دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی آشنایی با نرم افزار های تدوین بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی آشنایی با نرم افزار های تدوین بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی آشنایی با نرم افزار های تدوین

 

 



 

شایستگی آشنایی با نرم افزار های تدوین

 

تدوین فیلم یا ویدیو Editing Video and Film یکی از مراحل پایانی تولید یک محتوای ویدیویی است. تدوین‌گر با دستور کارگردان یا رهبرِ کار، فایل‌های خام ویدیویی footage را برای رساندن به مرحله تولید، آماده می‌کند. 

نرم‌افزار تدوین بسته به سطح تجربی شما می‌توانند از مبتدی تا پیشرفته دسته‌بندی شوند. هرچه سطح حرفه‌ای‌تر می‌شود، مشخصاً قابلیت‌های نرم‌افزار توسعه می‌یابد و نیاز به صرف مدت زمان برای یادگیری رابط کاربری هستیم. هرچه کار ما حرفه‌ای‌تر باشد، اثر عمیق‌تر روی مخاطب خواهد داشت. به هرحال برخی کسب و کارهای کوچک ترجیح می‌دهند ویدیوهای ساده با قالب‌های از پیش تعیین شده تولید کنند.


یکی از محتواهای اثرگذار در دنیای امروز ویدیوها هستند. وقتی قرار باشد که اثری قدرتمند به جا بگذارید، هیچ‌ چیز به اندازه تحرک و صدا نیست. صدا و تصویر اثری عمیق بر مخاطب می‌گذارد و می‌تواند به خوبی پیام شما را انتقال دهد. در کنار تجهیزات ضبط ویدیو از گوشی‌های هوشمند گرفته تا GoPros، دوربین‌های DSLR و دوربین‌های حرفه‌ای فیلمبرداری در کنار گیمبال‌ها و میکروفون‌ها، نقش فرایند‌های پس از تولید نیز شدیدا بر محتوایی که تولید می‌کنید اثرگذار است. نرم‌افزار تدوین می‌تواند از چند ویدیو معمولی که با تجهیزات معمولی هم ضبط شده‌اند، اثری خارق‌العاده تولید کند.

آنچه که مهم است این است که نرم‌افزار تدوین بتواند نیاز افراد حرفه‌ای و مبتدی را برطرف کند. همچنین از فرمت‌های ویدیویی متعدد نظیر HEVC (High Efficiency Video Coding)، HDR‌ و VR پشتیبانی کند. با توجه به نیاز امروز، با روزولوشن 4K و حتی بهتر از این‌ها هم سازگار باشد.

حرفه‌ای‌ها گاهاً از چندین نرم‌افزار برای کار خود استفاده می‌کنند. ممکن است در یک محتوای ویدیویی نیاز به اضافه کردن موشن گرافی یا افکت‌های به خصوصی مدنظر تدوین‌گر باشد که در این صورت یک نرم‌افزار به تنهایی برای کار مناسب نباشد. در این بین مبتدیان و افرادی که در سطح معمول به ویرایش ویدیو می‌پردازند به دنبال نرم‌افزار تدوینی هستند که نیازهای پایه آن‌ها را با محیطی ساده برطرف کند.


شرکت ادوبی Adobe برای همه آشناست. محصولاتِ متنوعی که همگی به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا هرکس بر اساس نیازهای خود به قابلیت‌های آن‌ها دسترسی داشته باشد. اکثر ما با Adobe Photoshop، نرم‌افزار ویرایش عکس آشنا هستیم،‌ اما اگر بخواهیم عضو قدرتمندِ ادیت ویدیو را نام ببریم، فقط افراد حرفه‌ای و علاقه‌مند به آن آشنایی دارند. شاید بتوان گفت نرم‌افزار تدوین دستکتاپ Adobe Premiere Pro بهترین در نوع خود است. با سیستم‌عامل‌های ویندوز Windows و مکینتاش Mac سازگار است.
ویژگی‌های کلیدی:
- امکان همگام‌سازی چندین کلیپ در یک ویدیو
- ویرایش سه‌بعدی 3D
- ارتباط با دیگر محصولات Adobe خصوصاً Adobe After Effect
- راحتی با محیط کار و میانبرهای متعدد Shortcuts
- ویژگی تصحیح نور و رنگ


نرم‌افزار Adobe Premiere Pro از فرمت‌های 4K، 8K و VR پشتیبانی می‌کند. ابزارهای ویرایش و برش trimming کنترل و دقت بسیار بالایی به تدوین‌گر می‌بخشد. می‌توانید چندین ویدیو را همزمان در میزکار خود وارد import کنید و روی آن‌ها کار کنید.


