دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی حسابداری مالیاتی بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی حسابداری مالیاتی بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی حسابداری مالیاتی

 

 



 

شایستگی حسابداری مالیاتی

 

حسابداری مالیاتی که معادل انگلیسی آن Tax Accounting است به عنوان یکی از روش‌های حسابداری شناخته می‌شود که در آن حسابدار به جای رسیدگی به صورت‌های مالی مختلف تنها روی مبحث مالیات و حسابداری امور مالیاتی تمرکز می‌کند. جالب اینجاست که این تخصص به عنوان یک تخصص رسمی شناخته می‌شود و حتی قوانین واضحی در مورد آن‌ها وجود دارد که کسب و کارها باید حتما این موارد را رعایت کنند.


حسابدار مالیاتی که با عنوان مشاور مالیاتی هم شناخته می‌شود معمولا یک حسابدار با تجربه و فعال است و توصیه می‌شود به هیچ وجه از حسابداران تازه کار در این زمینه استفاده نشود. برخی از کسب و کارهای کوچک که برای امور مالی اندک خود از حسابداران تازه کار و کم سابقه استفاده می‌کنند، ترجیح می‌دهند برای رسیدگی به امور مالیاتی خود از خدمات تخصصی مشاوره مالیاتی بهره بگیرند که کار بسیار سنجیده و درستی است.

یک حسابداری مالیاتی باید علاوه بر فرآیندها و امور مالی حسابداری، به مسائل حقوقی تسلط نسبی و به قوانین مالیاتی (به خصوص قانون مالیات های مستقیم) اشراف کامل داشته باشد.

هدف حسابداری مالیاتی نیز نظارت بر وجوه نقد و غیر نقدی است که وارد سازمان می‌شود یا از آن خارج می‌شود و با افراد و نهادهای مختلف ارتباط دارد. هدف حسابداری رسیدگی به موضوع مالیات بر درآمد، پیگیری معافیت‌های مالیاتی، محاسبه هزینه‌های قابل قبول مالیاتی و استهلاک، قرائن و ضرایب مالیاتی، تشویق‌ها و جریمه‌های مالیاتی و … است. به طور واضح هدف اصلی حسابداری مالیاتی جلوگیری از بروز جرائم مالیاتی سنگین و بهره مند ساخت واحد اقتصادی از معافیت های مالیاتی و تشویق‌های مالیاتی است تا بتواند با استفاده از این موارد از تضرر شرکت جلوگیری و سودی به آن برساند.

خدمات شرکت‌های حسابداری در زمینه حسابداری مالیاتی
همانطور که در مقالات قبل نیز به آن اشاره کرده ایم یک شرکت حسابداری که خدمات تخصصی در رابطه با انواع حسابداری ارائه می‌نماید قطعا در زمینه ارائه خدمات مالیاتی نیز فعالیت ویژه ای خواهد داشت. معمولا خدمات حسابداری مالیاتی در شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات نیز از بالاترین سطوح خدمات حسابداری محسوب می‌شوند و افرادی که در این بخش فعالیت می‌کنند تجربه کافی را در این زمینه دارند.


به طور خلاصه مهمترین خدماتی که در زمینه حسابداری مالیاتی توسط شرکت‌های مالیاتی ارائه می‌شود به شرح زیر خواهد بود:

تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی
تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
تهیه و تنظیم گزارش‌های فصلی
مالیات بر درآمد پرسنل
تهیه و تنظیم دفاتر قانونی شرکت مانند دفتر روزنامه و دفتر کل و …
تنظیم اظهارنامه عملکرد
پیگیری مسائل و مشکلات مالیاتی و تلاش برای رفع آن‌ها
رسیدگی به پرونده‌های دادرسی مالیاتی
و …

 

 

دانلود سوالات شایستگی حسابداری مالیاتی بخش خصوصی

 


کلمات کلیدی
دانلود نمونه سوالات استخدامی درس حسابداری مالیاتی ; نوع سوالات : چهار گزینه ای ; پاسخنامه : دارد ; محتوای فایل : zip, حجم فایل : 2.06Mb ; محتوای فایل : zip ; حجم ... ما در این مجموعه به شما جزوه و نمونه سوالات استخدامی حسابداری را پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه به بررسی ویژگی‌های آن می‌پردازیم. مشخصات بسته (تمامی سوالات دارای پاسخنامه میباشد) · ۲۹۵ سوال اقتصاد · ۸۵ سوال قانون مالیاتها · ۸۵ سوال قوانین · ۷۰۰ سوال حسابداری شامل ( اصول حسابداری – بودجه – ... سوالات استخدامی کارشناس امور مالی تامین اجتماعی سال ۹۹ ، ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمام دوست عزیز وبسایت سوال ازمون یکی از بسته های کامل و جامع را ...  541 نمونه سوال تخصصی مربوط به آزمون استخدامی سازمان امور مالیاتی؛ به شرح زیر: 120 سوال اقتصاد (با پاسخنامه تشریحی) 173 سوال اصول حسابداری ... سوالات استخدامی حسابرس مالیاتی ( بخش تخصصی تولید شده ویژه آزمون ۱۴۰۰ + پاسخنامه ). ۸۰۰ سوال استخدامی اقتصاد خرد و کلان + پاسخ; ۱۱۵ سوال استخدامی حسابداری ... دانلود نمونه سوالات استخدامی امور مالیاتی با جواب و کیفیت بسیار عالی از سامانه استخدام شو ... 1- سوالات اصول حسابداری شامل ( تعداد 175 عدد نمونه سوال ) این مجموعه شامل بیش از ۲۰۰ سوال تستی حسابداری مالیاتی (همراه با جواب) پرتکرار آزمون ها می باشد که توسط سایت پاژنگ گردآوری و ارائه شده است.