دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی آشنایی با آناتومی دهان و دندان بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی آشنایی با آناتومی دهان و دندان بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی آشنایی با آناتومی دهان و دندان

 

 



 

شایستگی آشنایی با آناتومی دهان و دندان

 

 

با شناخت از آناتومی دندان و ساختار آن که جزئی از آناتومی دهان می باشد، می توانید مشکلات دندانی را به خوبی تشخیص داده و در حفظ سلامت و جلوگیری از آسیب دیدگی ای ماده محکم و سفید نیز بهتر عمل کنید. همه انسان ها بین ۳۰ تا ۳۲ دندان در دهان و روی فک بالا و پایین  خود دارند؛ همه ما به خوبی از اهمیت و کاربرد دندان های خود آگاهیم و میدانیم تا چه اندازه دندان های طبیعی ما دارای ارزش هستند و باید از آن ها به خوبی مراقبت کنیم. اما هر کدام از دندان های موجود در دهان دارای وظیفه خاصی هستند و برای خرد کردن و جویدن مواد غذایی خاصی می‌باشد و البته مشکلات متنوعی هم ممکن است برای دندان های شما ایجاد شود. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به معرفی آناتومی دندان ها و مشکلاتی که ممکن است برای ساختمان دندان هر فردی ایجاد شود، بپردازیم پس با ما در این مقاله همراه باشید.

ساختمان آناتومی دندان
ساختار دندان ها از سه بخش؛ ریشه، گردن و تاج تشکیل شده اند، هر کدام از این قسمت ها خود به بخش های مختلفی تقسیم بندی شده و همه اجزا در کنار هم باعث تشکیل ساختار دندان ها می‌شود.

ریشه:
ریشه در واقع دو سوم از ساختار دندان ها تشکیل میدهد که برای ما قابل مشاهده نیست؛ از اندازه زیاد این بخش نسبت به بخش های دیگر دندان میتوان به میزان استحکام دندان ها پی برد، زیرا این بخش کاملا در استخوان فک قرار گرفته است.
- استخوان فک
- رگ های خونی و اعصاب
- رباط پریودنتال
- سمنتوم
- کانال ریشه

گردن دندان:
این بخش، دو قسمت اصلی آناتومی دندان ها را تشکیل شده است.
- لثه ها
- پالپ

تاج دندان ها:
این بخش از آناتومی دندان ها، همان بخشی است که در دهان قابل مشاهده میباشد و شامل ۲ قسمت است:
- مینای دندان
- عاج


برخی مشکلات رایج که ممکن است برای بخش های آناتومی دندان رخ دهد
سوراخ شدن دندان ها
پالپیت
آبسه
پریودنتال
مال اکلوژن
 

 

 

دانلود سوالات شایستگی آشنایی با آناتومی دهان و دندان بخش خصوصی

 


کلمات کلیدی
دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی دسته شغلی سلامت با فرمت pdf برای آزمونهای استخدامی سازمان ها و شرکت های بخش خصوصی. دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی دسته شغلی فنی و اجرایی با فرمت pdf برای آزمونهای استخدامی سازمان ها و شرکت های بخش خصوصی. شایستگی. های شغلی مورد نظر بخش خصوصی مربوط به آن را به. طور متمرکز بسنجد. ... ارزیابی در این آزمون مبتنی بر شایستگی ... آشنایی با آناتومی دهان و دندان. انتخاب شایستگی. های شغلی. در آزمون استخدام بخش خصوصی، منظور از. " شایستگی ... آشنایی با آناتومی دهان و. دندان. آشنایی با انواع ساختار دهان و دندان، نحوه. آناتومی سر و دندان ها شامل اطلاعاتی است که با مطالعه این دوره آموزشی می توانید با دندانپزشک ارتباط برقرار کرده پرونده بیماران را ثبت کنید. دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی بخش خصوصی دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی بخش خصوصی : خرید سوالات استخدامی دسته بازاریابی و ... حساسیت دندان ها به هرگونه فشار و یا تغییر دما. پریودنتال. این بیماری که به بیماری لثه نیز معروف است یکی از شایع ترین بیماری های مربوط به دهان و ...  برای آشنایی با مدارس بهداشت دندانپزشکی در کانادا به ادامه مطلب مراجعه ... 12.6 آیا دانشجویان بین المللی می توانند بهداشت دهان و دندان را در ... آشنایی با آناتومی پوست ... آموزش تکنیک لک، اسکار، لیفت و جوان‌سازی پوست با میکرونیدلینگ ... سوالات متداول مربوط به کارگاه آموزش مراقبت از پوست و مو.