دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات

 

 



 

شایستگی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات

 

در حال حاضر قراردادهای مکتوب جای خود را به تعهدات شفاهی داده است. با بستن قرارداد های مکتوب و رسمی یک رابطه حقوقی برای هر دو طرف معاملات ایجاد می شود. در این مقاله قصد داریم به تشریح قوانین بیمه و مالیات در قرارداد ها اشاره کنیم. اما معنای قرارداد در مفهوم حقوقی چه می باشد؟ به طور کلی تعهد یک یا چند نفر برای انجام کاری را عقد قرارداد می گوییم. به عنوان مثال در قرارداد های کاری و استخدامی، با توافق کارفرما و کارگر ، قرارداد منعقد می گردد.


همانطور که می دانید در قرارداد های مختلف ، طرفین قرارداد ملزم به پرداخت حق بیمه می باشند. به طوری که میزان این حق بیمه در قانون تامین اجتماعی و قوانین دیگر تعیین شده است. در این قوانین از حق بیمه به عنوان یکی از کسورات قانونی نام برده شده است. در مورد مالیات قرارداد ها نیز، قانون مالیات های مستقیم وضع شده است. طبق این قوانین دو طرف قرارداد موظف به پرداخت مالیات های خاص هستند. پرداخت به موقع مالیات در این قوانین از اهمیت بالایی برخوردار است. قوانین بیمه و مالیات در قراردادهای مختلفی وجود دارد که دربرگیرنده بخش گسترده ای از قرارداد هاست. در ادامه به بررسی یخشی از این قراردادها می پردازیم.
- قرارداد های کاری
- قرارداد های مشاوره ای
- انواع قرار دادهای مشارکت مدنی
- قراردادهای فروش
- قرارداد پیمانکاری
- قرارداد اجاره ای

در مورد قرار دادهای خرید و فروش کالا و مواد و تجهیزات مصرفی بدون نیاز به استخدام کارگر، حق بیمه ای کسر نخواهد شد. بر اساس ماده 14 قانون مالیات های مستقیم مالیات تکلیفی به خدمات تعلق می گیرد و در مورد خرید و فروش نیز کارفرما و شرکت مشمول پرداخت مالیات نخواهد شد. تنها در صورتی که برای انجام عملیات خرید و فروش نیاز به استخدام کارگر باشد، کسب و کار موظف به پرداخت حق بیمه و مالیات خواهد شد.

بیشتر فعالیت‌هایی که در حال حاضر در فضای کسب و کار با آن مواجه هستیم، از طریق قرارداد پیمانکاری مدیریت می‌شوند. کلیه قراردادهای ساخت و ساز، تولید کالا، حمل و نقل و… بر اساس قانون قرارداد پیمانکاری تعیین وضعیت می شوند. علاوه بر اینکه تنظیم این قراردادها کار چندان راحتی نیست، مواردی مانند بیمه و مالیات هم وجود دارند که باید با آگاهی کامل از آنها دست به انعقاد قرارداد پیمانکاری بزنیم.

 

دانلود سوالات شایستگی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات بخش خصوصی

 


کلمات کلیدی
13- اصل سوالات آزمون استخدامی ادوار گذشته شایستگی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات سال 1400 شامل 20 سوال استخدامی بدون پاسخنامه در 8 صفحه. بر اساس شایستگی های عمومی مشترک بین اکثر رشته های شغلی، بسته کامل ششمین آزمون استخدامی بخش خصوصی ویژه شرکت های صنعتی ، تجاری ، فناور و دانش بنیان در سال ... توجه: شایسته است داوطلبان جهت. ثبت نام. از آخرین نسخه مرورگر. Google Chrome. یا. FireFox. استفاده. نمایند. مرحله. 1. : وارد سایت آزمون استخدام بخش خصوصی کشور به ... آیا برای شرکت در آزمون استخدام بخش خصوصی به غیر از خرید کارت اعتباری ثبت نام، وجه دیگری هم بابت مصاحبه حضوری و شروع همکاری پرداخت می‌گردد؟ برای اطلاع از شرایط، زمان بندی ، سوالات و راهنمای قبولی در مصاحبه آزمون استخدامی بخش خصوصی می توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس بگیرید. استخدام در رشته های شغلی معرفی شده در بخش خصوصی بر اساس معدل صورت نمی گیرد و تنها شایستگی های فرد ملاک پذیرش قرار می گیرد. فهرست محتوا [نمایش]. سوالات تخصصی در این حوزه در مورد مالیات بر ارزش افزوده و صورت های مالی و مالیاتی است. اگر آشنایی با این مووعات ندارید میتوانید مقالات آموزشی ما ... با عرض سلام خدمت داوطلبین عزیز آزمون استخدامی شرکت های خصوصی و دانش بنیان، همانطور ... مجموعه سوالات تخصصی حقوق، قوانین و مقررات بیمه های بازرگانی با جواب تجربه کاری و شایستگی ها: · داشتن حداقل 5 سال سابقه کار مرتبط. · آشنا با قوانین مالیاتی ایران و قواعد بیمه تامین اجتماعی. · زبان و مهارت کار با کامپیوتر: