دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی اصول تعمیرات و نگه داری بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی اصول تعمیرات و نگه داری بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی اصول تعمیرات و نگه داری بخش خصوصی

 

 

 



 

شایستگی اصول تعمیرات و نگه داری

 

تعمیر و نگهداری ساختمان، فرایندی تضمین کننده است و موجب می‌شود که ساختمان‌ها و تمام قسمت‌های یک بنا که جزء دارایی‌های سرمایه‌ای شما هستند، از ظاهر خوبی برخوردار باشند؛ امور مربوط به تعمیرات و نگهداری بنا در طولانی مدت باعث می‌شود ساختمان‌ها، با بهره‌وری بهینه کار کنند.

نگهداری نامنظم و نامناسب ساختمان می‌تواند منجر به پوسیدگی، تخریب و کاهش عملکرد برخی از قسمت‌ها شود. همچنین با گذشت زمان، ساختمان فرسوده، به اندازه روز اول، سلامت نخواهد بود. بی‌شک، بناهای فرسوده، امنیت تمام افرادی را که در آن زندگی می‌کنند، تهدید می‌کند.

بسته به نوع طراحی، کیفیت مواد و مصالح، عملکرد و موقعیت مکانی، ساختمان‌ها با سرعت‌های مختلف دچار زوال، فرسودگی و استهلاک می‌شوند و نیاز به توجه بیشتری دارند. هیچ بنایی نیست که نیاز به تعمیر و نگهداری ساختمان نداشته باشد. کیفیت طراحی برنامه‌های تعمیرات و نگهداری از بنا و همچنین طرز کار، می‌تواند آسیب‌ها را به حداقل برساند و بیشتری بازدهی را حاصل کند.

مهم‌ترین مزایای تعمیر و نگهداری ساختمان
· برنامه‌های تعمیر و نگهداری ساختمان، از روند پوسیدگی و تخریب جلوگیری می‌کنند.
· این برنامه‌ها موجب حفظ ثبات و ایمنی ساختاری بنا می‌شوند.
· نگهداری از بنا، از آسیب‌های جزئی و کلی در اثر شرایط آب و هوایی یا استفاده‌های عمومی جلوگیری می‌کند.
· این برنامه‌ها می‌تواند عملکرد ساختمان را بهینه کند.
· با تعمیرات و نگهداری می‌توانید تا حد زیادی به برنامه‌های نوسازی، بازسازی، مقاوم سازی یا تاسیس ساختمان‌های جدید کمک کنید.
· با تعمیر و نگهداری ساختمان، دلایل نقص را مشخص می‌کنید و از این طریق از آسیب‌های بیشتر و خطرناک‌تر جلوگیری خواهید کرد.
· برای موثرتر بودن برنامه‌های اجرایی تعمیرات و نگهداری، باید برنامه‌های بازرسی دوره‌ای، سازماندهی شود. در ابتدایی‌ترین سطح، این برنامه، شامل کارهای روزمره است و به تدریج به سمت برنامه‌های دوره‌ای روزانه، ماهانه، 6 ماهه، سالانه، چهار ساله و .... حرکت می‌کند.
· در برنامه‌های تعمیر و نگهداری ساختمان چهار ساله و بیشتر از آن، ممکن است معماران، مهندسین و نقشه‌برداران برای بازرسی از نقص‌ها و عیب‌های ساختاری و سایر آسیب‌های جدی اعزام می‌شوند. با نظر این کارشناسان، تمام موارد برطرف می‌شوند و سپس برخی از مهم‌ترین قسمت‌ها اصلاح می‌شوند.


انواع برنامه‌های تعمیر و نگهداری ساختمان
تعمیر و نگهداری ساختمان به صورت زیر طبقه‌بندی می‌شود:
1- تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده
2- تعمیر و نگهداری پیشگیرانه
3- تعمیر و نگهداری اصلاح کننده
4- تعمیر و نگهداری قبل از فرسودگی
5- تعمیرات و نگهداری فعال
6- تعمیر و نگهداری متمرکز و قابل اطمینان
7- تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی شده

