دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی روانشناسی عمومی:

خرید سوالات استخدامی روانشناسی عمومی با پاسخنامه


 آشنایی با روانشناسی عمومی:

 


 

روانشناسی عمومی یکی از شاخه های علوم انسانی است که مربوط به شناخت مسائل روان شناسی، علل رفتارهای انسان، چگونگی استفاده از روان شناسی در امر آموزش و پرورش، شناخت کودکان عادی و استثنایی و کاربرد روانشناسی در مسائل روانی – اجتماعی می‌باشد.پرطرفدارترین گرایش، در میان گرایش‌های روانشناسی بعد از بالینی، عمومی است.


گرایش روانشناسی عمومی بیشتر مسائل و موضوعات احساس،ادراک و رفتار را بررسی می‌کند. این گرایش از علم فلسفه، روانشناسی و فیزیولوژی بهره‌مند است. در گذشته تمرکز این گرایش، بیشتر روی کارهای تحقیقی و پژوهشی بود اما اکنون کار عملی و درمان هم به آن اضافه شده است.دانشجویان روانشناسی عمومی، تکنیک های مختلف روان‌درمانی مثل روان تحلیلگری، رفتاری، شناختی و... را به صورت بنیادی آموزش می‌بینند که اختلالات ریشه‌ای ناشی از احساسات و ادراک مثل (افسردگی،اضطراب و ...) را درمان کنند. نقطه ی تمرکزاین گرایش روی هیجان، احساس و ادراک است و به همین دلیل روند درمانی روانشناس عمومی موثرتر واقع می‌شود. روانشناس عمومی می‌تواند با مراجعینی که در شرایط استرس‌زا هستند، افرادی که مشکلات اعتیاد دارند و یا افرادی که با مشکلات و موانع برای رسیدن به هدف خود روبه‌رو هستند، کار کند.

 

هدف رشته کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی ایجاد مهارتهای لازم در افرادیست که در فعالیتهای آموزشی و پژوهشی – سازمانها و نهادهای جمهوری اسلامی و در دانشگاهها خدمت رسانی می کنند ، فارغ التحصیلان این گرایش میتوانند به درمان مشکلات خانوادگی بپردازند و همچنین در زمینه مشاوره های بین فردی ، فردی ، شغلی ، تحصیلی ، زناشویی و خدمات روان شناسی در مراکز بهزیستی و بهداشت روانی فعالیت کنند.

 

-فارغ التحصیل روانشناس عمومی می‌تواند در کلینیک‌های شخصی یا گروهی که در حوزه‌ی سلامت روان فعالیت دارند، مشغول کار شود.
-می‌تواند در مدارس به عنوان مشاور تحصیلی به دانش آموزان مشاوره بدهد.
-می‌تواند در مراکز مشاوره مشغول به فعالیت شود.
-مراکز توانبخشی و بهزیستی نیز، به شدت به روانشناس عمومی نیازمندند.
-همچنین می‌تواند استخدام قوه قضاییه شود ودر دادگاه به عنوان مشاور و روانشناس به فعالیت بپردازد.

 

مشاغل زیر به طور مستقیم به رشته کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی ارتباط دارد و دانش آموختگان در صورت فعالیت در این مشاغل بیشترین ارتباط را بین رشته تحصیلی و شغل خود برقرار خواهند کرد : 

پژوهشگر - استاد دانشگاه - روانشناس
 
همچنین مشاغل زیر، ظرفیت جذب افراد مختلف از تخصص های گوناگون را دارا می باشند. در این مشاغل، هر فرد علاوه بر تسلط بر مهارت های مربوط به آن شغل، لازم است به فراخور صنعت و نوع کسب و کاری که در آن مشغول به کار است، دارای دانش تخصصی مربوطه نیز باشد: 

کارشناس/مدیر آموزش - مدیر مهد کودک - مربی مهد کودک - کارگزار بیمه - مدیر روابط عمومی - نویسنده - سردبیر
 

 

 


کلمات کلیدی:
نمونه سوالات تخصصی آزمونهای برگزار شده توسط سنجش با پاسخنامه تستی جزوه ویژگی های شخصیتی آزمون های روانشناسی ... بانک دانلود نمونه سوالات درس روانشناسی عمومی. اگرکارجوی رشته روانشناسی هستید ... مهم ترین و پرکاربردی ترین مجموعه سوالات استخدامی دبیر روانشناسی آموزش و پرورش سال 1400 - 1401 شامل نمونه سوالات تخصصی ازمون و .... در این بخش تعداد 300 سوال از درس روانشناسی عمومی که از سرفصل های آزمون های استخدامی دوره های گذشته مطرح گردیده اند، ارائه شده است با پاسخنامه کاملا تستی ... نمونه سوالات استخدامی روانشناسی عمومی · سوالات شامل مجموعه زیر می باشد : · نمونه سوالات روانشناسی عمومی 300 سوال با پاسخنامه ....