دانلود رایگان نمونه سوالات زن یا نیمی از پیکر اجتماع
دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی زن یا نیمی از پیکر اجتماع:
خرید سوالات استخدامی زن یا نیمی از پیکر اجتماع با پاسخنامه
اخبار استخدامی مربی امور آموزش معلولین در سال 1402
انتشار دفترچه و شروع ثبت نام آزمون استخدام مربی امور آموزش معلولین آموزش و پرورش (۱۷ شهریور ۱۴۰۲)
وزارت آموزش و پرورش به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز براساس معیارهای صلاحیت و شایستگیهای مرتبط با احراز شغل مربی امور آموزش معلولین جهت استخدام شغل مربی امور آموزش معلولین دعوت به عمل میآورد.
گاهشمار آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولین:
مهلت ثبت نام آزمون: 17 الی 31 شهریور 1402
دریافت کارت ورود به آزمون: 17 مهر ماه 1402
تاریخ برگزاری آزمون: 20 یا 21 مهر ماه 1402
شرایط عمومی آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولین
1- داشتن تابعیت ایران
2- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
3- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
4- انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برا ی مردان
تبصره: با عنایت به ماده (۸) مصوبه شماره /۱۴۰۰/۶۷۹۵دش مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۰۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانش آموختگان برتر مشمول تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی بنیاد ملی نخبگان، نخبگانی که پروژه تحقیقاتی جایگزین خدمت مورد تایید مرکز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح را شروع نموده و دوره آموزش نظامی خود را طی نموده اند، می توانند قبل از صدور کارت پایان خدمت در آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ثبت نام نمایند. این دسته از افراد در صورت پذیرفته شدن در آزمون استخدامی، حدا کثر تا یکسال (۱۲ماه) پس از تاریخ برگزاری آزمون (مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۰)، نسبت به ارائه گواهی پایان خدمت خود به دستگاه اجرائی استخدام کننده اقدام نمایند.
در صورت عدم ارائه گواهی پایان خدمت توسط افراد مذکور در زمان مقرر، ادامه فرایند استخدامی آنها متوقف گردیده و حتی در صورت قبولی نهایی در آزمون مربوطه، استخدام و بکارگیری آنها کان لم یکن تلقی میشود.
همچنین صدور شماره مستخدم، انعقاد قرارداد پیمانی و صدور حکم کارگزینی در بازه زمانی تعیین شده منوط به ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت دائم میباشد.
5- داشتن سلامت جسمان ی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند
6- عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
7- نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
8- عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی به موجب آراء قطعی مراجع قضایی و ذیصلاح
9- داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی و همچنین بازنشسته باشند
10- به استناد ماده (۹۴) قانون مدیر یت خدمات کشور ی و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پست های سازمانی در هر یک از دستگاه های اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا میباشند، پس از پذیرفته شدن در آزمون در زمان استخدام، نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاههای اجرایی باشند.
تبصره: مسئولیت قبول یا عدم قبول استعفای پذیرفته شده نهایی بر اساس قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، به عهده داوطلب پذیرفته شده میباشد. صدور شماره مستخدم و انعقاد قرارداد پیمانی و یا صدور حکم کارگزینی برای داوطلب پذیرفته شده نهایی، منوط به ارائه مدارک مثبت و مورد نیاز در این زمینه میباشد.
11- شرط سنی برای شرکت در آزمون:
داشتن حداقل سن بیست (۲۰) سال تمام و داشتن حداکثر چهل (۴۰) سال تمام (لیسانس، فوق لیسانس و بالاتر)
تبصره 1: جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف می باشند.
تبصره 2: موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذیربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
- پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال
- داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها
- داوطلبانی که در طول جنگ تحمیلی به اسارت دشمن بعثی و یا گروه های ضد انقلاب درآمده اند به میزان مدت اسارت و حضور در جبهه
تبصره ۳: به موجب بند (الف) ماده ۱۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، داوطلبان مشمول قانون مزبور به ازای تاهل و نیز داشتن هر فرزند، یکسال تا حداکثر پنج سال (۵) به سقف محدوده سنی اضافه خواهد شد. امتیازات فوق الذکر، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای ۲/۵ نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری آزمون میباشد.
