دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی دانش علوم بانکی

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی دانش علوم بانکی:

 

خرید سوالات استخدامی دانش علوم بانکی با پاسخنامه

 

 
 

 

 آشنایی با دانش علوم بانکی :

 

دانش بانکداری، به مفاهیم و اصول مربوط به عملکرد بانکداری اشاره دارد. بانکداری، صنعتی است که با تسهیلات اعتباری خاص، ذخیره وجوه نقد، سرمایه گذاری و سایر معاملات مالی داخلی و خارجی سروکار دارد. صنعت بانکداری یکی از محرک‌‌های کلیدی بیشتر اقتصاد‌ها است. زیرا وجوه را به وام گیرندگان با سرمایه‌ گذاری‌‌های مولد هدایت‌ می‌کند. بانک‌ها وظایف بی شماری از جمله سپرده گذاری و برداشت، مبادله ارز، تجارت فارکس (بزرگترین بازار مالی در جهان) و مدیریت ثروت را انجام می‌دهند.

همچنین به عنوان رابط بین سپرده گذاران و وام گیرندگان عمل می‌کنند. و از وجوه سپرده شده توسط مشتریان خود برای ارائه تسهیلات اعتباری به افرادی که‌ می‌خواهند وام بگیرند استفاده می‌کنند. بانک‌‌ها با در نظر گرفتن نرخ بهره برای وام‌ها درآمد کسب‌ می‌کنند. جایی که با اعمال نرخ سود بالاتر از نرخ سودی که به سپرده‌‌های مشتریان‌ می‌پردازند، سود‌ می‌‌برند. با این حال، آن‌ها باید با مقررات تعیین شده توسط بانک مرکزی یا دولت ملی مطابقت داشته باشند.

پول و بانک
توسعه تجارت و بازرگانی نیاز به اشکال قابل مبادله آسان پول را ایجاد کرده است. مفهوم پول بانکی از بانک آمستردام سرچشمه گرفت. که در سال 1609 در هنگام معرفی شهر آمستردام به عنوان بزرگترین و مرفه ترین شهر اروپا تأسیس شد. و به عنوان یک بانک مبادله ای، به افراد اجازه‌ می‌داد. برای سپرده گذاری پول یا شمش بیاورند و پول یا ارزش شمش را دریافت کنند. قانون اصلی که بانک را تأسیس کرد. همچنین شامل آن بود که تمام قبوض 600 سکه طلا یا بالاتر باید از طریق بانک پرداخت شود. به عبارت دیگر، با انتقال سپرده یا اعتبار در بانک. این نقل و انتقالات بعداً به عنوان پول بانکی شناخته شد. هزینه انجام نقل و انتقالات، تنها منبع درآمد بانک بود.

برخلاف شکل‌‌های اولیه پول که پول‌‌های کالایی مبتنی بر اقلامی مانند صدف‌های دریایی، تنباکو و سکه‌‌های فلزات گران بها بودند. عملاً تمام پول‌های معاصر شکل پول بانکی را به خود‌ می‌‌گیرند. که شامل چک‌ها یا پیش ‌نویس‌هایی است که کارکرد تجاری یا بازپرداخت بدهی بانک مرکزی پول دارند. بانک‌های تجاری عمدتاً از مانده‌های سپرده تشکیل شده است. که‌ می‌توانند از طریق سفارشات کاغذی (مانند چک) یا به صورت الکترونیکی (مانند کارت‌های نقدی، حواله‌های سیمی و پرداخت‌های اینترنتی) منتقل شوند.

تاریخچه بانکداری
در مورد تاریخچه بانک و بانکداری و همچنین دانش بانکداری گفته شده که در امپراطوری بابل، معاملات بانکی به شیوه ابتدایی آن رواج داشته. و حتی در قانون حمورابی، مقرراتی برای دادن وام و قبول سپرده‌های تجاری ذکر شده است. و دستورهایی درباره سرمایه گذاری آمده است. به علاوه در یونان قدیم نیز معابد در کنار دیگر تجار به کار صرافی، اشتغال داشتند. و در این راستا سپرده‌های مردم را گرفته و به اشخاص دیگر وام‌ می‌‌دادند. همچنین در چین و ایران باستان نیز، روش‌هایی از مبادلات پولی و دادن وام وجود داشته است.

با گذشت زمان و با پیشرفت جوامع بشری، شکل‌هایی از نهاد‌های مختلف که پاسخگوی نیازهای اعتباری مردم باشد، به وجود آمده. و صرافان هم در این بین، دائما مقامی ممتاز داشته اند. ولی اولین موسسه مالی خصوصی با نام بانک در سال 1171 میلادی به نام بانک «ونیز» آغاز به کار کرد.

