دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون اینکوترمز 2020

 

دانلود رایگان نمونه سوالات تالیفی اینکوترمز 2020:

خرید سوالات اینکوترمز 2020 با پاسخنامه

 

 
 

 

آگهی استخدام شرکت پتروشیمی تبریز - 17 آذر 1401
 

 

اختلاف در شیوه های تجارت و تفسیر حقوقی بین تاجران کشورهای مختلف ، نیاز به مجموعه ی مشترک قوانین دارد. برای جلوگیری از هر گونه سوء تفاهم و اختلافی در حمل و نقل بین المللی قوانین مشترکی باید توسط طرفین یک معامله رعایت شوند.

برای تسهیل تجارت بین المللی ، اتاق بازرگانی بین المللی ( ICC ) مجموعه ای از اصطلاحات اینکوترمز را منتشر کرد، که به طور رسمی با اصطلاحات بین المللی بازرگانی شناخته می شود. اینکوترمز که در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده است، تعهدات خریداران و فروشندگان را روشن می کند و از سردرگمی در قراردادهای بازرگانی بین المللی جلوگیری می کند. دو طرف درگیر در تجارت داخلی و بین المللی معمولاً از این اصطلاحات برای کمک به درک یکدیگر و تبیین دقیق شرایط تجاری خود استفاده می کنند.

 

 

اینکوتِرمز (Incoterms) یک کلمه مرکب است که از ترکیب سه کلمه انگلیسی « International Commercial Terms » به معنی اصطلاحات بین‌المللی بازرگانی تشکیل شده‌ است و به صورت گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. اینکوترمز برای اولین بار در سال ۱۹۳۶ توسط اتاق بازرگانی بین‌ المللی International Chamber Of Commerce تهیه و تدوین شده‌است و نام آن Incoterms 1936 بود. از آن زمان، اینکوترمز به یک استاندارد قراردادی قابل قبول در سراسر جهان تبدیل شده است.  این اصطلاحات برای تفکیک هزینه‌ها و مسئولیت‌ها بین فروشنده و خریدار استفاده می‌شود.
 آنها در هر دوره مجددا به روز می شوند تا رویدادهای تازه تجارت بین المللی و تغییرات آن را پوشش دهند. این به روز رسانی ها تاکنون در سال های ۱۹۵۳ ، ۱۹۶۷ ، ۱۹۷۶ ، ۱۹۸۰ ، ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ اجرا شده است.

 

قواعد اینکوترمز ۲۰۲۰ چه مواردی را روشن می کند؟
- ریسک
اینکوترمز مشخص می کند که چه زمانی محموله از فروشنده به خریدار منتقل شود.

- هزینه ها
در اینجا، اینکوترمز مشخص می کند چه کسی مسئولیت پرداخت کدام هزینه ها را برعهده دارد. برای مثال چه کسی هزینه بیمه را بر عهده می گیرد.

- مسئولیت ها
اینکوترمز ۲۰۲۰ همچنین مشخص می کند که چه مسئولیت هایی بر عهده کدام یک از طرفین معامله است. به عبارتی تعیین می کند که مسئولیت هایی همچون اقدام برای بیمه و اخذ پروانه صادرات و واردات و حمل و نقل و لجستیک بر عهده کدام یک از طرفین معامله است.

اینکوترمز ۲۰۲۰ به مسائل مرتبط با حمل کالا از فروشنده به خریدار پاسخ می‌دهد. مسائلی شامل حمل کالا ها ، ترخیص کالا ، واردات و صادرات کالا ها، اینکه چه کسی مسئول پرداخت می‌باشد و اینکه ریسک جابجایی و انتقال کالا در مراحل مختلف حمل بر عهده چه کسی می‌باشد. اصطلاحات مختلف اینکوترمز معمولاً با ذکر مکان‌های جغرافیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد نه عناوین مرتبط با جابجایی . در ادامه برای اشنایی بیشتر با قوانین و اصول حمل و نقل ، بخش ” حمل و نقل و لجستیک ” سایت IXPORT را مطالعه نمایید .

 

آخرین تغییرات اینکوترمز ۲۰۲۰ 
جدیدترین ویرایش اصطلاحات اینکوترمز ، در تاریخ ۱ ژانویه سال ۲۰۲۰ به مرحله اجرا گذاشته می شود و از ۱۱ اصطلاح تشکیل شده است.

