دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی حسابداری دولتی:

خرید سوالات استخدامی حسابداری دولتی با پاسخنامه


 آشنایی با حسابداری دولتی:

 

حسابداری دولتی به مجموعه کارهایی گفته می‌شود که در آن، حسابدار دولتی اسناد مالی را برای ارائه به دولت بررسی می‌کند. کارهایی که حسابداران دولتی انجام می‌دهند از بازرسی حساب‌های مالیاتی برای تأیید صحت و سقم اطلاعات آنها، تا تحقیق در مورد حساب‌های مالی سازمان‌های دولتی مختلف برای پیدا کردن نشانه‌هایی از کارهای متخلفانه یا بدهکاری‌های مالیاتی است.

 

حسابداری دولتی بخشی جدایی ناپذیر سازمان‌ها در امور بودجه و روند اظهارنامه‌های مالیاتی است و هر شرکت به حداقل یک حسابدار دولتی برای این امور نیاز دارد. هدف اصلی از اجرای این فرآیندها، برنامه ریزی و تصمیم گیری در مورد کنترل بودجه است. در طی این فرآیند، اطلاعات مالی تمام وزارتخانه ها، موسسات دولتی و … جمع آوری، طبقه بندی، پردازش و گزارش می شوند تا تصمیم گیری های مالی و برنامه های مصوب بودجه سالانه به خوبی مدیریت شود.

این فرآیند در واقع نوعی از سیستم است. حسابداری دولتی در زبان انگلیسی با عبارت (Governmental accounting) شناخته می شود.

 

هر کدام از سازمان‌های دولتی، حسابداران را برای تهیه صورت‌های مالی و رسیدگی به پرداختی‌ها و دستمزد استخدام می‌کنند. قانون گذاران و سازمان‌ها همچنین می‌توانند درخواست حسابرسی مالی نیز بدهند. حسابرسی مالی شامل ارزیابی تمام اطلاعات مالی سازمان، صورت‌های بانکی، سوابق حسابداری و موارد دیگر می‌شود.


در نهایت این حسابداران دولتی هستند که اطلاعات مالی سازمان‌ها و شرکت‌ها را از نظر درآمد، مالیات، حساب‌های مالی و غیره را جمع آوری، طبقه بندی، پردازش و گزارش می‌کنند تا هم شرکت‌ها و هم دولت بتوانند به خوبی تصمیم گیری‌های مالی و برنامه‌های مصوب بودجه سالانه را مدیریت کنند.

 

فارغ التحصیلان رشته‌های حسابداری (Accountant) معمولاً می‌دانند که وقت خود را برای کسب مدرک به خوبی صرف کرده‌اند، زیرا آنها برای مشاغل بسیار خوبی از جمله حسابداری دولتی واجد شرایط هستند. مشاغل مهم در رشته حسابداری دولتی کارهایی چالش برانگیز هستند، این مشاغل میزان استخدام بالایی دارند، حقوق رقابتی دارند و در نهایت پیشرفت شغلی و مزایای عالی به متقاضیان ارائه می‌دهند. نوع شغل حسابداری دولتی که متقاضی می‌تواند برای آن اقدام کند، ممکن است به سطح مدرک تحصیلی او بستگی داشته باشد. پنج شغل برتر حسابداری دولتی به شرخ زیر است که درباره مهم‌ترین آنها در ادامه صحبت خواهیم کرد.

- حسابرس مالیاتی
- حسابدار دولتی
- نماینده اجرایی خزانه داری
- حسابدار رسمی
- مدیر مالی
 

آینده شغلی حسابداری دولتی
طبق بررسی‌ها، انتظار می‌رود رشته حسابداری دولتی از سال ۲۰۱۶-۲۰۲۶ شاهد ده درصد افزایش شغلی و رشد باشد. با توجه به تقاضای بالا در مورد شغل حسابداری دولتی، متقاضیان این فرصت شغلی می‌توانند حتی انتظار رشد شغلی و افزایش دستمزد را نیز داشته باشند.

 

اهداف و کاربرد حسابداری دولتی عبارت است از ارزیابی عملکرد هر یک از دستگاه های اجرایی در زمینه فعالیت آنها، به منظور حصول اطمینان از موارد زیر:

- صورت های مالی به نحوه منصفانه قابل قبول ارائه شده باشد.
- رعایت قوانین و مقررات مالی و محاسباتی
- میزان در صد تحقق اهداف از پیش تعیین شده
- حراست و استفاده بجا و مطلوب از اموال و دارایی ها
 

هر کدام از سازمان‌های دولتی، حسابداران را برای تهیه صورت‌های مالی و رسیدگی به پرداختی‌ها و دستمزد استخدام می‌کنند. قانون گذاران و سازمان‌ها همچنین می‌توانند درخواست حسابرسی مالی نیز بدهند. حسابرسی مالی شامل ارزیابی تمام اطلاعات مالی سازمان، صورت‌های بانکی، سوابق حسابداری و موارد دیگر می‌شود. با توجه به این  که اغلب در ادارات دولتی فرآیند حسابرسی انجام می شود، بد نیست که شما با حسابرسی آشنا بشوید.

پنج شغل برتر حسابداری دولتی به شرح زیر است:

- حسابرس مالیاتی
- حسابدار دولتی
- نماینده اجرایی خزانه داری
- حسابدار رسمی
- مدیر مالی
 

 

 


کلمات کلیدی:
دانلود-سوالات-استخدامی حسابداری. ... دانلود نمونه سوالات استخدامی بانکها، وزارت خانه ها و سازمانهای دولتی. لینکهای مفید برای استخدام در سازمانهای دولتی. دانلود نمونه سوالات استخدامی رشته حسابداری دولتی و بودجه با جواب برای آزمونهای استخدامی سازمان، بانکها و ارگانهای دولتی با دانلود رایگان سوالات برای آشنایی. دانلود جزوه و نمونه سوالات استخدامی حسابداری دولتی. درس حسابداری دولتی یکی از مواد آزمون استخدامی رشته شغلی مرتبط با امور مالی و حسابداری است و بدین منظور ... منابع تخصصی آزمون استخدامی شغل حسابداری : حسابدار مالی ، حسابدار دولتی ، اصول تنظیم و کنترل بودجه ، قانون محاسبات عمومی و قانون مناقصات ... جزوه و نمونه سوالات استخدامی حسابداری. امروزه آزمون‌های استخدامی و قبولی در آن‌ها بخش مهمی از زندگی بسیاری از افراد را تحت شعاع قرار داده است. شغل‌های دولتی ... بانک نمونه سوالات آموزش و پرورش استخدامی. یکی از ایده‌آل‌های بسیاری از جوانان استخدام در آموزش پرورش است. با وجود رنج حقوق حداقلی معلمان، امنیت نسبی شغلی و ... این مجموعه شامل نمونه سوالات تخصصی آزمون های استخدامی ارگانهای دولتی و خصوصی برای رشته حسابداری می باشد. محتوای این مجموعه به شرح زیر می باشد:.