دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی آشنایی با معامله گری بورس بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی آشنایی با معامله گری بورس بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی آشنایی با معامله گری بورس بخش خصوصی

 

 

 



 

شایستگی آشنایی با معامله گری بورس

 

معامله گری در بورس درست مانند دیگر فعالیت‎های بازارهای سرمایه گذاری، نیازمند برخورداری از دانش، مهارت و تجربه بالاست.

چرا که در بورس، گزینه‌های سرمایه گذاری مختلف و ابزارهای معاملاتی گوناگونی وجود دارد که شناخت آن‌ها تأثیر زیادی در افزایش احتمال موفقیت شما دارد و با اتخاذ تصمیم‏های درست، نتیجه نهایی می‎تواند شما را شگفت زده کند.

معامله گری در بورس نکات و متدهای زیادی دارد که برای کسب آن‎ها باید سال‌ها در این بازار فعالیت کنید و خودتان آن‎ها را به صورت تجربی کسب کنید، البته کسب تجربه در بازار بورس به این معنی نیست که شما نیاز به آموزش نخواهید داشت ولی آموزش صرف نمی‎تواند شما را تبدیل به یک معامله گر حرفه‎ای کند. به عبارت دیگر، تجربیات می‎توانند بهترین معلم و راهنما برای سرمایه گذاری موفق در بورس باشند؛ اما راه دیگر، استفاده از تجربیات سایرین است زیرا احتمالاً همه آنقدر وقت نداشته باشند تا از طریق تجربه، به رموز معامله در بورس پی ببرند. در عوض شما می‎توانید با آموزش با انواع روش‌های معاملاتی در بازار بورس و سهام آشنا شوید و نکات ارزشمندی را در زمینه معامله گری در بورس کسب کنید.


بورس چیست؟
کلمه بورس در زبان فرانسوی به معنی کیف پول است. با این حال برای درک بهتر واژه بورس، بهتر است قبل از هر چیز با مفهوم بازار آشنا شوید. بازار به جایی گفته می‎شود که در آن خریداران و فروشندگان فعالیت دارند؛ به عبارت ساده‎تر، هرگاه شرایطی فراهم شود که خریداران و فروشندگان بتوانند با هم رابطه‌ برقرار کنند یا به توافقی برسند و معامله‌ای بین آن‌ها انجام پذیرد، در واقع بازار شکل گرفته است؛ بنابراین بازار محدود به یک مکان خاص نیست و هر فعالیت اقتصادی را که در آن خریدار و فروشنده‌ای وجود داشته باشد، می‎توان بازار دانست.

انواع بازار بورس
انواع بازار بورس را می توان به سه دسته کلی طبقه بندی کرد:
بورس کالا: به بازاری که در آن خرید و فروش کالاهای معینی صورت می‎گیرد و به صورت منظم و دائمی فعال است، بورس کالا می‎گویند. معمولاً در بورس کالا مواد اولیه و مواد خام مورد معامله قرار می‎گیرد.
به طور کلی هر بورس کالایی را با عنوان همان کالایی که در آن معامله می‎شود، نام گذاری می کنند، نظیر بورس نفت یا بورس گندم.

بورس اوراق بهادار: دارایی‎های مالی از جمله سهام، اوراق مشارکت و غیره در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار می‎گیرند.
در ایران، به بازار خرید و فروش اوراق بهادار که به صورت دائمی و رسمی در محل معینی تشکیل می‎شود  بورس اوراق بهادار می‎گویند.

بورس ارز: همان طور که از نام این بورس مشخص است، خرید و فروش پول‎های خارجی در آن انجام می‎شود.
این بورس در ایران فعال نیست اما در کشورهای پیشرفته فعالیت چشمگیری دارد.

معامله گر کیست؟

معامله گر به کسی گفته می‌شود که در هر بازاری خرید و فروش انجام می‌دهد. در ادبیات متداول در بازار، تریدر یا معامله گر کسی است که مدت زمان خرید و فروش‌هایش کوتاه است و در اغلب موارد از فراز و فرودهای قیمت در بازار سود کسب می‎برد. البته شاید این کار آسان به نظر برسد ولی در واقع انجام این کار نیازمند تحلیل و مهارت بالا به منظور شناخت بازار هدف است زیرا شناخت روند بازار در بازه‎های زمانی کوتاه مدت امکان به وجود آمدن ریسک بالا در معامله را زیاد می‎کند.

