دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی شایستگی آزمایشگاه بتن بخش خصوصی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی شایستگی آزمایشگاه بتن بخش خصوصی :

 

سوالات شایستگی آزمایشگاه بتن بخش خصوصی

 

 



 

شایستگی آزمایشگاه بتن

 

بتن، پرکاربردترین مصالح ساختمانی است. این ماده در ساخت بسیاری از سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویژگی‌های بتن به کار رفته در هر سازه باید مطابق با استانداردهای ساخت آن سازه باشد. بررسی و کنترل کیفیت سازه‌های بتنی، توسط آزمایش بتن انجام می‌شود. 

بتن، یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است که از ترکیب آب، سیمان، سنگدانه (شن، ماسه) و مواد افزودنی ساخته می‌شود. تشکیل بتن، طی واکنشی به نام «هیدراتاسیون» (Hydration) یا آبپوشی صورت می‌گیرد. در واقع، سیمان موجود در ترکیب به دلیل واکنش با آب، شروع به سفت شدن می‌کند. به ترتیب، دو حالت فیزیکی برای ترکیب بتن به وجود می‌آید:

«بتن تاز» (Fresh Concrete): زمانی که بتن در حالت پلاستیکی خود قرار دارد و می‌توان آن را درون قالب دلخواه ریخت.
«بتن سخت شده» (Hardended Concret): زمانی که بتن حالت پلاستیکی خود را از دست می‌دهد و گیرش اولیه آن انجام می‌شود.
در هر یک از حالت‌های بالا، بتن دارای ویژگی‌هایی است که به مشخصات مواد تشکیل‌دهنده، نوع افزودنی‌ها، شرایط محیطی و غیره بستگی دارند. بتن به عنوان ماده اصلی در ساخت ساختمان‌های مسکونی، ساختمان‌های تجاری، پل، سد، راه، فونداسیون و بسیاری از سازه‌های مهندسی دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل، عملکرد مناسب این ماده در سازه‌های مختلف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.


آزمایش بتن چیست و آزمایشگاه بتن کجاست؟
به مجموعه فعالیت‌هایی که برای کنترل، ارزیابی و تایید کیفیت بتن صورت می‌گیرد، آزمایش بتن گفته می‌شود. آزمایشگاه بتن محلی است که به منظور اجرای آزمایش‌های بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محل دارای تجهیزات مختلفی است که امکان ارزیابی هر یک از ویژگی‌های بتن تازه یا سخت شده را فراهم می‌کند. ارزیابی این ویژگی‌های مطابق دستورالعمل‌های مختلف انجام می‌شود.

آزمایش بتن را می‌توان به دو دسته آزمایشگاهی و برجا تقسیم‌بندی کرد:
* آزمایشگاهی: آزمایش بتن در محیط آزمایشگاه انجام می‌شود.
* برجا: اجرای آزمایش بتن در محل پروژه صورت می‌گیرد.

تجهیزات مورد نیاز برای اجرای برخی از آزمایش‌های بتن، به گونه‌ای هستند که امکان جابجایی راحت آن‌ها به محل نمونه‌گیری وجود ندارد. در این حالت، بتن با توجه به طرح اختلاط در محیط آزمایشگاه ساخته شده و نمونه مورد نیاز از آن برداشته می‌شود یا نمونه‌برداری در محل پروژه صورت می‌گیرد و نمونه به آزمایشگاه منتقل می‌شود. تجهیزات مورد نیاز برای دیگر آزمایش‌های بتن، قابل جابجایی هستند. در این حالت، نمونه‌برداری و اجرای آزمایش در محل پروژه و اصطلاحا به صورت برجا انجام می‌شود


در برخی از پروژه‌های بزرگ، به منظور اجرای سریع‌تر، دقیق‌تر و نظارت بیشتر بر روی آزمایش‌ها، یک آزمایشگاه بتن مستقر در محل پروژه ساخته و تجهیز می‌شود. با توجه به این نکته، منظور از اجرای آزمایش بتن در محل پروژه، محل ساخت یا استفاده از بتن (اصطلاحا کارگاه) است.

آزمایش بتن از نظر تاثیر آزمایش بر نمونه به دو نوع آزمایش‌های مخرب و غیر مخرب تقسیم می‌شود:
* «آزمایش مخرب» (Destructive Testing): آزمایشی که اجرای آن، باعث شکست نمونه یا آسیب به بخشی از سازه و عضو مورد آزمایش می‌شود.
* «آزمایش غیر مخرب» (Nondestructive Testing): آزمایشی که اجرای آن، هیچ آسیبی به سازه، عضو یا نمونه مورد آزمایش وارد نمی‌کند.


