دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی آشنایی با دیجیتال مارکتینگ بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی آشنایی با دیجیتال مارکتینگ بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی آشنایی با دیجیتال مارکتینگ

 

 



 

شایستگی آشنایی با دیجیتال مارکتینگ

 

اصطلاح بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) از دو دهه پیش تاکنون به عنوان زیرمجموعه‌ای از مدیریت بازاریابی و نیز مدیریت تبلیغات مورد اشاره قرار می‌گیرد.

با توجه به توسعه فناوری اطلاعات طی سالهای اخیر، افزایش متوسط زمان آنلاین بودن کاربران، استفاده گسترده از موبایل و افزایش ضریب نفوذ اینترنت در جهان، امروزه به عنوان یک دانش و تخصص مستقل مورد توجه قرار می‌گیرد. امروزه رشته دیجیتال مارکتینگ در دانشگاه‌ها جای خود را باز کرده و حتی حتی دانشگاه‌های متعددی در جهان دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی را در سطح کارشناسی ارشد ارائه می‌کنند.

در مورد معنای دیجیتال مارکتینگ اتفاق‌نظر وجود ندارد. افراد مختلف اصطلاح دیجیتال مارکتینگ را به معانی متفاوتی به کار می‌گیرند. اما به نظر می‌رسد بیشتر کسانی که اصطلاح بازاریابی دیجیتال را به کار می‌برند، یکی از دو مفهوم زیر را مد نظر دارند:

1- هر کاری در بازاریابی انجام می‌شود، اگر با ابزارهای دیجیتال انجام شود، بخشی از بازاریابی دیجیتالی است.

2- دیجیتال مارکتینگ یعنی تسلط بر مجموعه‌ای از ابزارها و تکنیک‌ها؛ از سئو و ایمیل مارکتینگ گرفته، تا استراتژی محتوا و استفاده از سوشال مدیا. از تبلیغات کلیکی و بازاریابی موبایلی گرفته، تا تولید محتوا و افیلیت مارکتینگ در فضای دیجیتال.


در کل میتوان گفت: بازاریابی دیجیتال شامل همهٔ ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به شرطی که این فعالیت‌ها در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و …) انجام شوند.


موارد زیر نمونه‌هایی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شوند و انتظار می‌رود یک دیجیتال مارکتر بر آن‌ها مسلط باشد:
- بازاریابی توسط موتورهای جستجو (SEM)
- بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)
- بازاریابی محتوا (Content Marketing)
- بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)
- بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)
- استراتژی محتوا (Content Strategy)
- تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)
- اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)
- تبلیغات بنری (Banner Advertising) و تبلیغات همسان (Native Advertising)
- ایمیل مارکتینگ
- بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ (یا اصطلاح قدیمی آن: تبلیغات موبایلی)
- بازاریابی از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
- تولید محتوا
- بازاریابی ویروسی دیجیتال (Digital Viral Marketing)


اصطلاح بازاریابی اینترنتی،‌ اصطلاحی قدیمی‌تر است و بیشتر در دهه‌ی نود میلادی رواج داشت. با گذر زمان و گسترش و تنوع ابزارهای بازاریابی دیجیتال، به تدریج اصطلاح دیجیتال مارکتینگ جایگزین آن شد

دو اصطلاح بازاریابی دیجیتال و تبلیغات دیجیتال قطعاً با یکدیگر تفاوت دارند و تفاوت این دو حوزه، شبیه همان تفاوت تبلیغات و بازاریابی است.
وقتی از بازاریابی دیجیتال حرف می‌زنیم، منظورمان شناخت بازار با استفاده از ابزارهای دیجیتال، حل مشکلات و نیازهای بازار از طریق طراحی و عرضه‌ی محصول است. در حالی که وقتی از تبلیغات دیجیتال حرف می‌زنیم، فرض بر این است که محصول مشخصی داریم و صرفاً می‌خواهیم با استفاده از ابزارهای دیجیتالی، پیام خود را به مخاطب برسانیم.


 

دانلود سوالات شایستگی آشنایی با دیجیتال مارکتینگ بخش خصوصی

 


کلمات کلیدی
دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی دسته شغلی بازاریابی و فروش با فرمت pdf برای آزمونهای استخدامی سازمان ها و شرکت های خصوصی. دانلود رایگان نمونه سوال استخدامی دسته شغلی مدیریتی بخش خصوصی به همراه پاسخنامه با فرمت pdf برای سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی.  دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی بخش خصوصی دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی بخش خصوصی : خرید سوالات استخدامی دسته بازاریابی و ... با توجه به برگزاری ششمین آزمون استخدامی بخش خصوصی و شرکت های صنعتی، ... کارشناس خدمات پس از فروش، کارشناس دیجیتال مارکتینگ ، کارشناس فروش ... مهم ترین سوالات دیجیتال مارکتینگ به همراه سوالات استخدامی دیجیتال مارکتینگ با خواندن این مقاله دانش خود را افزایش دهید و به موفقیت دست ... حالا نوبت پرداختن به جزئیاتی است که شما متقاضیانی که زمستان سال گذشته «آزمون استخدام بخش خصوصی» را پشت سر گذاشته و در حال معرفی به شرکت‌های ... آزمون استخدام بخش خصوصی شرکتهای صنعتی، تجاری و فناور، شرکت‌ها و صنایع دانش بنیان با مشارکت نهادهای دولتی و غیردولتی مرتبط. برای اطلاع از شرایط، زمان بندی ، سوالات و راهنمای قبولی در مصاحبه آزمون استخدامی بخش خصوصی می توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس بگیرید. برای هر یک از عناوین شغلی، مجموعه ای از سوالات با هدف ارزیابی شایستگی های شغلی تخصصی مورد نیاز در هر یک از مشاغل ثبت نامی داوطلبان، طراحی شده است. متقاضیان پس ... به‌کمک این مطلب می‌توانید با سوالات مصاحبه کارشناس دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید و آمادگی بهتری در مصاحبه شغلی با یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ ...