دانلود رایگان نمونه سوالات تالیفی تعلیم و تربیت اسلامی آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی

 

 

 

دانلود رایگان سوالات استخدامی تعلیم و تربیت اسلامی آزمون آموزگار ابتدایی (آموزش و پرورش):

خرید سوالات استخدامی تعلیم و تربیت اسلامی با پاسخنامه

 


مواد امتحانی و منابع / سرفصل های امتحان مشترک فراگیر (آزمون کتبی)آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

1 - تاریخ و فرهنگ تمدن (خدمات متقابل ایران و اسلام نویسنده: شهید مطهری انتشارات صدرا / مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران)
2 - تعلیم و تربیت اسلامی (مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی- عمومی جمهوری اسلامی (بخش دوم مبانی، قسمت های: چیستی، چرایی و چگونگی تربیت رسمی-عمومی)
3 - معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی (طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن) بخش اول: ایمان (نویسنده: سید علی خامنه ای، انتشارات: صهبا / همرزمان حسین (ع)، نویسنده: سید علی خامنه ای، انتشارات: انتشارات انقلاب اسلامی)
4 - دانش سیاسی، اجتماعی و حقوق اساسی (قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران/ وصیت نامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی(ره) /بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی)
5 - توانایی های عمومی و ذهنی
تذکر1: سوالات معارف اسلامی مربوط به پیروان سایر مذاهب اسلامی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی) مطابق تعالیم و احکام فقهی آنان طراحی خواهد شد.
تذکر2: اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف بوده و در محاسبه نمره کل عمومی (که حیطه عمومی نامیده میشود)، این درس لحاظ نخواهد شد، ولی چنانچه داوطلب اقلیت دینی به سوالات معارف اسلامی پاسخ دهد، این درس با تأثیر مثبت در محاسبه نمره کل عمومی لحاظ خواهد شد. در واقع دو نمره کل عمومی، یک نمره کل با لحاظ نمره خام درس مذکور و یک نمره کل بدون لحاظ نمره خام درس مذکور، محاسبه و نمره کل بالاتر ملاک قرار خواهد گرفت.

 


 آشنایی با تعلیم و تربیت اسلامی:

 


 

رشته تعلیم و تربیت در کشور ما رشته ای است که در ادامه علوم تربیتی انتخاب می شود .این رشته دو وظیفه خرد و کلان دارد. در وظیفه کلان نظام تربیتی ای را مبتنی بر یک هستی شناسی ویک نگاهی به معرفت و انسان تشکیل می دهد، که مورد قبول آن جامعه خاص قرار دارد و در عین حال یک توجیه عقلانی و منطقی هم دارد .در بحث خرد فلسفه تعلیم و تربیت، نظام تعلیم و تربیت موجود، آسیب ها و رخنه هایش را بررسی می کند.

 

رشته تعلیم و تربیت اسلامی با انگیزه برطرف کردن نیاز جامعه به مربیان و مشاوران کارآمد و پاسخگو به نیاز های اخلاقی و تربیتی طلاب و خانواده های آنان در سال 86، ابتدا توسط معاونت محترم پژوهش با عنوان اخلاق و تربیت اسلامی مطرح گریدید که پس از طرح در هیئت امناء و سیر مراحل کارشناسی به رشته سطح 3 تعلیم و تربیت اسلامی تغییر یافت. این رشته پس از تصویب در هیئت امناء در نیمسال 88-89 به اجرا درآمد


هدف از دوره کارشناسی ارشد تعلیم و تربیت اسلامی عبارت است از:
1- تربیت متخصصان آموزش مبانی تاریخی – اجتماعی و فلسفی تعلیم و تربیت در سطوح مختلف آموزش پرورش.
2- تربیت متخصصانی که توانایی تحقیق در بعد اجتماعی، تاریخی و فلسفی تربیت و تعلیم اسلامی را دارا باشند.
3- آشنایی با نظریه های تربیتی، مکاتب فلسفی و شناسایی فلسفه تربیتی اسلام.
4- شناخت اصول و مفاهیم اساسی در زمینه برنامه ریزی آموزشی.

 

زمینه های فعالیت فارغ التحصیلان

1- تدریس در مدارس و مراکز تخصصی و آموزشی با محور تعلیم و تربیت اسلامی

2- مدیریت در مراکز آموزشی و تربیتی و فرهنگی

3- تحقیق و پژوهش در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی در مراکز پژوهشی

4- ارائه مشاوره در مراکز مشاوره از قبیل: مشاوره تحصیلی و تربیتی و مشاره خانواده

5- فعالیت های تبلیغاتی

6- کودک یاری و مربیگری کودک در مهدکودک ها  مراکز پرورشگاهی

 

 


کلمات کلیدی:
سوالات تخصصی تعلیم و تربیت اسلامی استخدامی آموزش و پرورش - بنا به در خواست کاربران دانلود نمونه سوالات تخصصی تعلیم و تربیت اسلامی استخدامی ... دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش (تعلیم و تربیت اسلامی ). 1 – (1) کلمه ربّ یکی خطاب به خدای تبارک و تعالی که پروردگارا ، پرورشکارا، مربیا و ... دانلود نمونه سوالات فلسفه تعلیم و تربیت آزمون استخدامی با پاسخ که شامل مهمترین سوالات آزمونهای گذشته می باشد. نمونه: و اولی آن بود که در طبیعت کودک نظر کنند ... در این بخش تعداد 370 سوال از درس تعلیم و تربیت اسلامی که سر فصل آنها در آزمون های استخدامی دوره های گذشته مطرح گردیده اند، با پاسخنامه تستی ارائه شده است شامل 370 تست تعلیم و تربیت اسلامی دارای پاسخنامه تستی. خرید اینترنتی بهترین نمونه سوالات آزمون های استخدامی درس تعلیم و تربیت اسلامی با پاسخنامه تستی. آموزگار ابتدایی,آموزش و پرورش,سوالات تخصصی,نمونه سوالات استخدامی,سوالات آموزش و پرورش با پاسخ,اصول و فلسفه تعلیم و تربیت,نمونه سوالات اصول و فلسفه تعلیم و ...جزوات تخصصی و سوالات تالیفی استخدامی اموزش و پرورش ویژه درس تعلیم و تربیت در اسلام همراه با سوالات و پاسخنامه برای هر فصل.جهت آمادگی برای آزمون های استخدامی بهترین منابع مطالعاتی استفاده از جزوات، سوالات تالیفی و نکات کلیدی جمع آوری شده از دوره های قبلی استخدامی های ...