مواد آزمون حیطه های عمومی، اختصاصی و تخصصی آزمون مربی امور آموزش معلولین
مواد و منابع حیطه عمومی:
شایستگی | محتوی ارزیابی | امتیاز | سهم از کل آزمون (درصد) |
باور و التزام عملی به ارزش های اسلامی، ملی و انقلابی و روحیه جهادی | معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی | 20 | 2.00 |
تاریخ و فرهنگ تمدن | 20 | 2.00 | |
دانش تعلیم و تربیت اسلامی | تعلیم و تربیت اسلامی | 20 | 2.00 |
دانش سیاسی، اجتماعی و حقوقی | دانش سیاسی، اجتماعی و حقوق اساسی | 20 | 2.00 |
توانایی های عمومی ذهنی | توانایی های عمومی ذهنی | 20 | 2.00 |
جمع | 100 | 1 |
منابع حیطه عمومی آزمون:
- معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی (طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن (بخش اول: ایمان) نویسنده: سیدعلی خامنه ای، انتشارات: صهبا / همرزمان حسین علیه السلام، نویسنده: سیدعلی خامنه ای، انتشارات : انقلاب اسلامی).
- تاریخ و فرهنگ تمدن (خدمات متقابل ایران و اسلام نویسنده: شهید مرتضی مطهری انتشارات صدرا / مروری بر دستاورد های چهل ساله انقلاب اسلامی ایران)
- تعلیم و تربیت اسلامی (مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی-عمومی جمهوری اسلامی (بخش دوم مبانی، قسمت های: چیستی، چرایی و چگونگی تربیت رسمی-عمومی / کتاب تعلیم و تربیت در اسلام نویسنده شهید مرتضی مطهری)
- دانش سیاسی، اجتماعی و حقوق اساسی (قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران/ وصیت نامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی (ره) / بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی / زن یا نیمی از پیکر اجتماع: نویسنده: آیت الله سید تقی مصباح یزدی)
- توانایی های عمومی ذهنی
مواد و منابع حیطه اختصاصی:
شایستگی | محتوی ارزیابی | امتیاز | سهم از کل آزمون (درصد) |
تسلط بر دانش یاددهی - یادگیری | راهنمای تشخیص آماری و اختلال های روانی | 30 | 3.00 |
تسلط بر دانش یاددهی - یادگیری | سنجش و اندازه گیری پیشرفت تحصیلی | 20 | 2.00 |
تسلط بر دانش یاددهی - یادگیری | روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی | 30 | 3.00 |
تسلط بر دانش یاددهی - یادگیری | اسناد و قوانین بالادستی آموزش و پرورش | 20 | 2.00 |
جمع | 100 | 1 |
منابع حیطه اختصاصی آزمون:
۱- راهنمای تشخیص آماری و اختلال های روانی: راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM5)، اختلالات هیجانی و رفتاری (اختلال سلوک، اختلال نافرمانی مقابله ای)، اختلالات اضطرابی، تروما و استرس، اختلالات عصبی - رشدی (کم توان ذهنی، اختلال یادگیری خاص، اختلال نارسایی توجه، بیش فعال، اختلالات ارتباطی، اختلال طیف اتیسم، اختلالات حرکتی)
۲- سنجش و اندازه گیری پیشرفت تحصیلی (با تاکید بر محورهای): تعریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط، سنجش مشاهده ای، سنجش عملکردی، سنجش عاطفی، سنجش رفتاری، سنجش تکوینی، پوشه کار
۳- روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی: روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی (با تاکید بر محورهای): طبقه بندی کودکان استثنایی، تفاوت های فردی - کودکان استثنایی و خانواده، حقوق کودکان استثنایی، برنامه آموزش انفرادی، مداخله بهنگام، پیشگیری از معلولیت، تشخیص اختلالات، اختلال یادگیری خاص کم توان ذهنی، اختلال های هیجانی و رفتاری ، اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی، اختلال طیف اتیسم، آسیب های بینایی، آسیب های شنوایی و معلولیت های جسمی و حرکتی و چند معلولیتی
