دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی مدیریت منابع انسانی:

خرید سوالات استخدامی مدیریت منابع انسانی با پاسخنامه


 آشنایی با مدیریت منابع انسانی:

 

مدیریت منابع انسانی (یا به اختصار منابع انسانی) (به انگلیسی: Human resource management)، عبارت است از فرایند کار کردن با افراد، به‌طوری‌ که این افراد و سازمان‌ شان به توانمندی کاملی دست یابند، حتی زمانی که تغییر، نیاز به کسب مهارت‌ های جدید، تقبل مسئولیت‌ های جدید و شکل جدیدی از روابط را ملزم باشد. در واقع مدیریت منابع انسانی استفاده از نیروی انسانی در جهت اهداف سازمان است و شامل فعالیت‌ هایی نظیر کارمندیابی ، آموزش، حقوق و دستمزد و روابط سازمانی می‌شود. به عبارتی دیگر مدیریت منابع انسانی تابعی در سازمان است که عملکرد کارکنان را در خدمت‌ رسانی به اهداف استراتژیک کارفرما، به حد اعلا می رساند. مدیریت منابع انسانی به دنبال یافتن چگونگی مدیریت افراد در سازمان‌ها، با تمرکز بر سیاست‌ ها و سیستم‌ ها می‌باشد. واحد ها و بخش‌ های مدیریت منابع انسانی، خصوصاً مسئول عده‌ای از فعالیت‌ها، از جمله استخدام، آموزش و توسعه، ارزیابی عملکرد و پاداش و جزا (برای مثال مدیریت سیستم حقوق و مزایا) می‌باشد. همچنین مدیریت منابع انسانی به روابط صنعتی توجه دارد، که همان تعادل در اعمال سازمانی با قوانین ناشی از بحث‌های بین کارکنان و مدیران و قوانین دولتی می‌باشد.

 

مدیریت منابع انسانی، یعنی فرآیند کار کردن با افراد، به طوری که این افراد و سازمانشان به توانمندی کاملی دست یابند، حتی زمانی که تغییر، نیاز به کسب مهارت‌های جدید، تقبل مسئولیت‌های جدید و شکل جدیدی از روابط را ملزم باشد. در واقع مدیریت منابع انسانی استفاده از نیروی انسانی در جهت اهداف سازمان است و شامل فعالیت‌هایی نظیر کارمندیابی و جذب، آموزش، حقوق و دستمزد و روابط سازمانی می‌شود.

 

بطور کلی هدف رشته کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی، تبیین سیاست‌ها و اقدامات مورد نیاز برای اجرای بخشی از وظیفه مدیریت است که با جنبه‌هایی از فعالیت‌ کارکنان بستگی دارد، به ویژه برای کارمندیابی، آموزش دادن به کارکنان، ارزیابی عملکرد، دادن پاداش و ایجاد محیطی سالم و منصفانه برای کارکنان سازمان.

کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی با علومی چون مدیریت رفتار، روانشناسی صنعتی (روانشناسی کار)، اقتصاد نیروی انسانی، آمار و کامپیوتر ارتباطی تنگاتنگ دارد.


برای ده ها سال، اجرای وظایف انتخاب، آموزش و جبران خدمت کارکنان وظایف اصلی حوزه‌ای به نام مدیریت کارکنان بود. این وظایف بدون توجه به اینکه چگونه به یکدیگر مرتبط هستند انجام می‌شدند. اما اکنون این وظایف در حوزه‌ای به نام مدیریت منابع انسانی انجام می شود.


گرایشهای مقطع ارشد مدیریت منابع انسانی:

مدیریت استراتژیک منابع انسانی
مدیریت عملکرد و بهره وری منابع انسانی
مدیریت منابع انسانی اسلامی
منابع انسانی بین الملل
 

توانایی های مورد نیاز در این رشته:

علاقه مندی به مباحث مدیریتی و منابع انسانی و دلسوزی برای حل آنها
قدرت و توان ادراک، تجزیه و تحلیل و نهایتا حل مشکلات مدیریتی منابع انسانی در سازمان
 

 


کلمات کلیدی:
درس مدیریت منابع انسانی یکی از مواد آزمون استخدامی رشته شغلی مرتبط با علوم انسانی و … است و بدین منظور جزوه و نمونه سوالات استخدامی مدیریت منابع انسانی در ... مدیریت منابع انسانی - بنا به در خواست کاربران نمونه سوال پیام نور مدیریت منابع انسانی در سایت به صورت رایگان در سایت قرارا داده است. دانلود نمونه سوالات استخدامی درس مدیریت منابع انسانی با جواب برای آزمونهای استخدامی سازمان، بانکها و ارگانهای دولتی با دانلود رایگان سوالات برای آشنایی. 310 تست طبقه بندی شده مدیریت منابع انسانی در 42 صفحه - برای داوطلبان رشته ها MBA ... این مجموعه شامل 310 سوال پرتکرار مدیریت منابع انسانی (همراه با جواب) در آزمون ها می باشد که گردآوری و ارائه شده است. قیمت این بسته سوالات که ... درس مدیریت منابع انسانی یکی از مواد آزمون استخدامی رشته شغلی مرتبط با علوم انسانی و … است و بدین منظور جزوه و نمونه سوالات استخدامی مدیریت منابع انسانی در ... هر سازمانی که تعداد زیادی نیروی انسانی در جایگاه‌های سازمانی مختلف داشته باشد، برای جذب و آموزش نیروی انسانی جدید و مدیریت نیروی انسانی موجود، نیازمند استخدام ... استخدام مدیر منابع انسانی . فیلتر جستجو. . موقعیت شغلی. جنسیت. نوع قرارداد. جستجوی متنی. محله. مدیر منابع انسانی تهران. استخدام مدیر منابع انسانی. فیلتر جستجو. منطقه جستجو. موقعیت شغلی. جنسیت. نوع قرارداد. جستجوی متنی. مدیر منابع انسانی · درج آگهی استخدام دریافت آگهی های ... مهارت‌های مورد نیاز. امور کارگزینی روحیه کار تیمی جذب و استخدام مدیریت منابع انسانی ارزیابی عملکرد تهیه گزارش قانون کار امور اداری · جنسیت. مهم نیست · وضعیت نظام ...استخدام از مهمترین اقدامات و تصمیمات در حوزه مدیریت منابع انسانی است، آنقدر مهم که برخی صاحبنظران استخدام را سنگ بنای موفقیت سازمانها میدانند.