دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی آشنایی با علوم آزمایشگاهی بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی آشنایی با علوم آزمایشگاهی بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی آشنایی با علوم آزمایشگاهی

 

 



 

شایستگی آشنایی با علوم آزمایشگاهی

 

رشته «علوم آزمایشگاهی» (Medical Laboratory) به طور عمده یک رشته عملی است که بیشتر جنبه تشخیصی دارد. بنابراین صبر و علاقه به کارهای عملی، حساس نبودن نسبت به کار و دیدن نمونه‌های بیماران از ویژگی‌های ضروری برای تحصیل در این رشته است. فارغ‌التحصیلان با توجه به سابقه کار و علاقه خود در بخش های مختلف آزمایشگاه فعالیت می‌کنند. به طور مثال فردی که در بخش خون‌گیری کار می‌کند باید از بیمار خصوصا کودکان و سالمندان، در زمان خون‌گیری مراقبت کند، بتواند نام کامل و کوتاه کلیه آزمایشات را بخواند، قبل از نمونه‌گیری شرایط بیمار را کنترل کند و مهارت کافی برای کم‌دردترین روش انجام خون‌گیری را بلد باشد.

 

این رشته برای تشخیص و درمان و همچنین پیشگیری و پیگیری بیماری‌های مختلف علوم پزشکی کمک بسیاری کرده است. زمینه فعالیت این رشته بیشتر در ارتباط با آنالیز آزمایشگاهی خون و مایعات بافتهای بدن است.

 

افرادی که در رشته علوم آزمایشگاهی تحصیل می کنند با آزمایش های بیوشیمیایی و هماتولوژی می توانند پزشک در تشخیص بیماری یاری کنند. قبل از انقلاب این رشته هم به صورت کارشناسی دایر بود و بعد از آن در مقطع کاردانی و همچنین دکترای حرفه ای نیز دانشجو می پذیرد.

 

رشته علوم آزمایشگاهی نیز مانند بیشتر رشته های گروه علوم پزشکی بازار کار مناسبی دارد و فردی که در این رشته تحصیل می کند می تواند به شاغل شدن در بیمارستانها آزمایشگاهها و مراکز درمانی امیدوار باشد. مراکزی که میتوانند مشغول به کار شوند:
- آزمایشگاه‌های بالینی بیمارستان های دولتی و خصوصی
- آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی درمانی
- آزمایشگاه‌های تشخیص طبی خصوصی و غیر خصوصی
- انستیتوها و مراکز تحقیقاتی و آموزشی
- کارخانه‌های تولید وسایل و مواد آزمایشگاهی
- شرکت های پخش فراورده‌های بیولوژیکی و آزمایشگاهی
- پزشکی قانونی
- سازمان انتقال خون

 

دانلود سوالات شایستگی آشنایی با علوم آزمایشگاهی بخش خصوصی

 


کلمات کلیدی
با توجه به برگزاری ششمین آزمون استخدامی بخش خصوصی و شرکت های صنعتی، ... سوالات این دسته از شایستگی ها با توجه به اهمیت، پایه ای بودن و نیاز ... 10- اصل سوالات آزمون استخدامی ادوار گذشته شایستگی آشنایی با علوم آزمایشگاهی سال 1400 شامل 20 سوال استخدامی بدون پاسخنامه در 6 صفحه. 1- افراد استخدام شده در دوره های پیشین آزمون استخدام بخش خصوصی نیز میتوانند با هدف ارتقای شغلی در این آزمون ثبت نام نمایند. اما در فرایند معرفی ... سوالات استخدامی شرکت های خصوصی و دانش بنیان در این بخش قابل دانلود خواهد بود که سوالات عمومی را هدیه دریافت نموده و سوالات رشته خود را ... با سلام. لطفا سوالات تخصصی تمامی دوره های قبل آزمون استخدامی رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی با عنوان خوشه شغلی کارشناس آزمایشگاه غذا و داره برای استخدامی سازمان ... برای اطلاع از شرایط، زمان بندی ، سوالات و راهنمای قبولی در مصاحبه آزمون استخدامی بخش خصوصی می توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس بگیرید.