۴- اسناد و قوانین بالادستی آموزش و پرورش (سیاست های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش / سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی - مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی / آیین نامه اجرایی مدارس، مصوب سال ۱۴۰۰ شورای عالی آموزش و پرورش)
مواد و منابع حیطه تخصصی:
مواد آزمون | امتیاز | سهم از کل (درصد) | منابع آزمون |
مبانی کاردرمانی ذهنی و جسمی حرکتی | 30 | 3.0 | کاردرمانی در کودکان کم توان ذهنی راهنمای تشخیصی و آماری اختلال های روانی DSM5 (بخش دوم: اختلالات عصبی - رشدی) کاردرمانی در اختلالات یادگیری مبانی یکپارچگی حسی و کاربرد آن در کودکان Occupational Therapy for Children (8th edition - september 26, 2019) راهنمای علامت شناسی اختلالات گفتار و زبان تعریف تا تشخیص اختلالات زبان از کودکی تا نوجوانی: ریا پائول اختلالات تولیدی و واجشناسی در کودکان درمان لکنت برای کودکان مدرسه رو و نوجوانان |
روانشناسی اختلالات عصبی - رشدی | 20 | 2.0 | |
مبانی روانی و حرکتی در کودکان | 20 | 2.0 | |
مبانی یکپارچگی حسی و کاربرد آن در کودکان | 30 | 3.0 | |
راهنمای علامت شناسی اختلالات گفتار و زبان، از تعریف تا تشخیص | 30 | 3.0 | |
اختلالات زبان از کودکی تا نوجوانی | 30 | 3.0 | |
درمان لکنت برای کودکان مدرسه رو و نوجوانان | 20 | 2.0 | |
اختلالات تولیدی و واج شناسی در کودکان | 20 | 2.0 | |
جمع | 200 | 20 |
تذکرات مهم
1- کلیه مواد آزمون (کتبی) حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی به صورت چهار گزینه ای با ضریب یک (۱) میباشند.
2- تعداد سوالات امتحان حیطه عمومی ۱۰۰ سوال خواهد بود که به صورت چهار گزینه ای و با احتساب یک سوم نمره منفی طراحی خواهد شد
3- تعداد سوالات حیطه های اختصاصی و تخصصی در آزمون کتبی به صورت چهار گزینه ای و با احتساب یک سوم نمره منفی، به ترتیب ۶۰ و ۱۰۰ سوال خواهد بود.
دفترچه راهنمای ثبت نام مربی امور آموزش معلولین 1402
... زن یا نیمی از پیکر اجتماع: نویسنده: آیت الله سید تقی مصباح یزدی) – توانایی های عمومی ذهنی. مواد و منابع حیطه اختصاصی: شایستگی, محتوی ارزیابی ... دانلود رایگان سوالات و جزوات آزمون حیطه عمومی و اختصاصی استخدام مربی امور آموزش معلولین آموزش و پرورش به همراه پاسخنامه با فرمت pdf شامل منابع اعلامی سنجش. سوالات عمومی آزمون استخدامی آموزش و پرورش مربی امور آموزش معلولین 1402 -دانلود سوالات استخدامی ویژه رشته شغلی مربی امور آموزش معلولین با پاسخ 1402.دانلود بسته کامل سوالات استخدامی مربی امور آموزش معلولین ; کل حجم فایل ها: بیشتر از 100 مگابایت ; تعداد فایل PDF : بیش از 80 فایل PDF ; تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ... در این مقاله هیوا آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولین آموزش و پرورش استثنایی ۱۴۰۲ معرفی شده و جزئیاتی مانند زمان، نحوه و شرایط ثبت نام ... وظیفه مربی امور آموزش معلولین شامل طراحی و اجرای برنامههای آموزشی مناسب برای دانشآموزان معلول، همکاری با تیم پشتیبانی مدرسه و خانوادهها، ... این کتاب شامل خلاصه مباحث و شرح درس، معرفی نکات برتر، سؤالات ادوار گذشته استخدامی دبیر کار و فناوری همراه با پاسخنامه تشریحی و سؤالات شبیه سازی شده و تألیفی ... در این مقاله بانک استخدام ثبت نام استخدام مربی امور آموزش معلولین آموزش و پرورش استثنایی ۱۴۰۲، دفترچه، شرایط و مراحل استخدام مربی آموزش ... بر اساس نتایج آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولان، هزار کاردرمانگر و گفتاردرمانگر جذب وزارت آموزش و پرورش می شوند.دانلود اپلیکیشن موبایل رزومه ساز راهنمای پرداخت آنلاین دانلود سوالات استخدامی تماس با ما استخدام بانک ها استخدام نیرو های مسلح.