دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی آشنایی با خدمات الکترونیک بانکی (بانکداری):

خرید سوالات استخدامی آشنایی با خدمات الکترونیک بانکی (بانکداری) با پاسخنامه


 آشنایی با خدمات الکترونیک بانکی (بانکداری):

 

بانکداری الکترونیک جهت فراهم آوردن خدمات بهتر به مراجعه کنندگان بانکی و افزایش سرعت عملکرد کارکنان با استفاده از خدمات سخت افزاری و نرم افزاری و هم چنین ارائه خدمات به مشتریان در سراسر جهان به وجود آمده است. این نوع از خدمات به مشتریان این فرصت را می دهد که بدون مراجعه به بانک، کارهای کوچک بانکی خود را انجام دهند. با بهره گیری از فن آوری های پیش رفته سخت افزاری و نرم افزاری بر بستر اینترنت می توان شرایطی را فراهم کرد تا مراجعه‌ کنندگان بانکی بدون حضور فیزیکی در شعب بانک و با استفاده از شبکه و مخابرات عملیات بانکی مورد نظر خود را انجام دهند.

 

استفاده از بانکداری الکترونیک در دنیا به سال ۱۹۱۸ میلادی بر می‌گردد، یعنی زمانی که بانک های آمریکا با استفاده از تلگراف به جا به جایی پول می ‌پرداختند. نیاز به تبادل اطلاعات باعث شد، اینترنت در سال ۱۹۷۰ با کمک کارشناسان دانشگاهی گسترش پیدا کند و تا سال ۱۹۹۳ اینترنت بین مردم و تجار محبوبیت فراوانی پیدا کرد، مخصوصا میان تجاری که در فکر گسترش مشتریان خود بودند. یکی از دلایلی که بانک داری را به طرف بانکداری الکترونیک سوق داد انتقال مبالغ بزرگ بین بانکی بود. بانک ها در سال ۱۹۹۴ کند و کاو در اینترنت را آغاز کردند تا با بهره گیری از آن بستری را جهت نقل و انتقالات مالی فراهم آورند‌.

 

بانکداری الکترونیکی در ایران
در آخرین ماه های سال ۱۳۶۰ بانک های ایرانی کم و بیش به سیستم اتوماسیون تراکنش های بانکی و رایانه‌ ای روی آوردند. انقلاب نظام بانک داری الکترونیک در ایران از ۱۳۷۰ آغاز شد و پس از آن کارت های اعتباری، خودپرداز ها، سامانه های گویا و… وارد نظام بانک داری ایران شدند. سامانه شتاب یا شبکه ی رد و بدل کردن تراکنش های بین بانکی از ۱۳۸۱ شروع به کار کرد. سامانه شتاب میان سه بانک صادرات، توسعه صادرات و بانک کشاورزی از طریق خود پرداز راه اندازی شد.

 

اشکال متنوع بانک داری الکترونیک
- بانک داری وابسته به تلفن همراه
- تلفن بانک
- اینترنت بانک
- بانک داری وابسته به خود پرداز ها
- بانک داری وابسته به پایانه های فروش
 

مزیت های بانک داری الکترونیک
از نگاه موسسات مالی و مشتریان مزیت های کارت های الکترونیکی را مورد بررسی قرار می دهیم.

مزیت های کارت های الکترونیک از نگاه موسسات مالی:

- حفظ مراجعه کنند گان بانکی
- جذب مراجعه کنندگان جدید
- توسعه مرز های جغرافیایی
- ارائه خدمات بیشتر به مراجعه کنندگان
- توانایی بالا بردن رقابت
- کاستن از هزینه ها اضافی
 

مزایای کارت های الکترونیک از نگاه مراجعه کنندگان:

- صرفه جویی در وقت
- دسترسی به شبکه های مختلف
- کاستن از هزینه‌ های اضافی
 

 

انواع بانک داری الکترونیک
مدل های پیش روی بانک داری الکترونیک به دو روش بانک های الکترونیکی و شعبه های الکترونیکی تقسیم مشود.

- بانک های الکترونیکی: بانکداری الکترونیکی در واقع سامانه ای است که بر بستر اینترنت فراهم آمده و هیچ گونه شعبه فیزیکی ندارد.

- شعبه های الکترونیکی: از آنجا که تمامی مشتریان بانکی از بانک های الکترونیکی استفاده نمی کنند پس وجود بانک های سنتی برای ارائه خدمات به این دسته از مشتریان الزامی است. از نگاه کاربران روش دوم سنجیده تر است. زیرا از لحاظ امنیت نسبت به روش اول از ضریب امنیتی بالاتری برخوردار است.
 

 


کلمات کلیدی:
 با توجه به اینکه درس سوالات استخدامی درس آشنایی با خدمات الکترونیک بانکی (بانکداری الکترونیک) یکی از مواد آزمون استخدامی رشته های شغلی مرتبط ... در آزمون سال 1401 بانک رفاه در بخش آزمون دروس عمومی درسی به نام آشنایی با خدمات الکترونیک بانکی یا بانکداری نیز اضافه شده است که شما داوطلبین گرامی می ... با سلام منایع تخصص رشته علوم کامپیوتر برای بانک تجارت چه مواردی هستن؟ پاسخ. کتاب الکترونیکی جامع درس و نکات آموزشی و اصل سوالات آزمونهای استخدامی ... دانلود رایگان اصل سوالات استخدامی برگزار شده در طی 10 سال اخیر به همراه جزوه ها و منابع مطالعاتی معرفی شده توسط کاربران پذیرفته شده در آزمونهای استخدامی. درباره مشاغل بانکها و موسسات مالی اعتباری و آشنایی با این رشته : ... استخدام ها بسیار کاهش یافته است زیرا بسیاری از خدمات بانکی الکترونیکی شده است و همچنین ... 347 نمونه سوال تالیفی بانکداری الکترونیک (وِیژه آزمونهای استخدامی بانکها و المپیاد بانکی)- منبع آزمون کتاب بازاریابی بانکی – تهیه و تدوین کمیسیون امور ... آشنایی با وظایف و مسئولیت‌های کارمندان بانک — آشنایی با وظایف و مسئولیت‌های کارمندان بانک. بانکداری شامل مشاغل و پست‌های مختلفی است که هر کدام ...