دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی تحلیل مدارات الکترونیک دیجیتال و آنالوگ بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی تحلیل مدارات الکترونیک دیجیتال و آنالوگ بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی تحلیل مدارات الکترونیک دیجیتال و آنالوگ بخش خصوصی

 

 



 

شایستگی تحلیل مدارات الکترونیک دیجیتال و آنالوگ

 

در حال حاضر ما وارد عصری جدید شده ایم که خصوصیت اصلی این عصر انتقال آنی داده ها (Data) و گسترش ارتباطات و شبکه های الکترونیکی (Electronic networks) است. شبکه های الکترونیکی ، حجم بالایی از اطلاعات را تولید می کنند و توانایی طبقه بندی آن ها را دارند و قادرند با قابلت های ممتاز خود امکان دست یابی آنی را برای عموم مردم از همه جای دنیا، در کمترین واحد زمانی (چند صدم ثانیه) فراهم کنند. طبق گفته دانشمندان و مخترعان، انقلاب دیجیتالی پایانی ندارد و هم اکنون که ما و شما درباره آن به صحبت و بحث می‌پردازیم در حال پیشرفت و تکامل های جدیدتر است. انقلاب دیجیتال، همه ی ساختارهای گفتاری، نوشتاری، فنی، آموزشی و ارتباطی بشر در قرن جدید را تغییر داده است. از این رو باید این تغییر را پذیرفت و باور کرد.

سیگنال‌ها و اشیای دیجیتال در محدوده‌ای تهی و متناهی قرار دارند، یعنی تعداد مقدارهایی که می‌توانند داشته باشند محدود است. آن‌ها می‌توانند فقط دو، 255، 4,249,967,296 و یا هر تعداد مقدار دیگری داشته باشند؛ فرقی نمی‌کند، با این حال محدود هستند.


 
مزایای سیستم های دیجیتال نسبت به آنالوگ
مشخص است که در اوایل ظهور سیستم‌های الکترونیکی، تمامی مدارات و سیستم‌ها بصورت آنالوگ طراحی و توسعه داده می‌شدند. لذا با گذر زمان سیستم‌های دیجیتال پدیدار شده و طبیعتا باید مزیت‌هایی نسبت به آنالوگ داشته باشند. این مزیت‌ها به شرح زیر است:
انعطاف پذیری و رفلکس بیشتر
سرعت بالاتر
دقت وضوح بیشتر ( توجه کنید منظورمون دقت داده نیست دقت وضوحه)
ذخیره سازی و اشتراک آسان اطلاعات
کاهش بعد ابعاد (دقیقا به مورد سوم اشاره دارد)

مدارهای آنالوگ و دیجیتال
مدارهای آنالوگ
اکثر تجهیزات پایه‌ی الکترونیک (مقاومت‌ها، خازن‌ها، سلف‌ها، دیودها، ترانزیستورها و تقویت‌کننده‌ها) از نوع آنالوگ هستند. مداری که با مجموعی از این تجهیزات ساخته‌ شده‌باشد، معمولا آنالوگ است.


مدارهای دیجیتال
مدارهای دیجیتال توسط سیگنال‌های دیجیتال و گسسته کار می‌کنند. این مدارها معمولا از ترکیب ترانزیستورها و گیت‌های منطقی تشکیل شده‌اند (در مراحل بالاتر، ریزپردازنده‌ها و چیپ‌های کامپیوتری نیز استفاده می‌شوند). اکثر پردازنده‌ها، چه پردازنده‌های بزرگی که در رایانه‌ها فعالیت می‌کنند، یا میکروکنترلرهای کوچک، همه به صورت دیجیتال کار می‌کنند.


ترکیب مدارهای دیجیتال و آنالوگ
دیدن ترکیبی از تجهیزات آنالوگ و دیجیتال در یک مدار موضوع عجیبی نیست. با اینکه میکروکنترلرها غول‌های دیجیتال هستند، ولی معمولا مدارهایی درون خودشان دارند که به آن‌ها اجازه‌ برقراری ارتباط با مدارهای آنالوگ، مبدل‌های آنالوگ به دیجیتال، مدولاسیون عرض پالس و مبدل‌های دیجیتال به آنالوگ را می‌دهد. مبدل آنالوگ به دیجیتال (ADC) به میکروکنترلر امکان ارتباط با سنسور‌های آنالوگ (نظیر فتوسل‌ها یا دماسنج‌ها) و دریافت ولتاژهای آنالوگ را می‌دهد. برخی اوقات نیز از مبدل‌های دیجیتال به آنالوگ استفاده می‌شود تا به یک میکروکنترلر اجازه‌ی تولید ولتاژ آنالوگ را بدهد (این کار در مواقعی که میکروکنترلر نیاز به تولید صدا داشته باشد، بسیار کارآمد است).


 



 

دانلود سوالات شایستگی تحلیل مدارات الکترونیک دیجیتال و آنالوگ بخش خصوصی

 


کلمات کلیدی
نوع سوالات : چهار گزینه ای, تعداد سوالات ادوار گذشته : 380 سوال ; تعداد شایستگی های شغلی : 19 شایستگی, پاسخنامه : ندارد ; دسته شغلی : مهندسی, منبع سوالات : اصل ... مهندسی برق شاخه‌ی الکترونیک دارای سه گرایش طراحی آنالوگ، مدارهای دیجیتال، ادوات میکرو و نانو الکترونیک است. طراحی آنالوگ، گرایشی است که در ... شایستگی. های شغلی مورد نظر بخش خصوصی مربوط به آن را به. طور متمرکز بسنجد. ... انتخاب الکترونیک )اسنوا( ... تحلیل مدارات الکترونیک دیجیتال و آنالوگ. انتخابی. انتخاب شایستگی. های شغلی. در آزمون استخدام بخش خصوصی، منظور از. " شایستگی ... و ارزیابی مدارات آنالوگ و دیجیتال شامل دانستن مبانی پایه الکترونیک، کار با گیت. این مجموعه در بخش تخصصی شامل دروس مدارهای الکتریکی،الکترونیک،سیستم های دیجیتال،الکترومغناطیس و در بخش عمومی شامل دروس نام آشنای ادبیات فارسی،معارف اسلامی،زبان ... تمام تجهیزات الکترونیکی که در اطراف ما وجود دارد توسط متخصصان الکترونیک طراحی و ساخته شده و می توان رشته الکترونیک را به علم طراحی مدارهای مختلف که با ولتاژ ... استخدام برای فرصت شغلی مهندس طراح مدارات الکترونیک در Digi Mind Center, - قابلیت درک و تحلیل مدارهای الکترونیکی دیجیتال و آنالوگ - تجربه کار با نرم افزار و ... آشنایی با طراحی و تحلیل مدارهای الکترونیک دیجیتال و آنالوگ ... متقاضیان واجد شرایط می توانند از طریق راه های اعلام شده در بخش اطلاعات تماس، ... تدریس دروس تخصصی رشته مهندسی عمران تا سطح ارشد و دکترا*** استاتیک,مقاومت مصالح 1و2,دینامیک,تحلیل سازه 1و2 , فولاد 1و2,بتن 1و2,بارگذاری , زلزله , هیدرولیک , ...