دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی اصول و فنون انبارداری بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی اصول و فنون انبارداری بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی اصول و فنون انبارداری

 

 



 

شایستگی اصول و فنون انبارداری

 

یادگیری اصول انبارداری از مهم‌ترین مهارت‌های هر شرکت یا سازمان است. بخش بزرگی از دارایی‌های یک شرکت در انبار ذخیره شده است؛ بنابراین انباردار باید با اصول انبارداری و نگه داری کالا آشنایی کامل داشته باشد.

دریافت کالا از محیط بیرون، نگهداری آن طبق قوانین و خروج کالا طبق ضوابط همان مفهوم انبارداری است. انبارداری (Warehousing) باعث تسهیل روند تحویل کالا و تسریع در رساندن اجناس مختلف به خریداران در کمترین زمان ممکن بر اساس مدارک و ضوابط قانونی می‌شود.

انباردار (Warehouseman) شخصی است که مسئولیت امنیت، کنترل ورودی و خروجی و نگهداری کالاهای انبار را برعهده دارد. امور انبارداری و تدارکات انبار جز مسئولیت‌های بسیار مهم است بنابراین نباید به اشخاص غیرمتخصص مثل سرکارگر یا سرپرست کارگاه سپرده شود.

فرایندهای اصلی در انبارداری شامل اقدامات مربوط به ورود، نگهداری و خروج کالا از انبار است که در ادامه به‌تفصیل در مورد آن صحبت می‌کنیم.

ورود کالا به انبار
اولین مرحله از فرایندهای اصلی در انبارداری، ورود کالا به انبار است. ورود کالا به انبار نیاز به مجوزهای شرکت‌های حمل‌ونقل یا صاحبان کالا دارد. این مجوزها شامل مدارکی مثل درخواست تحویل کالا به انبار و مدارک مربوط به کالا است.

نگهداری کالا در انبار
بعد از ورود کالا به انبار، به مرحله نگهداری کالا در انبار می‌رسیم که شامل اصول جایگذاری و جابه‌جایی و حفاظت از اجناس در انبار است.

خروج کالا از انبار
در صورت دستور صاحب کالا برای خروج و حمل آن به نقطه تحویل، فرایند خروج کالا از انبار پس از انجام تشریفات موردنظر انجام می‌گیرد.

اصول انبارداری چیست؟
در بخش قبل فرایندهای اصلی در انبارداری را به‌اختصار توضیح دادیم. در این بخش در مورد اصول انبارداری که بر پایه فرایندهای موردنیاز انبارداری است صحبت خواهیم کرد.

اصول ورود کالا به انبار
پذیرش کالا جز اصول ورود کالا به انبار است.

پذیرش کالا در مرحله ورود
هر کالایی که وارد محوطه انبار شود باید از قسمت کنترل و نگهبانی انبار عبور کند. در مرحله پذیرش کالا، انباردار کالا را از لحاظ شکل و تعداد بر اساس اطلاعات ثبت شده بررسی می‌کند. در صورت مشاهده مغایرت، صورت‌جلسه تنظیم می‌کند و اگر مغایرتی وجود نداشت، کالاها را دسته‌بندی و به انبار مناسب ارسال می‌کند.

 

دانلود سوالات شایستگی اصول و فنون انبارداری بخش خصوصی

 


کلمات کلیدی
یکی از دسته های شغلی در آزمونهای استخدامی بخش خصوصی، دسته مالی، اداری و حقوقی ... 6- اصل سوالات آزمون استخدامی ادوار گذشته شایستگی اصول و فنون انبارداری سال ... بر اساس شایستگی های عمومی مشترک بین اکثر رشته های شغلی، بسته کامل ششمین آزمون استخدامی بخش خصوصی ویژه شرکت های صنعتی ، تجاری ، فناور و دانش ... در هر بخش ریز محتویات و جزئیات مرتبط با دسته شغلی مورد نظرتان بیان شده است. 1. نمونه سوالات استخدامی شرکت های خصوصی و دانش بنیان رشته (فن آوری اطلاعات و ... اگر آنها قرار است در یک محیط چندفرهنگی کار کنند، مسلط بودن به یک زبان خارجی نیز می‌تواند مفید باشد. در بخش سوالات مصاحبه انباردار؛ فرض کرده‌ایم ... توجه: شایسته است داوطلبان جهت. ثبت نام. از آخرین نسخه مرورگر. Google Chrome. یا. FireFox. استفاده. نمایند. مرحله. 1. : وارد سایت آزمون استخدام بخش خصوصی کشور به ... عﻠﻮم و ﻓﻨ ... ﭘیشﺮو و ﻣﻮﻓق، ﻣیزان تﻮانایی اﻓﺮاد در شایسﺘﮕی ... ﺷخصی است که با اصول علمی و تخصصی برای خلق برند آﺷنا بوده و ﻫدف او از ... 2.چرا باید تو را استخدام کنیم؟ چیزی که مصاحبه‌شونده دوست دارد بداند: آیا شما حقیقتا بهترین گزینه استخدام هستید؟ مدیر منابع انسانی می‌خواهد مطمئن ...