دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی تعمیر وسایل الکترونیکی بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی تعمیر وسایل الکترونیکی بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی تعمیر وسایل الکترونیکی بخش خصوصی

 

 



 

شایستگی تعمیر وسایل الکترونیکی

 

مراحل تعمیر بردهای الکترونیکی
برای تعمیر برد الکترونیکی موجود در یک دستگاه لازم است شما مراحل زیر را با دقت و به ترتیب طی کنید. در این صورت با کمترین زمان صرف شده و کمترین هزینه ممکن می توانید برد مدنظر را بازیابی کنید.
1- باز کردن بدنه دستگاه
2- تشخیص عیوب بردهای الکترونیکی
3- انتخاب محیط تعمیر بردهای الکترونیکی
4- جدا کردن قطعه خراب
5- لحیم کردن قطعه سالم

بازار کار تعمیر بردهای الکترونیکی
در نگاه اول و پیش از آشنایی دقیق با حرفه تعمیر ممکن است این موضوع به ذهن شما خطور کند که دستگاه های الکترونیکی همگی از تعدادی ماژول و یا قطعات الکترونیکی تشکیل شده اند و برای تعمیرات، نیازی به یادگیری نکات طراحی یک برد نیست و فقط شناخت قطعات و مدارات و تست کارکرد صحیح تک تک قطعات لازم است.
اما باید به این نکته توجه داشته باشید که
همانطور که در بخش قبلی ذکر شد در تعمیرات، اولین و مهم ترین مرحله کار، عیب یابی قطعات است و
شما باید تمامی قطعات را تست کرده و قطعه خراب را پیدا کنید. سپس قطعه ناسالم را تعویض و یا اگر قابل تعمیر باشد، تعمیر کنید. همچنین در مدارهای جدیدتر تعداد ICها افزایش یافته است و به راحتی با استفاده از دیتاشیت می توان آن را تعویض کرد. برای تعمیر یک دستگاه الکترونیکی، باز کردن بدنه آن یک مرحله از تعمیر است که علی رغم سادگی ظاهری، مبحث بسیار مهم و نیازمند دقتی است چون در حین این کار ممکن است بدنه و یا حتی خود برد، آسیب ببینند. برای این کار ویدیوهای آموزشی با عنوان disassemble موجود هستند که می توان با استفاده از آن ها و با کسب تجربه، به نحوه باز کردن دستگاه موردنظر مسلط شد. اما بخش مهم و اساسی برای تعمیر یک برد این است که کارکرد کلی آن دستگاه را بشناسید و بدانید که هر بخش از مدار چه نقشی را ایفا می کند و چه جریان و ولتاژی لازم دارد.

این شناخت اولیه بخش های هر برد الکترونیکی برای انتخاب بخش معیوب بسیار مهم هستند. در نتیجه این تفکر که بدون شناخت نکات طراحی برد و بدون یادگیری اصول اولیه علم الکترونیک می توان یک تعمیرکار بردهای الکترونیکی شد، اشتباه است.

 

سنجش میزان قابلیت تعمیر یک برد الکترونیکی
یک نکته مهم دیگر علاوه بر مباحث مطرح شده در بالا این است که هر میزان که تکنولوژی در حال پیشرفت است، تعمیر دستگاه ها سخت تر می شوند. چون تمامی قطعات در حال کوچکتر شدن هستند و مدارها در هم آمیخته می شوند. برای مثال امروزه یک سری ICهایی داریم که داخل خودشان WiFi ،Bluetooth ،processor و قسمت GSM را دارند و در واقع یک موبایل کامل را در داخل یک چیپ ارائه می دهند و
قسمت های متنوع در مدارها هم ICهای مجتمع بوده که عملا در صورت بروز مشکل غیر قابل تعمیر هستند.

 

برای اشتغال در تعمیر بردهای الکترونیکی باید از کجا شروع کنیم؟
باید در این مسیر قدم بردارید و تجربه کنید تا بتوانید با دید باز تعمیر کنید. هر آزمایش جدیدی که انجام می دهید، هر دستگاه جدیدی که می سازید، دریایی به اطلاعات شما اضافه می شود که همگی در زمانی لازم خواهند بود، هم در پروژه های بعدی و هم در تعمیر. اما قبل از شروع به کار در این حوزه باید با مفاهیم الکترونیکی هم آشنا شوید.

 

با مسلط شدن بر مسائل الکترونیکی شما حتی به جایی خواهید رسید که قبل از باز کردن یک دستگاه (دستگاهی که با آن آشنایی دارید و نه هر دستگاهی)، کاملا می توانید حدس بزنید که داخلش چه قطعات و ماژول هایی هست و مشکل پیش آمده از کجاست؟ 
یک نکته را همیشه مدنظر داشته باشید که همه چیز در حرفه تعمیرات به تجربه برمی گردد و تجربه کسب کردنی است.

پس برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار حرفه ای از آزمون و خطا کردن نترسید. قبل از شروع به کار در این حوزه به خوبی آموزش ببینید و علوم و اصول اساسی آن را بیاموزید و سپس با تمرین و ممارست بهترین حرفه خود باشید.



 

دانلود سوالات شایستگی تعمیر وسایل الکترونیکی بخش خصوصی

 


کلمات کلیدی
دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی بخش خصوصی دانلود رایگان ... تعمیرکار خودرو - تعمیرکار وسایل الکترونیکی - تکنسین فنی و تاسیسات ...  با توجه به برگزاری ششمین آزمون استخدامی بخش خصوصی و شرکت های صنعتی، ... تعمیرکار خودرو ، تعمیرکار وسایل الکترونیکی ، تکنسین فنی و تاسیسات ... فرمت فایلها : پی دی اف - PDF, قابلیت پرینت : دارد ; نوع سوالات : چهار گزینه ای, تعداد سوالات ادوار گذشته : 80 سوال ; تعداد شایستگی های شغلی : 4 شایستگی, پاسخنامه ... این سوالات شامل اصل سوالات برگزار شده در آزمونهای استخدامی بخش خصوصی میباشد. بخش اصل سوالات شامل دفترچه سوالات شایستگی های ادوار گذشته بخش خصوصی برگزار شده ...  دبیر آزمون استخدامی بخش خصوصی اعلام کرد که در بخش سوالات دانشی و علمی ... شایستگی های شغلی مورد ارزیابی هر یک از مشاغل خود را انتخاب کنند. برای اطلاع از شرایط، زمان بندی ، سوالات و راهنمای قبولی در مصاحبه آزمون استخدامی بخش خصوصی می توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس بگیرید. شایستگی. های شغلی مورد نظر بخش خصوصی مربوط به آن را به. طور متمرکز بسنجد. ... وسایل. الکت. رونیکی. دیپوینت. -. گلدیران. -. انتخاب الکترونیک. )اسنوا(. سوالات آزمون استخدامی بخش خصوصی مجموعه ای است که ویژه سال 1398 تولید شده است و تمامی سوالات آن بهمراه پاسخنامه ارائه شده تا داوطلبین با خیال ... همگی بر این عقیده اند که در مصاحبه آزمون استخدامی بخش خصوصی سوالاتی در رابطه ... تحصیل دار, تعمیرکار خودرو, تعمیرکار وسایل الکترونیکی, تکنسین فنی و تاسیسات.