دانلود رایگان سوالات تخصصی استخدامی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت:

خرید سوالات استخدامی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت با پاسخنامه


 آشنایی با آموزش بهداشت و ارتقای سلامت:

 

رشته آموزش بهداشت برگرفته از علوم تربیتی با هدف آموزش بهداشت و تغییر رفتارهای سوء در جامعه میباشد از آنجا که آموزش بهداشت از ارکان اصلی سطح اول پیشگیری میباشد و جزء اصول phc (مراقبتهای اولیه سلامت) میباشد در جهت پیشگیری از بیماریها با استفاده از ابزارها و مکانیسم های مختلف آموزشی گام برمیدارد. آموزش بهداشت و محتوای آن در حقیقت با تمام رشـته هـای بهداشـتی ارتبـاط دارد بـدون آمـوزش بهداشت، مشارکت مردم که گیرندگان اصلی خدمات بهداشتی و درمانی هـستند میـسر نخواهـد شـد همچنین موفقیت برنامه های بهداشتی با شاخص های تغییر آگاهی، رفتار و عملکرد مردم سنجیده مـی شود و این تغییر و دگرگونی بدون پرداختن به آموزش بهداشت و درک اهمیت سرنوشت ساز آن میـسر نخواهد شد هدف از دوره کارشناسی ارشد آموزش بهداشت تربیت افرادی است که می توانند بـا کـسب مهارت های لازم به اجرای برنامه های آموزش بهداشت و بالا بـردن سـطح اطلاعـات بهداشـتی جامعـه بپردازند.
فعالیت های منظم مبتنی بر طرح ریزی در آموزش سلامت در سطح بین المللی پس از تاسیس سازمان جهانی بهداشت در سال 1948 آغاز شد که ایران نیز از کشورهای موسس آن بود .
در ایران مدتها پس از تاسیس وزارت بهداری (سال 1320) عملا فعالیت های آموزش سلامت در سطح محدودی از سال 1330 به بعد آغاز شد که در ابتدا فعالیت های آن متوجه مسایل ریشه کنی مالاریا گردید و بتدریج در طی سالهای بعد فعالیت هایی نظیر بهسازی محیط  ، تالیف مواد درسی و مطالب خواندنی و تهیه پوستر و بولتن را بر عهده گرفت. در سال 1340 به بعد واحد آموزش سلامت وزارت بهداری تجهیز شد و به حالت فعالتری درآمد . بالاخره در سال 1351 اداره آموزش سلامت (بهداشت ) به دفتر آموزش سلامت (بهداشت) تبدیل  شده و عهده دار انجام رسالت های مربوط به آموزش سلامت  در سطح کشور گردیده است.
 

 

تاریخچه رشته آموزش بهداشت و ارتقا سلامت:

با لطف و عنایت باری تعالی و با تایید هیات محترم ممتحن آموزش بهداشت و ارتقای سلامت وزارت متبوع، موافقت با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش بهداشت در سال 1390 فراهم آمد و در مهرماه 1391 پذیرش دانشجو صورت گرفت. درنیمه اول سال 1397 بر اساس رای کمیته بازنگری شورای عالی برنامه ریزی وزارت متبوع، برنامه آموزشی رشته بازنگری شد و نام رشته به آموزش بهداشت و ارتقای سلامت تغییر پیدا کرد و در نیمسال اول سال تحصیلی 98-1397 دانشجویان رشته با عنوان آموزش بهداشت و ارتقای سلامت شروع به تحصیل نمودند. گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت از سال ۱۳91 تاکنون در هر دوره، در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجو پذیرش نموده است ( تعداد پذیرش تاکنون 47 نفر).

 

هدف و رسالت رشته:
هدف این رشته تربیت دانش آموختگانی است که از دانش و مهارت کافی برای طراحی، برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی برنامه های آموزشی مرتبط با سلامت برخوردار باشند و مردم را در جهت تامین، حفظ و ارتقای سلامت خود برای زندگی سالم، توانمند سازند و با جلب مشارکت مردم و حمایت سیاستگذاران فرهنگ سلامت را در اجتماع بهبود بخشند.

 

 

زمینه های فعالیت در بازار کار

در زمینه آموزشی :  
- در بخش‌ آموزش‌ فارغ‌ التحصیلان‌
- آموزش بهداشت به عموم خانواده ها
- طراحی و تدوین روشهای بهینه جهت آموزش دانشجویان و انجام نوآوری ها و خلاقیت های لازم در این رابطه
 

در زمینه پژوهشی:
- در انجام پژوهشهای کاربردی (H.S.R) Health System Research
- پژوهش در زمینه غربالگری، بیماری های شایع بومی، کنترل بیماری ها
 


کلمات کلیدی:
دانلود سوالات آزمون دکترای آموزش بهداشت و ارتقای سلامت. برای مشاهده این بخش باید عضو این سایت باشید جهت دانلود وارد شوید و اگر عضو نیستید عضو شوید. جزوات نکات کلیدی و سوالات مهم و پاسخنامه و بسته آموزشی و کتاب درسی و منابع / دکتری وزارت بهداشت / دکتری وزارت بهداشت آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت - سوالات ...نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش (مربی بهداشت – مراقب سلامت) جهت آمادگی ... اختصاصی و ضرایب مربوطه: نمونه سوال ارتباطات در آموزش بهداشت و ارتقای سلامت. شامل سوالات آزمون کارشناسی ارشد به دکترا رشته آموزش بهداشت و ارتقا سلامت سال 1386 الی 1395همراه با پاسخنامه کاملا تشریحی. آزمون کارشناسی ارشد ظرفیت پذیرش منابع ازمون مشاوره کنکور آزمونک کلاس کتاب ارشد رشته آموزش بهداشت و ارتقای سلامت Health-promotion-health-education.کتاب حاضر، شامل مجموعه سوالات آزمون‌های دکترای تخصصی آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت از سال تحصیلی 87-86 تا سال 95- 94 به همراه پاسخ‌های کاملا تشریحی می‌باشد. کتاب مجموعه سوالات آزمون‌های کارشناسی ارشد به دکترا رشته آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت همراه با پاسخنامه کاملا تشریحی از سال 87 - 86 تا 95 - 94اثر فهیمه حقی، ... 50 سوال آموزش بهداشت و ارتقای سلامت. - 40 سوال ارائه خدمات بهداشتی درمانی و اخلاق حرفه ای بهورزی. 3- تعداد 2562 نمونه سوال عمومی تالیفی با پاسخنامه تستی