 

نرم‌افزار تدوین CyberLink PowerDirector 365 برای کاربری روزانه
این نرم‌افزار در واقع چیزی مابین کاربری حرفه‌ای و رابط کاربری آسان برای مبتدی‌هاست. می‌توان گفت نسخه ساده شده از Premiere Pro و Avid Media Composer است. نرم‌افزار تدوین PowerDirector تمام ابزارهای ضروری برای ویرایش ویدیو را در اختیار کاربر می‌گذارد و از آخرین فرمت‌ها و فناوری‌های تصویری پشتیبانی می‌کند.
به عنوان مثال کاربر می‌تواند به راحتی چندین کلیپ را در یک کلاژ ویدیویی خلاق ترکیب کند، بدون اینکه نیازی به تغییر اندازه یا استفاده از چندین لایه متعدد باشد.

سیستم مورد نیاز برای PowerDirector 365:
- سیستم عامل: ویندوز 7 به بالا
- پردازش‌گر: Intel Core i-Series یا AMD Phenom II و بالاتر
- گرافیک: برای ویدیو استاندارد (128 MB GA VRAM و بالاتر)، برای ویدیو 360 درجه (DirectX 11)، برای پلاگین‌های AI (2GB VGA VRAM و بالاتر)
- حافظه رم: 4 گیگابایت
- حافظه هارد دیسک: 7 گیگابایت


 

نرم‌افزار تدوین Adobe Premiere Elements مناسب مبتدیان:
این نرم‌فزار ویرایش ویدیو برای سیستم‌عامل ویندوز و مکینتاش در دسترس است. شاید نرم‌افزار تدوین Adobe Premiere Pro برای برخی از افراد پیچیده باشد. ممکن است قصد شما صرفاً ویرایش چند ویدیو خام خانوادگی یا آپلود اولین ویدیو خود در یوتیوب YouTube برای سرگرمی هستید. در این صورت Adobe Premiere Elements به کمک شما خواهد آمد.

این نرم‌افزار ساده شده Premiere Pro است. با وجود این ساده شدن، همچنان قابلیت‌های خوبی از خودش نشان می‌دهد. برخی ویژگی‌های آن شامل:
- تشخیص چهره face detection
- افکت‌های صوتی
- ساند تراک‌ها
- پایدارکننده تصویر
- موشن تراکینگ اتوماتیک

همه چیز در یک رابط کاربری راحت در دسترس شماست. به عنوان مثال از ترانزیشن‌ها برای انتقال از تصویری به تصویر دیگر، تکنیک کروماکی Chroma Keying و میزان شفافیت opacity برای حال و هوا بخشیدن به ویدیوی خود استفاده کنید.

 

 

نرم‌افزار تدوین Pinnacle Studio برای کاربران مبتدی ویندوز:
این نرم‌افزار ویرایش ویدیو شاید بهترین برای سیستم‌ عامل ویندوز نباشد، ولی اگر تا به حال دست به نرم‌افزار تدوین خاصی نزده‌اید، احتمالاً یک انتخاب مناسب خواهد بود. شما به 1500 افکت متنوع، عناوین، تمپلت templates، ویرایش six-track HD، ابزار تصحیح رنگ، ویژگی استاپ‌موشن، ویژگی time remapping و دیگر قابلیت‌های دسترسی خواهید داشت.

