دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی شرکت فولاد خوزستان

 

دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی شرکت صنایع فولاد خوزستان:

خرید سوالات استخدامی صنایع فولاد خوزستان با پاسخنامه

 

 
 

 

آشنایی با شرکت صنایع فولاد خوزستان

 

شرکت فولاد خوزستان

بزرگترین عرضه کننده شمش فولاد و دومین قطب تولید فولاد خام در کشور میباشد و یکی از بنگاه های پیشرو اقتصادی  که در عرصه های ملی و منطقه ای صنعت فولاد حضوری فعال دارد.

این شرکت با وسعت 3/8 کیلومتر مربع، در مجاورت شهر اهواز، مرکز استان خوزستان درجنوب غربی کشور، واقع شده است.

فولاد خوزستان اولین مجتمع تولید آهن و فولاد کشور به روش احیاء مستقیم و کوره قوس الکتریکی است که در 12 فروردین  سال 1368 به دست مبارک مقام معظم رهبری در زمان مسئولیت ریاست جمهوری ایشان افتتاح گردید.             
طی بیست و هفت سال تلاش کارکنان و متخصصین زبردست این صنعت، فولاد خوزستان  طرح های توسعه را در فاز اول تا 2/4 و در فاز دوم تا 3/2 میلیون تن و هم اکنون بالای سه میلیون و هشتصد هزارتن محقق ساخته است.در پایان فاز چهارم توسعه ،ظرفیت تولید این شرکت به 5/2 میلیون تن در سال خواهد رسید.

در طول این سالها شرکت فولاد خوزستان همواره متعهد به کیفیت و خدمت به مشتری بوده و دریافت گواهینامه های سیستم مدیریت کیفیت موید این واقعیت است.

 

فرآیند تولید

 

شرکت فولاد خوزستان متشکل از سه واحد اصلی تولید برای عرضه محصولات میانی و نهایی است :

 

1- کارخانجات گندله سازی:

 

شامل دو مدول گندله سازی، هر یک به ظرفیت اسمی   3/2میلیون تن گندله در سال است. در این کارخانجات سالانه بالغ بر شش  میلیون تن گندله سنگ آهن از پودر تغلیظ شده تولید می شود.

 

2-کارخانجات احیاء مستقیم:

 

در این بخش گندله های سنگ آهن به آهن اسفنجی ( آهن احیاء مستقیم ) تبدیل می شوند.

این بخش در حال حاضر سه مدول میدرکس با ظرفیت 2/2 میلیون تن و دو مدول زمزم با ظرفیت 1/8هزار تن در سال مشغول تولید می باشند. که روی هم رفته سالانه 4 میلیون تن آهن اسفنجی تولید می کنند. مدولهای زمزم بر اساس فناوری بومی شده میدرکس و توسط کارشناسان داخلی طراحی و نصب شده اند.

 

 

3- بخش فولاد سازی :

در این بخش محصولات نهایی شرکت یعنی شمش1 و تختال2 از آهن اسفنجی تولید می شود.

 

 

بخش فولادســازی متشکل از شش کـــوره قوس الکتریکـــی ، چهار کوره پاتیلی، دو ماشین دوخطه ریخته گری تختال، سه ماشین 6 خطه شمش و تاسیسات جمع آوری غبار فولادسازی می باشد.

 

 

 

 

ماشین های ریخته گری، فولاد مذاب را به شمش و تختال  تبدیل می نمایند. ظرفیت تولید سالیانه این بخش 3/8 میلیون تن می باشد که در حال حاضر طرح توسعه ظرفیت تا 5/2میلیون تن در حال پیگیری و اجرا است.

1- شمش قطع مربع Square Bloom - شمشال قطع مربع Square Billet

2- تختال Square slabs

 

تاریخچه:

 

گرچه بلحاظ تاریخی، شروع عملیات احداث مجتمع اولیه این شرکت به سال 1353 در زمان رژیم گذشته برمی گردد، اما تا پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، درصد کمی از کار صورت گرفته بود. در حقیقت، عمده عملیات نصب، تکمیل و راه اندازی واحدها و همچنین موفقیت های بدست آمده در جریان رسیدن به ظرفیت اولیه و توسعه تولید در شرکت را باید مرهون همت بلند و توان فنی چشمگیر و تلاش یکپارچه مدیران و کارکنان شرکت پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی دانست. مردان و زنان تلاشگری که این مجتمع عظیم فولادی را بدون سابقه قبلی بلحاظ وسعت و پیچیدگی فناوری، در طول ده سال نخست حکومت جمهوری اسلامی ایران، در دوران سخت تحریم‌های اقتصادی، برپا نمودند.

