آموزش کارکنان در صورت لزوم


چهار صورت‌های مالی اساسی چیست؟
صورت‌های مالی حسابداری به دو گروه زیر تقسیم می‌گردد.
الف) صورت‌های مالی اساسی
ب) یادداشت‌های توضیحی همراه صورت‌های مالی

حسابداری مالی طبق قانون الزامی است. صورت‌هایی مانند ترازنامه، صورت سود و زیان و صورت جریان وجوه نقد برای شرکت‌های ثبت شده از نظر قانونی الزامی است. این اظهارات معمولاً در گزارش سالانه یک شرکت گنجانده‌ می‌شود. صورت‌های حسابداری مالی جهت شفافیت، انطباق با قوانین و تصمیم گیری بر مبنای داده برای ذی‌نفعان منتشر‌ می‌شود. وام دهندگان، سرمایه گذاران و سهامداران تنها برخی از اشخاص ثالثی هستند که از داده‌های مالی برای تعیین سلامت مالی یک ‌کسب‌وکار استفاده‌ می‌کنند. این افراد از اطلاعات فوق برای تصمیم گیری در مورد میزان سرمایه گذاری یا وام استفاده‌ می‌کنند.

اهداف و اهمیت حسابداری مالی به شرح زیر می‌باشد:

دریافت صورت‌های مالی: صورت‌های مالی که شامل صورت سود و زیان‌، ترازنامه و سود و زیان جامع می‌باشد بایستی هر دوره یک ماه‌، سه ماه، شش ماه یا یکسال آماده و تحویل مدیریت مجموعه گردد.
 بررسی گزارشات: این کار توسط مدیریت و برای ارزیابی عملکرد شرکت انجام می‌گیرد.
تعیین چشم انداز آینده شرکت
آگاهی از درآمد و هزینه و وضعیت مالی شرکت
بطور خلاصه هدف حسابداری مالی این است که اطلاعات مربوط به یک سازمان را گردآوری و برای افراد خارج سازمان ارائه کند.

 

 

دانلود سوالات شایستگی حسابداری مالی بخش خصوصی

 


کلمات کلیدی
این بسته برای تمامی آزمون های استخدامی خصوصی که در دسته شغلی مالی، اداری و حقوقی قرار دارند، مفید می باشد. شما همینک می توانید این محصول را از فروشگاه ایران ... نمونه سوالات استخدامی شرکت های خصوصی ودانش بنیان رشته حسابداری با پاسخنامه: ... سوالات حسابداری مالی ... نمونه سوالات آزمون استخدام بخش خصوصی در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی می باشد لذا نمونه سوالات و جزوات استخدامی حسابداری مالی در این بسته آموزشی ارائه می گردد که حاوی ۵۹۰ نمونه سوال آزمون ... سوالات آزمون استخدامی بخش خصوصی ایران سوال عنوان بسته ای است که مختص سال 1401 تولید و خدمت داوطلبین ارائه شده است. این بسته کاملترین مجموعه سال ۱۴۰۰ می باشد چرا ...  مجموعه ی دانلود نمونه سوالات حسابداری شرکت های خصوصی و دانش بنیان شامل بیش از 4000 عدد نمونه سوال تخصصی و عمومی می باشد. همچنین تعدادی جزوه در دروس تخصصی.. کاربران عزیز این صفحه به منظور تجمیع سوالات تخصصی مربوط به حسابداری طراحی شده است. به محض برگزاری آزمونهای جدید سوالات به همین صفحه اضافه میشود. فهرست مطالب ...  این صفحه آرشیوی از سوالات آزمون های استخدامی رشته حسابداری گرایش های (حسابرسی، ... 2- سایر محصولات مرتبط با رشته حسابداری (بخش غیر رایگان) ... در این بسته می توانید تمامی بخش های مختلف اعم از نمونه سوال تخصصی و عمومی را بهمراه پاسخنامه کامل دریافت نمایید. مختصری در مورد شغل مدیر مالی و اداری : همانطور ... ویژه مصاحبه سازمان ها، موسسات و شرکتهای خصوصی شامل سوالاتی از حسابداری خرید و فروش، دریافت و پرداخت (خزانه داری)، حقوق و ... ویژه مصاحبه حسابداری بخش خصوصی.  نمونه سوالات آماده شده، دارای طرحی زیبا و دسته بندی دقیق است و مطالعه ی شما را به امری لذت بخش تبدیل می کند. برای موفقیت در آزمون توصیه می شود ...