 


نرم‌افزار تدوین Corel VideoStudio Ultimate:
اگر از علاقه‌مندان به خانواده Corel هستید، می‌توانید به این نرم‌افزار تدوین هم نگاهی داشته باشید. کمپانی Corel یکی از رقبای Adobe در بخش گرافیک و ایلوستریشن، با تولید محصولاتی نظیر Corel Painter قصد دارد تا نیاز به خصوصی از کاربران را برطرف کند.

نرم‌افزار تدوین Corel VideoStudio Ultimate‌ برای مبتدیان هم گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. وقتی به قابلیت‌های پایه آن آشنا شدیم، ‌می‌توانیم از ویژگی‌های قدرتمند آن بهره‌مند شویم. برخی از این ویژگی‌ها شامل:
- پیگیری حرکتی motion tracking
- پشتیبانی از 4K
- پشتیبانی از ویدیو VR 360-degrees
- کتابخانه موزیک
- ادیت مولتی کَم
- ویرایش متنی سه بعدی
- هزاران افکت


چطور بهترین نرم‌افزار تدوین را انتخاب کنم؟
نرم‌ افزار تدوینمشخصاً اولین مسئله‌ای که باید در نظر داشت نوع کاربری مدنظر ما است. البته علاوه بر نیازهای امروز، باید به آینده هم نگاهی داشته باشیم. مثلاً اگر قصد توسعه مهارت‌های خود در تدوین را داریم، شاید بهتر است وقت بیش‌تری بگذاریم و سراغ حرفه‌ای‌ها برویم.

بعد از انتخاب باید سخت‌افزار خود را نیز مدنظر قرار دهید. اگر نرم‌افزار تدوینی که انتخاب کردید با شرایط سخت‌افزاری شما سازگار نیست، یا به فکر ارتقا باشید یا نسخه‌های قدیمی‌تر را امتحان کنید.

 

 

 

دانلود سوالات شایستگی آشنایی با نرم افزار های تدوین بخش خصوصی

 


کلمات کلیدی
 1- افراد استخدام شده در دوره های پیشین آزمون استخدام بخش خصوصی نیز میتوانند با هدف ارتقای شغلی در این آزمون ثبت نام نمایند. اما در فرایند معرفی ...  دانلود رایگان اصل سوالات استخدامی برگزار شده در طی 10 سال اخیر به ... برای کلیه آزمونهای استخدامی جزوه ها و دفترچه های آزمون استخدامی آموزش و ...  با توجه به برگزاری ششمین آزمون استخدامی بخش خصوصی و شرکت های صنعتی، ... با فرمت zip و با حجم بیش از ۶۰ مگابایت است که با نرم افزار winzip ...  شما داوطلبین گرامی برای موفقیت در آزمون استخدامی بخش خصوصی می توانید کاملاً هوشمندانه عمل کنید و با برنامه ریزی های دقیق به تقویت سطح دانش خود ... معرفی برنامه · آمادگی برای آزمون های استخدامی فقط با تست زدن جدیدترین سوالات · 1- زبان و ادبیات فارسی 2- معارف اسلامی 3- اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی دسته شغلی فناوری اطلاعات با فرمت pdf برای آزمونهای استخدامی سازمان ها و شرکت های خصوصی. مهارت های هفت گانه کامپیوتر یا به اختصار همان ICDL یکی از مهم ترین اولویت ها برای استخدام در شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و آزمون آن برای کسانی که به ... آموزش کامل ابزار های پریمیر و توانایی تدوین یک فیلم از صفر تا صد; ساخت افکت های جالب از مطابق فیلم های علمی تخیلی با نرم افزار پریمیر; دریافت نمونه سوالات عملی ... این سازمان با تهیه و تدوین شرایط ثبت نام و استخدام در آزمون بخش خصوصی و هم چنین با دسته بندی رشته و شغل های مورد پذیرش دفترچه راهنمای آزمون را تدوین و منتشر می ... سوالات استخدامی بخش خصوصی، شرکت های صنعتی، تجاری و فناور ... درس نظریه زبان ها ( ۱۹۰ عدد ); درس مهندسی نرم افزار ( ۲۰۵ عدد ); درس معماری کامپیوتر ( ۲۳۵ عدد ) ...