آزمایش بتن تازه چه اهمیتی دارد؟
بتن تازه، حالتی از بتن است که از شکل‌پذیری، کارایی، چسبندگی و مقدار سیمان کافی بهره می‌برد اما میزان رطوبت آن زیاد نیست. ویژگی‌های بتن تازه بر روی خصوصیات محصول نهایی (بتن سخت شده) تاثیر مستقیم دارد. به همین دلیل، ارزیابی این ویژگی‌ها به منظور اطمینان از کیفیت مناسب بتن و سازه‌های بتنی از اهمیت بالایی برخوردار است. از ویژگی‌های بتن تازه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
- کارایی و روانی
- درصد هوای
- زمان گیرش
- رطوبت
- وزن مخصوص
- جداشدگی
- آب انداختن
- جمع‌شدگی پلاستیک
- جمع‌شدگی حرارتی
- انبساط حرارتی
- دمای هیدراتاسیون
- دما

از بین موارد بالا، ویژگی‌هایی نظیر کارایی، مقدار هوا و زمان گیرش بتن تازه، بیشتر از موارد دیگر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. توجه داشته باشید که این موضوع، چیزی از ارزش‌های ویژگی‌های دیگر کم نمی‌کند. ویژگی‌های دیگر، بر حسب اهمیت و نیاز پروژه مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

آزمایش بتن تازه از نظر کارایی چگونه انجام می‌شود؟
کارایی، یک اصطلاح کلی است که به منظور توصیف سهولت اختلاط، جانمایی، تحکیم و پرداخت بتن تازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ویژگی، به طور مستقیم بر روی مقاومت، کیفیت، ظاهر و حتی هزینه نیروی انسانی مورد نیاز برای بتن‌ریزی و پرداخت تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل، آزمایش‌های مربوط به کارایی معمولا بر روی تمام بتن‌ها اجرا می‌شوند.

از آزمایش‌های موجود برای ارزیابی کارایی بتن تازه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
- «آزمایش اسلامپ» (Slump Test)
- «آزمایش کی اسلامپ» (K-Slump Test)
- «آزمایش ضریب تراکم» (Compaction Factor Test)
- «آزمایش وی-بی» (Ve-Be Test)
- «آزمایش جریان» (Flow Test)
- «آزمایش میز جریان» (Flow Table Test)
- «آزمایش کلی بال» (Kelly Ball)


 



 

دانلود سوالات شایستگی آزمایشگاه بتن بخش خصوصی

 


کلمات کلیدی
دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی بخش خصوصی دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی بخش خصوصی : خرید سوالات استخدامی دسته بازاریابی و ... این سوالات شامل اصل سوالات برگزار شده در آزمونهای استخدامی بخش خصوصی میباشد. بخش اصل سوالات شامل دفترچه سوالات شایستگی های ادوار گذشته بخش خصوصی برگزار شده ... در ادامه به ارائه سوالات استخدامی شرکت های خصوصی و دانش بنیان در دسته های مختلف با ... سوال درس سازه های بتن آرمه ... نمونه سوالات آزمون استخدام بخش خصوصی بر اساس شایستگی های عمومی مشترک بین اکثر رشته های شغلی، بسته کامل ششمین آزمون استخدامی بخش خصوصی ویژه شرکت های صنعتی ، تجاری ، فناور و دانش ... افراد با ثبت پاسخ. های خود به سو. اال. ت این آزمون. ها، توصیه. های سودمندی را جهت انتخاب شغل. مناسب خود کسب می. کنند . •. شایستگی. های الزامی. برای هر یک. از ...  ﭘیشﺮو و ﻣﻮﻓق، ﻣیزان تﻮانایی اﻓﺮاد در شایسﺘﮕی ... ی معمول پزﺷکی در آزمایشگاه برای تشخیص و درمان و پیشگیری ... ﮔﺮوه ﺻﻨﻌﺘﻲ ﺑﺘﻦ ﺳﺒﻚ ژﻳﻮار.  در طراحی سوالات سعی شده با همکاری سازمان‌ها، شرکت‌ها و متخصصان هر حوزه، ارزیابی توانایی فرد در هر شایستگی شغلی صورت گیرد. برای اطلاع از مفاد ...  2.چرا باید تو را استخدام کنیم؟ چیزی که مصاحبه‌شونده دوست دارد بداند: آیا شما حقیقتا بهترین گزینه استخدام هستید؟ مدیر منابع انسانی می‌خواهد مطمئن ...سوالات استخدامی شرکت های خصوصی و دانش بنیان در این بخش قابل دانلود خواهد بود که سوالات عمومی را هدیه دریافت نموده و سوالات رشته خود را ...