دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی اصول تحلیل بنیادی بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی اصول تحلیل بنیادی بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی اصول تحلیل بنیادی بخش خصوصی

 

 

 



 

شایستگی اصول تحلیل بنیادی

 

تحلیل بنیادی تجزیه و تحلیل نسبت های کلیدی یک کسب و کار برای تعیین سلامت مالی آن می باشد و به شما ایده ای برای تعیین ارزش سهام آن می دهد. بسیاری از سرمایه گذاران از این تحلیل به تنهایی یا در ترکیب با سایر ابزارها، برای ارزیابی سهام و برای اهداف سرمایه گذاری استفاده می کنند.

تحلیل فاندامنتال یا بنیادی سعی دارد که امنیت یک بازار را برای سرمایه گذاری به درستی ارزیابی کند. تجزیه و تحلیل بنیادی معمولاً از منظر کلان تا خرد برای شناسایی اوراق بهاداری انجام می شود که قیمت آن ها به درستی توسط بازار تعیین نشده است.

کار تحلیلگران بنیادی به طور معمول، به ترتیب زیر است:
- مطالعه وضعیت کلی اقتصاد
- مطالعه وضعیت صنعت خاص قبل از تمرکز بر عملکرد فردی شرکت 
- مطالعه شرکت های موجود در آن صنعت

تحلیل بنیادی برای ارزش گذاری سهام از چه چیزی استفاده می کند؟
تحلیل فاندامنتال یا بنیادی، از داده های عمومی برای اینکه ارزش یک سهام را ارزیابی کند، استفاده می کند.
به عنوان مثال، یک سرمایه گذار می تواند با بررسی عوامل اقتصادی مانند نرخ بهره و وضعیت کلی اقتصاد، تجزیه و تحلیل اساسی و بنیادی را در مورد ارزش یک اوراق بهادار انجام دهد.
تجزیه و تحلیل بنیادی اغلب برای سهام استفاده می شود؛ اما برای ارزیابی هر گونه محصول سرمایه گذاری مانند انواع دیگر اوراق بهادار یا موارد دیگر نیز می توان از این تحلیل استفاده کرد.


سرمایه گذاری و تحلیل بنیادی
یک تحلیلگر برای ایجاد مدلی برای تعیین ارزش تخمینی قیمت سهام یک شرکت، براساس داده های موجود در دسترس عموم، تلاش می کند. 
اگر یک تحلیلگر محاسبه کند که ارزش سهام باید به طور قابل توجهی بالاتر از قیمت فعلی آن باشد، احتمالا مقداری از سرمایه خود را روی این سهم سرمایه گذاری می کند. در طرف مقابل نیز اگر تحلیلگر ارزش ذاتی کمتری نسبت به قیمت فعلی بازار محاسبه کند، منتظر می ماند تا قیمت سهام به زیر ارزش ذاتی خود برسد و یا در صورتیکه آن سهم را دارد، اقدام به فروش آن می کند.


تحلیل بنیادی کمّی و کیفی
در تحلیل بنیادی کمّی، اصول اساسی اعداد و ارقام و ویژگی های قابل اندازه گیری یک کسب و کار هستند. به همین دلیل بزرگترین منبع برای داده های کمی، صورت های مالی شرکت است.

از سوی دیگر اصول کیفی کمتر ملموس هستند. این موارد ممکن است شامل عملکرد مدیران یک شرکت، شناسایی نام تجاری، حق ثبت اختراع و فناوری انحصاری آن باشد.

نمی توان گفت که بین این دو روش، کدام یک کاربردی تر و بهتر هستند؛ در واقع تحلیلگران از هر دو روش در زمان خاص خود استفاده می کنند.

مبانی کیفی که باید در تحلیل فاندامنتال در نظر گرفت:
چهار اصل اساسی وجود دارد که تحلیلگران همیشه در مورد یک شرکت در نظر می گیرند که اکثر آن ها کیفی هستند تا کمی. این موارد عبارت اند از:
- مدل تجاری (کسب و کار)
- مزیت رقابتی
- مدیریت
- حاکمیت شرکتی

صورت های مالی و مبانی کمی که باید در نظر گرفت
صورت های مالی واسطه ای است که توسط آن، شرکت اطلاعات مربوط به عملکرد مالی خود را افشا می کند. طرفداران تحلیل بنیادی از اطلاعات کمی که از صورت های مالی جمع آوری شده، برای تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری استفاده می کنند. 