 

طرح این مجتمع در ابتدا شامل یک چرخه کامل تولید فولاد، از سنگ آهن تا شمش بود که در زمینی به مساحت سه کیلومتر مربع احداث میشد. طراحی بگونه ای بودکه در این کارخانجات، ابتدا پودر سنگ آهن به گندله تبدیل گشته و در واحدهای احیاء مستقیم با استفاده از گاز احیا کننده حاصل از شکست گاز طبیعی، تصفیه شده و تبدیل به آهن اسفنجی گردد. آهن اسفنجی حاصل سپس راهی کوره‌های قوس الکتریکی شده، تا پس از تهیه مذاب و پالایش، به روش ریخته‌گری مداوم در مقاطع بلوم و اسلب ریخته‌گری گردد. بدین منظور مذاکراتی فیمابین شرکت ملی صنایع فولاد ایران و شرکتهای متعدد بین المللی در اوایل سال 1351 صورت گرفت که به عقد قراردادهایی نیز منجر شد.

 


کلمات کلیدی
منابع آزمون استخدامی فولاد کشور ارائه شده توسط ای سوال دارای بخش های عمومی و تخصصی بوده و شما تنها با یک خرید می توانید به منابع کامل و جامع ویژه آزمون سال ۱۴۰۲ ...  در این صفحه تیم آموزش «ای استخدام» مجموعه سوالات رایگان و ویژه، جهت آمادگی برای آزمون استخدامی شرکتهای فولاد و پتروشیمی را تدارک دیده است.  تیم تاپ سوال با تدارک مجموعه سوالات استخدامی فولاد کار را برای داوطلبان تمام آزمون های استخدامی شرکت های فولاد مبارکه اصفهان ، کرمان ، هرمزگان ، ... ایران سوال کامل‌ترین مرجع ارائه دهنده انواع سوالات آزمون‌های دولتی، این مجموعه با هدف فراهم کردن بستری ویژه جهت قبولی متقاضیان با گردآوری بهترین منابع مانند ...  سوالات عمومی و تخصصی آزمون استخدامی صنایع فولاد و ذوب آهن (همراه با پاسخ تشریحی و پاسخنامه تستی) آیا به دنبال نمونه سوالات آزمون استخدامی ... این مبحث آرشیوی از تجربیات کارجویان سایت ایران استخدام در مراحل مختلف آزمون استخدامی شرکت فولاد خوزستان سال 1400 است. سوالات مصاحبه آزمون ... ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺩﺭﻭﺱ ). , 780 نمونه سوال استخدامی تامین اجتماعی با پاسخنامه[ﺑﻴﻤﺎﺭﻱﻫﺎﻱ ﺩﺍﺧﻠﻲ، ﻋﻔﻮﻧﻲ، ﺭﻭﺍﻧﭙﺰﺷﻜﻲ ـ. , 670 نمونه سوال استخدامی تامین اجتماعی ... آزمون استخدامی شرکت فولاد خوزستان شرکت فولاد خوزستان واقع در شهر اهواز – کیلومتر ۱۰ جاده ... دانلود بسته کامل نمونه سوالات استخدامی تکنسین برق نیروگاه 1.  آزمون استخدامی شرکت فولاد خوزستان · جهت دانلود و مشاهده دفترچه راهنمای آزمون اینجا کلیک نمایید · سوالات استخدامی مهندسی مکانیک، شرکت فولاد خوزستان. گروه آموزشی فروشگاه اینترنتی ایران عرضه اقدام به ارائه بسته ای جدید برای آزمون استخدامی صنایع فولاد نموده است، که این مجموعه شامل ۳۱۰۰ نمونه سوال استخدامی ...