دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی آیین نگارش و مکاتبات اداری بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی آیین نگارش و مکاتبات اداری بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی آیین نگارش و مکاتبات اداری ویژه هنر، رسانه و آموزش

سوالات شایستگی آیین نگارش و مکاتبات اداری ویژه کارشناسی و ارائه خدمات

سوالات شایستگی آیین نگارش و مکاتبات اداری ویژه مالی، اداری و حقوقی

سوالات شایستگی آیین نگارش و مکاتبات اداری ویژه فناوری اطلاعات

سوالات شایستگی آیین نگارش و مکاتبات اداری ویژه مهندسی

سوالات شایستگی آیین نگارش و مکاتبات اداری ویژه مدیریتی

 

 

 



 

شایستگی آیین نگارش و مکاتبات اداری

 

مکاتبات اداری پیش از هر چیز، وسیله ای ارتباطی در ارتباطات انسانی و ابزار انتقال مفاهیم است، لذا نوشتن نامه نیز همانند ابزارهای زبانی دیگر، وسیله ای است برای بیان منظور و مقصود هر فرد و ارتباط با سایر افراد.

نقش مکاتبات اداری در جریان امور به سرنوشت سازمان از نظر موفقیت یا شکست آن بستگی دارد. بدین معنا که با کوچک ترین اشتباهی در نگارش یک نامه امکان از دست رفتن فرصت و منافع سازمان و یا بیان بهتر یک مطلب و زیبایی نوشتار یا رعایت نکاتی در نوشتار اداری به ارتقای مالی، اداری و معنوی سازمان و کارمند منجر گردد.

به هر نوشته ای که حاوی یک یا چند موضوع اداری بوده و به عنوان وسیله ارتباط در داخل و خارج سازمان مورد استفاده قرار گیرد “نامه اداری” گفته می شود . به عبارت دیگر نامه اداری عبارت است از مکاتباتی که با هدفی معین و مشخص بین اشخاص حقیقی و یا حقوقی به منظور برقراری ارتباط مبادله می گردد

نوشتار اداری پیش از هر چیز، وسیله ای ارتباطی در ارتباطات انسانی و ابزار انتقال مفاهیم است، لذا نوشتن نامه نیز همانند ابزارهای زبانی دیگر، وسیله ای است برای بیان منظور و مقصود هر فرد و ارتباط با سایر افراد. برای برقراری هر نوع ارتباطی حضور پنج عنصر الزامی و ضروری است:

– پیام دهنده (منبع): برقرارکننده ارتباط که به منظوری خاص مانند درخواست، دستور، گزارش و بیان خبری به نگارش نامه و ایجاد ارتباط اقدام می نماید.
– گیرنده پیام (مخاطب): شخصیت حقیقی و یا حقوقی که دریافت کننده پیام و مرجع ارتباط است.
– اصل پیام (محتوی پیام): منظور و مقصودی که هدف برقراری ارتباط است و می تواند انتقال اطلاعات، درخواست و یا ارائه گزارش و خبری باشد که منبع ارتباط از انتقال این پیام در نظر دارد.
– وسیله ارتباط: شکل بیان و وسیله انتقال پیام است که از شکل شفاهی و مکتوب و یا ترکیبی باشد.
– اثر پیام (بازخورد): در بسیاری از ارتباطات سازمانی و شخصی، پیام دهنده منتظر نتیجه و بازخوردی از نوشتن نامه و ارائه پیام خویش است که نتیجه این ارتباط برای منبع ارتباط است که گاهی برای منبع پیام قابل پیش بینی است.

نامه های اداری از نظر ماهیت کار به چهار دسته تقسیم می شوند:
1- نامه های خبری: نامه هایی که به واسطه آنها نتیجه کاری یا آغاز و پایان کاری اطلاع داده می شود.
2-  نامه های بازدارنده: نامه هایی که از انجام کاری یا بروز حادثه ای بطور موقت یا دائم جلوگیری می کنند.
3-  نامه های دستوری-درخواستی: نامه هایی که در آنها ارتباط عمودی حاکم است، مثل درخواست از مقام بالا و یا دستور مافوق به کارمند زیر دست.
4-  نامه های هماهنگی: نامه هایی همانند بخشنامه ها که بمنظور هماهنگی بین دو یا چند واحد و سازمان تهیه می شوند.

نامه های اداری از نظر سطح ارتباطی به دو دسته تقسیم می شوند:
نامه های اداری ممکن است در داخل سازمان جریان داشته باشد که به آنها نامه های داخلی می گویند و یا اینکه از سازمانی به سازمان دیگر تهیه و ارسال می شود و نامه خارجی می نامند.

 

دانلود سوالات شایستگی آیین نگارش و مکاتبات اداری ویژه هنر، رسانه و آموزش

دانلود سوالات شایستگی آیین نگارش و مکاتبات اداری ویژه مالی، اداری و حقوقی

دانلود سوالات شایستگی آیین نگارش و مکاتبات اداری ویژه کارشناسی و ارائه خدمات

دانلود سوالات شایستگی آیین نگارش و مکاتبات اداری ویژه فناوری اطلاعات

دانلود سوالات شایستگی آیین نگارش و مکاتبات اداری ویژه مهندسی

دانلود سوالات شایستگی آیین نگارش و مکاتبات اداری ویژه مدیریتی

 


کلمات کلیدی
10- اصل سوالات آزمون استخدامی ادوار گذشته شایستگی آیین نگارش و مکاتبات اداری سال 1400 شامل 20 سوال استخدامی بدون پاسخنامه در 8 صفحه. 11- اصل سوالات آزمون استخدامی ادوار گذشته شایستگی آیین نگارش و مکاتبات اداری سال 1400 شامل 20 سوال استخدامی بدون پاسخنامه در 7 صفحه. در ادامه به ارائه سوالات استخدامی شرکت های خصوصی و دانش بنیان در دسته های مختلف ... سوال درس آیین نامه ارزیابی کیفی ... نمونه سوالات آزمون استخدام بخش خصوصی در ادامه به ارائه سوالات استخدامی شرکت های خصوصی و دانش بنیان در دسته های شغلی آزمون ... مهمترین نمونه سوالات زبان و ادبیات فارسی و آیین نگارش (با پاسخنامه) در ادامه به ارائه سوالات استخدامی شرکت های خصوصی و دانش بنیان در دسته های شغلی آزمون ... مهمترین نمونه سوالات زبان و ادبیات فارسی و آیین نگارش (با پاسخنامه) این درس به منظور ارتقای سطح مکاتبات اداری و شیوه نامه. استاندارد ... آیین نامه ها. و دفاتر ... با بخش خصوصی ایجاد شده و برای مدیر آن موسسه نوشته می شود. 256 ﭘﯿﻮﺳﺖ ﺷﻤﺎره 1 : ﻟﯿﺴﺖ ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ آزﻣﻮن اﺳﺘﺨﺪام ﺑﺨﺶ ﺧﺼﻮﺻﯽ از ﮔﺬﺷﺘﻪ ... پیشرو و موفق، میزان توانایی افراد در شایستگی ... آیین نگارش و مکاتبات اداری.  نمونه سوالات استخدامی آیین نگارش و اصول مکاتبات اداری 74 سوال + پاسخنامه ... بخش سوم شامل سوالات روانشناختی استخدامی (روانشناسی):. سوالات استخدامی بخش خصوصی، شرکت های صنعتی، تجاری و فناور ... و قواعد قراردادها/گزارش نویسی/ایین نگارش و مکاتبات اداری/ارتباط موثر میشود را هم قرار دهید