نقطه تفاوت میان سرمایه گذاران یا Investors و معامله گران یا Traders زمان است. همان طور که گفتیم، مدت زمان حضور معامله گران در معاملات کوتاه است و به طور معمول زمان حضور معامله ‌گران در یک معامله، کوتاه مدت یا میان مدت است ولی سرمایه‌ گذار دید بلند مدتی به بازار دارد و غالباً درگیر نوسانات کوتاه مدت بازار نمی‌شود و از تحلیل‎های بنیادی یا همان فاندامنتال استفاده می‎کند.

انواع معامله گر در بورس
· معامله گر روزانه یا Day Trader
· معامله گران نوسانی یا Swing Traders
· معامله گران بلند مدت یا Position Trading

انواع معاملات در بورس
انواع معاملات در بورس با توجه به مقررات حاکم بر بورس تعیین می‎شود. معاملات سهام در بورس در انواع مختلف انجام می‎شود که عبارتند از:
۱. معاملات عادی یا خرد
۲. معاملات عمده
۳. معاملات بلوکی


مهم‌ترین مزایای معامله گری در بورس برای اشخاص:
امکان کسب سود بیشتر
امکان شروع به کار معامله گری با سرمایه پایین
امکان شرکت در معاملات با هر میزان سرمایه
فراهم آوردن استقلال شغلی و فکری برای معامله‌گران
امکان انجام معاملات بدون وابستگی زمانی و مکانی
دستیابی به سودهای کلان با معامله گری در بورس
امکان معامله‌ کردن بدون وسیله و ابزار خاص و فقط با ابزار ابتدایی
نقد شوندگی بالای سرمایه نسبت به سایر روش‌ها


مهم‌ترین معایب معامله گری در بورس برای اشخاص:
پیگیری و یادگیری مداوم و منضبط بودن در این حرفه ضروری است.
امکان ایجاد هیجان و تنش روانی در فرد به واسطه‌ معامله گری در بورس
از نظر فکری و کاری انجام معاملات در بازار بورس و سرمایه، مشکل‌ساز و طاقت فرسا خواهد بود.
گاهی تحریم‌ها و دردسرهای ناشی از آن برای فرد مشکل ساز خواهد شد.
اگر معاملات قابل کنترل نباشند، ریسک زیادی ایجاد می‎شود و حتی احتمال از دست رفتن سرمایه نیز وجود دارد.
 


 

 

 

دانلود سوالات شایستگی آشنایی با معامله گری بورس بخش خصوصی

 

 


کلمات کلیدی
 منوط به قبول شدن در این آزمون می‎باشد. کاربرد گواهی‎نامه اصول بازار سرمایه سمت مدیر سرمایه‎گذاری یا عضویت در گروه مدیران سرمایه‎ ... نقد و بررسی نمونه سوالات آزمون معامله ‌گری بازار سرمایه (1000 تست با پاسخ تشریحی)مرکز آموزش سازمان بورس و اوراق بهادار انتشارات بورس.  سوالات استخدامی روابط اجتماعی ۳۹۰ سوال + پاسخنامه. سوالات استخدامی هوش ریاضی ۲۵۰ سوال با جواب. 2900 تومان – خرید بخش سوالات: اصول بازار سرمایه. معامله گری بورس کالا. معامله گری ابزار مشتقه. معامله گری اوراق تامین مالی. کارشناسی عرضه و پذیرش. مدیریت نهادهای بازار سرمایه. آشنایی با قوانین و مقررات بازار سرمایه/ آشنایی با تحلیل صورت‌های مالی، بازارها، ابزارها، و امور ما‌لی شرکتی/ دانش در زمینه محاسبه سود، بازده، ریسک، نرخ سود و ... در باشگاه در بخش آموزش، اطلاعات مفید و کاربردی درباره بورس وجود دارد. سپس برای دریافت کد بورسی، به یکی از شعب کارگزاری آگاه مراجعه کنید. با در نظر گرفتن تئوریهای کلاسیک و نوین بازرگانی بین الملل ضرورت معامله و مبادله بین کشورها امری اجتناب ناپذیر است. کشورها از گذشته های دور به انجام مبادلات برون ... بخش عمومی جزوات استخدامی سازمان بورس و اوراق بهادار ( کلیه سرفصل های مهم دروس ... خود را به چشم یک فرد موفق ببینید و به راحتی با آزمون پیش رو معامله کنید. بدیهی میباشد شما با مراجعه روزانه به این صفحه میتوانید علاوه بر مطالعه تمام اخبار و استخدام های سازمان بورس و اوراق بهادار ، آشنایی با سوالات و منابع ... ردیف, گروه تحصیلی, شرایط اختصاصی. 1, حسابداری-مدیریت مالی, آشنایی با قوانین و مقررات بازار سرمایه/ آشنایی با تحلیل صورت‌های مالی، بازارها، ...