سه صورت مهم مالی عبارت اند از:
- ترازنامه
- صورت سود و زیان 
- صورت جریان وجوه نقد


مراحل تحلیل بنیادی چیست؟
به طور کلی، تحلیل بنیادی شرکت ها را با مشاهده صورت های مالی شرکت و بررسی نسبت های مختلف و سایر معیارها ارزیابی می کند. این برای تخمین ارزش ذاتی یک شرکت براساس درآمدها، سود، هزینه ها، ساختار سرمایه، جریان های نقدی و... استفاده می شود. سپس معیارهای شرکت را می توان با همتایان و رقبای صنعت مقایسه کرد. در نهایت، این موارد را می توان با یک بازار گسترده تر یا محیط اقتصادی بزرگتر مقایسه کرد.

چه کسی از تحلیل بنیادی استفاده می کند؟
تحلیل بنیادی عمدتاً توسط سرمایه گذاران بلندمدت یا ارزشی برای شناسایی سهام با قیمت مناسب و آنهایی که دارای چشم انداز مطلوب هستند، استفاده می شود. تحلیلگران سهام همچنین از تحلیل بنیادی برای ایجاد اهداف قیمتی و توصیه هایی به مشتریان (مانند خرید، نگهداری یا فروش) استفاده خواهند کرد. مدیران شرکت و حسابداران مالی همچنین از تحلیل مالی برای تجزیه و تحلیل و افزایش کارایی عملیاتی و سودآوری شرکت و مقایسه شرکت با رقبا استفاده می کنند. وارن بافت، یکی از مشهورترین سرمایه گذاران ارزشی جهان، همواره از تحلیل بنیادی برای خرید و فروش دارایی های خود استفاده می کند.

آیا تحلیل بنیادی همیشه بدون خطا است؟
خیر. مانند هر استراتژی یا تکنیک سرمایه گذاری دیگر، تحلیل بنیادی همیشه موفق نیست. این واقعیت که فاندامنتال نشان می‌دهد یک سهام کمتر از ارزش‌ خود قیمت گذاری شده است، تضمین نمی کند که قیمت سهام به زودی به ارزش ذاتی افزایش یابد. همه چیز به این سادگی نیست. در واقعیت، رفتار قیمت تحت تأثیر عوامل بی شماری است که ممکن است تحلیل بنیادی را تضعیف کند.


 

 

 

دانلود سوالات شایستگی اصول تحلیل بنیادی بخش خصوصی

 

 


کلمات کلیدی
سوالات آزمون استخدامی بخش خصوصی مجموعه ای است که ویژه سال 1398 تولید شده است و تمامی سوالات آن بهمراه پاسخنامه ارائه شده تا داوطلبین با خیال آسوده و ..... مجموعه سوالات تخصصی تحلیل فضاهای معماری شهری با جواب ... قرار داده شده در آن اصل سوالات سالهای گذشته آزمون های استخدامی بخش خصوصی می باشد.  کاربران گرامی لطفاً توجه فرمایید که پاسخنامه های ارسالی در این بخش به صورت احتمالی می باشند. پاسخنامه احتمالی کامپیوتر - ارسالی از طرف ... اصول تحلیل بنیادی. انتخابی. اصول تحلیل تکنیکال. الزامی. آشنایی با اصول بازار سرمایه. انتخابی. آشنایی با معامله. گری بورس. انتخابی. در ادامه به ارائه سوالات استخدامی شرکت های خصوصی و دانش بنیان در دسته های مختلف ... سوالات تحلیل فضاهای معماری شهری ... نمونه سوالات آزمون استخدام بخش خصوصی سوالات استخدامی تخصصی. سوالات استخدامی تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه۹۰ سوال + پاسخنامه. سوالات استخدامی مدیریت سبد سهام. دارا بودن نمونه سوالات آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی در زمینه آمادگی ... مبانی و اصول آموزش و پرورش در سند تحول بنیادیننمونه سوال سند تحول بنیادین (بخش ... وبسایت «ای-استخدام» به واسطه سال‌ها تجربه در این حوزه و یاری همراهان همیشگی خود در بخش نظرات سایت اقدام به جمع آوری منابع پیشنهادی کاربران موفق در آزمون نموده و ... این سوالات شامل اصل سوالات برگزار شده در آزمونهای استخدامی بخش خصوصی میباشد. بخش اصل سوالات شامل دفترچه سوالات شایستگی های ادوار گذشته بخش خصوصی برگزار شده ... سوالات استخدامی بخش خصوصی، شرکت های صنعتی، تجاری و فناور که توسط نشراستخدام ارائه و قابل دانلود می باشند، در هر عنوان شغلی شامل ۲ بخش مجزا از نمونه سوالات ...