اگرچه هنوز می توانید از نسخه های قبلی اینکوترمز مانند اینکوترمز ۲۰۱۰ استفاده کنید، اما این مورد پیشنهاد نمی شود ؛ اگر از قوانین اینکوترمز ۲۰۲۰ استفاده نمی کنید، باید به طور واضح ذکر کنید که از کدام نسخه استفاده می کنید و اطمینان حاصل کنید که مستندات شما در طول معامله صحیح است.

 

تفاوت اصلی بین اینکوترمز ۲۰۲۰ و اینکوترمز ۲۰۱۰
 

۱. اصطلاح تحویل در ترمینال ( DAT ) به تحویل در محل تخلیه شده ( DPU ) تغییر کرده است. این تغییر نام حاکی از این واقعیت است که تحویل می تواند در هر مکانی اتفاق بیفتد، و دیگر ضرورتی برای تحویل بار فقط در یک ” ترمینال ” حمل و نقل نیست و کالا در مقصد مورد نظر می تواند تخلیه شود.

۲. بیمه حمل و نقل : برای قانون CIP ( حمل و بیمه پرداخت می شود )، سطح پوشش مورد نیاز ( مگر در مواردی که در توافقنامه مورد دیگری تعیین شده باشد ) کلاس ( A ) در نظر گرفته شده است، که سطح پوشش بالاتری از سطح پوشش بیمه کلاس © در اینکوترمز ۲۰۱۰ است. برای قانون CIF ، تغییری صورت نگرفته است و در سطح پوشش بیمه کلاس ( C ) باقی مانده است.

۳. اینکوترمز ۲۰۲۰ تلاش می کند تا بر اساس FCA در رابطه با صدور بارنامه با درج عبارت On Board به فروشنده کمک کند. طرفین معامله می توانند موافقت کنند که در صورت نیاز خریدار قبض بارگیری را برای فروشنده صادر کند.

۴. قوانین اینکوترمز ۲۰۲۰ اکنون وضعیتی را پوشش می دهد که خریدار یا فروشنده ، کالا را بدون استفاده از خدمات شخص ثالث با استفاده از وسایل نقلیه خود حمل کند.

 

 

 

کلمات کلیدی
دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی گمرک جمهوری اسلامی ایران به همراه پاسخنامه با فرمت pdf + جزوات آموزشی رایگان در زمینه قوانین و مقررات گمرک و اینکوترمز. دانلود نمونه سوالات آزمون اخذ پروانه کارگزاری گمرکی به همراه پاسخنامه، به همراه جزوات آموزشی و منابع تخصصی با دفترچه دفترچه راهنمای آزمون کارگزاری گمرکی. این سازمان‌ها از این رو می‌توانند از سایر نسخه‌های اینکوترمز استفاده کنند، مشروط براینکه این موضوع به‌طرز شایسته‌ای بین آن‌ها شفاف شده باشد. ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺳﻮاﻻت ﭼﻬﺎر ﮔﺰﯾﻨﻪ. اى. نمونه سواالت ... اینکوترمز شرایط قرارداد از لحاظ پرداخت، متضمن ...... فروشنده و . ... ب( مجاز است / تحویل کاال طبق اینکوترمز. هر ایرانی در هر سال تا چه میزان کالا و با چه شرایطی بدون پرداخت سود و حقوق و عوارض گمرکی می تواند بعنوان هدیه و سوغات از خارج کشور داشته باشد؟ + 215 سوال مقررات صادرات و واردات و آئین نامه اجرایی آن و اصول طبقه بندی کالا+جواب[70%] + 390 سوال ترکیبی اینکوترمز ، قانون گمرکی ، مقررات صادرات و واردات ... سوالات عمومی آزمون استخدام گمرک با جواب- نمونه سوالات استخدامی گمرک جمهوری اسلامی ایران – سوالات عمومی ... جزوه کامل اینکوترمز (۲۰۱۰)آزمون کارگزاران گمرکی. قواعد اینکوترمز ۲۰۲۰ چه مواردی را روشن می کند؟ ریسک. اینکوترمز مشخص می کند که چه زمانی محموله از فروشنده به خریدار منتقل شود. هزینه ها. در اینجا ... سوالات کارشناس رسمی دادگستری قانون تجارت ـ540 سوال با جواب. سوالات کارشناس رسمی دادگستری اصطلاحات بازرگانی بین المللی(اینکوترمز ۲۰۱۰ (ـ410 سوال با جواب. سوالات ... با توجه به سوالات متداول کارجویان سایت ایران استخدام در رابطه با نحوه ... برای درس اینکوترمزهم کتاب اینکوترمز 2020 میتونید بخرید یاجزوه ...