مهم‌ترین کارهایی که در تعمیر و نگهداری ساختمان انجام می‌شود چیست؟
تعمیر و نگهداری ساختمان می‌تواند در قالب کارهای بیرونی یا داخلی انجام گیرد. برای درک بهتر اسن مفهوم به موارد زیر دقت کنید:
· نقاشی بیرونی و گچ‌کاری
·محوطه سازی و باغبانی
· تعمیرات سنگ فرش‌ها
· تعمیر پنجره‌ها و درب
· بیرون بردن زباله‌ها و تمیز کردن مخزن اصلی زباله ساختمان (این مورد در ساختمان‌های چند واحدی وجود دارد)
· شستشوی سطوح با آب پر فشار و استفاده از مواد تمیزکننده شیمیایی برای از بین بردن لکه، قارچ یا رسوبات و هرگونه جرم و آلودگی
· خدمات نجاری (در صورت لزوم، چهارچوب‌های درب‌های چوبی نیاز به تعمیرات دارند و ...)
· تعمیرات سیستم‌های روشنایی
· گچ‌کاری مجدد و تعمیرات گچ‌کاری‌های قبلی که شکسته شده‌اند یا ترک خورده‌اند
· کاشی‌کاری
· تعویض موکت و کفپوش‌ها
· بازرسی لوله‌کشی‌ها در تمام قسمت‌ها (این مورد برای تاسیسات مجتمع‌های چند واحدی و بزرگ، بسیار اهمیت دارد)
· از بین بردن آثار نقاشی یا رنگ (می‌توان این تعمیر و نگهداری ساختمان را با شستشو توسط آب، بخار، استفاده از دستگاه‌های ضدعفونی کننده مواد شیمیایی، روش‌های ساینده یا بلاستینگ، جوشکاری و ... انجام داد)
· ترمیم دیوارهای ترک خورده
· تعمیر کفپوش‌های پوسیده

کارگران تعمیر و نگهداری ساختمان معمولاً براساس تجربه و مسئولیت تقسیم می‌شوند:
1- سرایدار
2- تکنسین تعمیر و نگهداری
3- ناظر تعمیر و نگهداری


سازمان‌هایی که از تعمیر و نگهداری ساختمان استفاده می‌کنند:
· ساختمان‌های تجاری
· مجتمع‌های مسکونی
· ساختمان‌های دولتی، شهرداری‌ها، دفاتر پست و کتابخانه‌ها، موزه‌ها و ...

یک واحد تعمیر و نگهداری ساختمان، نظارت بر همه سیستم‌ها، تعمیرات و کارهای در حال انجام را برای دستیابی به سلامت تاسیسات،به صورت روزانه اداره می‌کند. این کارها برای تمام ساختمان‌ها الزامی است و از فرسودگی ساختمان و آسیب‌های بیشتر در طولانی مدت، جلوگیری می‌کند.

یک مجتمع آپارتمانی یکی از نمونه‌هایی است که نیازهای مختلفی در نگهداری ساختمان دارد. بازرسی قسمت‌هایی از خانه که با عیب یا نقص مواجه شده است، کمک می‌کند که به زودی آن را برطرف کنید و از خرابی‌های بیشتر و هزینه‌های آتی، جلوگیری نمایید.

 

 

دانلود سوالات شایستگی اصول تعمیرات و نگه داری بخش خصوصی

 

 


کلمات کلیدی
یکی از دسته های شغلی در آزمونهای استخدامی بخش خصوصی، دسته کارشناسی و ارائه ... 12- اصل سوالات آزمون استخدامی ادوار گذشته شایستگی اصول تعمیرات و نگه داری سال ... بر اساس شایستگی های عمومی مشترک بین اکثر رشته های شغلی، بسته کامل ششمین آزمون استخدامی بخش خصوصی ویژه شرکت های صنعتی ، تجاری ، فناور و دانش ... در ادامه به ارائه سوالات استخدامی شرکت های خصوصی و دانش بنیان در دسته های شغلی آزمون پرداخته ایم. در هر بخش ریز محتویات و جزئیات مرتبط با دسته شغلی مورد ...  دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی بخش خصوصی دانلود رایگان ... کارشناس تحقیق و توسعه - کارشناس تعمیرات و نگهداری - کارشناس حقوقی ... سوالات احکام گزینش (گزینش استخدامی) در مصاحبه های استخدامی چه می پرسند؟ ... موازین فقهی و احکام کلی اسلام داشته و شایستگی های روحی و اخلاقی ... سوالات آزمون استخدامی بخش خصوصی مجموعه ای است که ویژه سال 1398 تولید شده است و تمامی سوالات آن بهمراه پاسخنامه ارائه شده تا داوطلبین با خیال ... آزمون استخدامی بخش خصوصی در سه سطح دانشی، مهارتی و سوالات عمومی ... خود شایستگی های شغلی مورد ارزیابی هر یک از مشاغل خود را انتخاب کنند. اگر شما هم قصد شرکت کردن در آزمون های استخدامی شرکت های خصوصی و دانش ... سوالات برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات ... نمونه سوالات آزمون استخدامی بخش خصوصی که با اصول دیگر قانون اساسی مطابق باشد و از محدوده قوانین اسالم خارج نشود و موجب ... تعمیرات و. نگهداری. این شغل در استان. های اردبیل. -. ایالم. تقاضای شغلی.