 

 


 

 

آشنایی با رشته بانکداری :

رشته مدیریت بانکی در بخشهای مختلف اقتصادی، مثل: کشاورزی، صنعتی، حمل و نقل و... خودش را نشان می دهد، به این دلیل که تمام بخشهای نامبرده به طور پویا با امور پولی و مالی ربط پیدا می کنند و در این رشته، دانشجویان به گونه ای تربیت می شوند که در امور مختلف، ارزیابی، برنامه ریزی و مدیریتهای مختلف بانکداری آگاهی داشته باشند و بتوانند نظرهای کارشناسی خود را در امور مختلف بانکداری ارائه بدهند.
کسانی که علاقه دارند در این رشته شرکت کنند، باید توجه داشته باشند که چون پس از اتمام درس، جذب بانکها می شوند، حداقل روزانه 8 ساعت کار را باید مدنظر قرار بدهند و همچنین حُسن خلق و برخورد اجتم�تخاب این رشته جنبه بین المللی بودن آن است که به خوبی هم می توان با بیمه در ایران و هم در کشورهای دیگر از جمله کشورهای عضو سازمان نامه اکو آشنا شد. در جامعه ما این رشته کمتر شتاخته شده ولی دانشجویان، سعی دارند که آن را بشناسند و در ابتدا شاید فکر کنند که رشته جالبی نیست اما بعداً متوجه می شوند که بازار کار خوب و زمینه پیشرفت زیادی دارد. علاوه بر ایران به خاطر قابلیت پیشرفت در کشورهای دیگر، آینده این رشته می تواند بسیار مطلوب باشد و برای ادامه تحصیل هم در ایران و هم در سایر کشورها می تواند نتیجه مطلوبی بدهد.
دانشجویانی که این رشته را انتخاب می کنند باید به دو نکته توجه کنند: زبان انگلیسی قوی، توانایی بالا؛ و این نکته قابل ذکر است که این دانشگاه به صورت نیمه متمرکز است که دانشجویان باید از سه کنکور بگذرند و بعد می بایست در امتحان زبان کتبی و شفاهی به طور مصاحبه، شرکت کنند تا گزینش شوند.
یکی از دانشجویان، عنوان می کند که اکثر دانشجویان این دانشکده به رشته خود علاقه ای ندارند و با یک ذهنیت دیگری وارد این رشته می شوند چون شاید در رشته دیگری قبول نشده اند؛ و خیلی کم افردی پیدا می شوند که به این رشته علاقمند باشند و اگر افرادی علاقمند باشند، به دوره های بالاتر نیز راه می یابند.
دانشجویان دوره کارشناسی بیمه اکو با گذراندن یک دوره چهار ساله، موفق به دریافت مدرک کارشناسی می شوند. برنامه تحصیلی دانشکده بیمه اکو شامل 135 واحد درسی و در صورت لزوم 12 واحد رشته بین دانشگاهی اضافه خواهد شد. این دروس شامل 20 واحد دروس عمومی، 39 واحد دروس پایه، 33 واحد اختصاصی، 33 واحد عمده و 10 واحد اختیاری است. از این رهگذر، برخی از دروس مهم این دوره به شرح زیر می باشد:
1- حسابداری صنعتی 1 و 2 و 3 که مباحث گوناگونی همچون هزینه یابی، برنامه ریزی و کنترل سربار کارخانه ای و تیم بودجه خرید و فروش را مورد بررسی قرار می دهد.
2- مباحث جاری در حسابداری فکر بحثهای حسابدرای پیمان کاری، مبادلات غیرپولی و کمکهای بلاعوض پولی را بررسی می کند.
3- مدیریت مالی 1 و 2 که به تجزیه و تحلیل سیستمهای مالی و محاسبه سود و موارد مشابه می پردازد.
4- اقتصاد کلان که به بیان درآمد ملی در اقتصاد می پردازد.
5- پول ارز و بانکداری که به مباحثی همچون حجم پول در گردش، وضعیت پول، اندازه گیری تغییرات ارزش پول، تورم، نرخ ارز ثابت و شناور و عملیات بانک تجاری می پردازد.
مؤسسه بیمه - اکو ویژگی و جاذبه های خاصی دارد و سعی می شود دانشجویانی پذیرفته شوند که نه تنها علاقه به تحصیل و تحقیق به زبان انگلیسی دارند، بلکه توجهی هم به رشته بیمه دارند. البته موضوع بیمه کمتر مورد توجه دانشجویان است و آنها بیشتر به زبان توجه دارند، علت آن هم این است که این توانایی را به آنها می دهد که در آینده در بازار کار بتواند موفق باشد.
از طرف مؤسسه ما دانشجویانی قابل پذیرش هستند که بخواهند در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ادامه تحصیل دهند و باید گرایش آنها ریاضی باشد و ریاضی قوی داشته باشند ولی اگر صرفاً می خواهند با کارشناسی وارد زندگی شوند رشته های دیگر علوم انسانی هم است، هرچند ممکن است که زحماتشان بیشتر شود. تأکید مؤسسه بیشتر به زبان انگلیسی بوده و این هم به این دلیل است که دانشجویانی غیرایرانی هم داریم و این رشته جنبه بین المللی دارد که این هم از زیبایی و مزایای این مؤسسه است چون تنها مؤسسه در ایران است که در کنکور سراسری تدریس و دانشجویان غیرایرانی دارد و یادگیری آنها به صورت زبان انگلیسی است. آینده تحصیل در اینجا بسیار خوب است و اکثر دانشجویانی که در اینجا هستند با زمینه قبلی بودند و اکثراً دانشجویان خوبی بودند و علاوه بر آن یادگیری بهتری داشته و موفق تر بودند. اکثر دانشجویان از سال دوم به بعد جذب بازار کار می شوند و کمتر دانشجویی داریم که بیکار و یا شاغل نبوده و این، از مزیتهای این رشته است. این مؤسسه، علاقمند به گسترش فعالیت خود در رشته اکو می باشد که این اولین جا خواهد بود که به زبان انگلیسی است و رشته های بیمه و اقتصاد بیمه و بهداشت بیمه، اقتصاد بهداشت و از این قبیل احداث خواهد شد تا بتوانیم به صنعت بیمه کمک کنیم.
دانشجویانی که مدرک فارغ التحصیلی خود را از دانشکده اکو دریافت نمایند، در دفتر فارغ التحصیلی ثبت نام کرده که در مراسم آتی و گردهمایی آن شرکت می نمایند و از سوی دیگر دانشجویانی که در حال فارغ التحصیل هستند از سوی دفتر مشاغل یا کاریابی مورد حمایت قرار می گیرند تا پس از فراغت از تحصیل، در یافتن شغل مناسب خویش دچار مشکل نشوند. دانشجویان این دانشکده به دلیل وقت گذاری، از وجهه نیک و توانایی و قابلیتهای خویش در صنعت ایران در کاریابی خود با مشکلات کمتری روبرو هستند. 
 

کلمات کلیدی:
جزوات و سوالات دانش علوم بانکی برای داوطلبان آزمون های استخدامی بصورت رایگان ارائه شده است. دانلود رایگان جزوات و سوالات دانش علوم بانکی. دانلود ... بر اساس قانون به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه های اجرایی کشور، آزمون های استخدامی به جهت ایجاد شرایط عادلانه گزینش برگزار می گردد. منبع اصلی آزمون های استخدامی بانک ها، کتاب های دانش علوم بانکی و بازارهای مالی و سرمایه می باشد. در نتیجه لازم است برای کسب نتیجه مطلوب یعنی موفقیت در این ... شما با مطالعه نمونه سوالات استخدامی دانش علوم بانکی و بانکداری که شامل ۷۲۰ نمونه سوال تستی پرتکرار در آزمون های قبلی استخدامی بانکها و موسسات مالی می باشد ... دانلود رایگان نمونه سوالات دانش علوم بانکی + جزوه. دانلود رایگان نمونه سوالات دانش علوم بانکی سوالات دانش علوم بانکی ( ویژه استخدام بانکها و موسسات مالی )… چنانچه قصد شرکت در آزمون استخدامی بانکها و یا موسسات مالی و اعتباری را دارید، بایستی به این نکته توجه داشته باشید که در آزمون های استخدامی بانک ها معمولاً ... توضیحات. بسته ویژه با ۲۰ درصد تخفیف. نمونه سوال دانش علوم بانکی وِیژه آزمون استخدامی بانک ملت+ جواب. ۵۰۰ نمونه سوال تالیفی شامل ۵۰ سوال قانون پولی و بانکی، ... سوالات دانش علوم بانکی، دانلود نمونه سوال برای استخدام در بانک های ایران ، دانلود سوال تستی استخدام در امتحان بانک. امیدواریم با استفاده از جزوه و سوالات دانش علوم بانکی و بازارهای مالی و سرمایه بهترین نتیجه را در آزمون های استخدامی گرفته و سبب شود که ما را به دوستان و ... در آزمون های استخدامی بانک ها معمولاً سوالاتی با عنوان دانش علوم بانکی وجود دارد. برای پاسخگویی به این سوالات می توانید این نمونه سوالات را دانلود نمایید و.