دانلود رایگان سوالات آزمون داوری و میانجی گری قوه قضائیه

 

دانلود رایگان سوالات آزمون داوری و میانجی گری قوه قضائیه:

 

خرید سوالات آزمون میانجی گری قوه قضائیه با پاسخنامه

خرید سوالات آزمون داوری عمومی قوه قضائیه با پاسخنامه

خرید سوالات آزمون داوری تخصصی خانواده قوه قضائیه با پاسخنامه

 

 
 
 
 


 

جذب همکاری با آزمون داوری و میانجی‌گری - 24 مهر 1402

 

مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از متقاضیان واجد شرایط برای دریافت پروانه داوری و پروانه میانجی‌گری (از طریق آزمون) به شرح این دفترچه راهنمای آزمون دعوت به همکاری می‌نماید.

توجه: ثبت نام این آزمون در حال حاضر توسط مجری آزمون متوقف شده است. روند ثبت نام پس از انتشار اصلاحیه از سر گرفته خواهد.

گاهشمار آزمون داوری و میانجی گری

مهلت ثبت نام: تا 5 آبان 1402
دریافت کارت آزمون: 23 آبان 1402
زمان برگزاری آزمون: 26 آبان 1402

 

 

شرایط عمومی آزمون داوری و میانجی گری قوه قضائیه

1- تدین به دین مبین اسلام یا یکی از اقلیت های دینی به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ولایت مطلقه فقیه؛
2- حسن شهرت به امانت و دیانت و صحت عمل؛
3- داشتن سلامت جسمانی و عدم اعتیاد به مواد مخدر، روانگردان و عدم استفاده از مشروبات الکلی؛
4- داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت از آن برای مشمولان؛ (ملاک تاریخ اخذ کارت پایان/ معافیت از خدمت روز برگزاری آزمون می باشد.)
5- نداشتن سابقه محکومیت مؤثر کیفری و عدم محرومیت از حقوق اجتماعی؛
6- داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران؛
7- داشتن دانشنامه معتبر کارشناسی در رشته مورد تقاضا از دانشگاههای معتبر داخلی یا خارجی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ (ملاک تاریخ فارغ التحصیلی روز برگزاری آزمون می باشد.)
تبصره۱: داوران اقلیت های دینی موضوع اصل سیزدهم قانو ن اساسی جمهوری اسلامی ایران، باید متدین به دین خود باشند.
تبصره۲: با توجه به محدودیت قانونی مقرر در ماده ۴۷۰ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب ،۱۳۷۹ به کارکنان شاغل در قوه قضاییه (اعم از قضایی و اداری) پروانه داوری داده نمیشود.
تبصره۳: با توجه به محدودیت قانونی مقرر در تبصره ماده ۱۱ آیین نامه میانجیگری مصوب ۱۳۹۵ هیات وزیران، به ضابطان دادگستری (اعم از عام و خاص) و کارکنان شاغل در قوه قضاییه (اعم از قضایی و اداری ) پروانه میانجیگری داده نمیشود.
تذکر۱: ثبت نام همزمان برای دریافت پروانه داوری و میانجیگری بلامانع است. نحوه و شرایط ثبت نام همزمان، در بخش پنجم همین دفترچه شرح داده شده است.

زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت آزمون داوری و میانجی گری

کارت شرکت در آزمون از رو.ز سه شنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه ۱۴۰۲/۰۸/۲۶ در تهران و حسب مورد، برخی از مراکز استانها برگزار خواهد شد. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون، به منزله تأیید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و اصل مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون توسط مسئولین ذیربط، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
تذکر: داوطلبان گرامی میتوانند حوزه برگزاری آزمون خود را استانی غیر از استان محل سکونت خود انتخاب نمایند، به عنوان مثال ساکنین شهر کاشان، میتوانند استان قم را به عنوان محل برگزاری آزمون انتخاب کنند که فاصله آن نسبت به شهر اصفهان (که مرکز استان خودشان هست) کمتر میباشد.

 

 

مراحل و نحوه اعلام نتیجه داوری و میانجی گری

الف) کسب حدنصاب علمی
به استناد مفاد قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب مجلس شورای اسلامی داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (٪۷۰) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (٪۱) حائزان بالاترین امتیاز در هر رشته را کسب کنند، به عنوان پذیرفته شده، برای طی مراحل مقتضی به مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه معرفی می شوند.
برای مشمولان بند (چ) ماده ۸۸ (ایثارگران مندرج در صفحه ۸) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، حدنصاب حداقل (٪۶۰) شصت درصد امتیاز میانگین نمرات یک درصد (٪۱) حائزان بالاترین امتیاز در هر رشته است.
سوالات آزمون کتبی به صورت چهارگزینه ای و دارای نمره منفی میباشد.

ب) بررسی مدارک
از بین داوطلبانی که حدنصاب آزمون را کسب نموده اند، جهت مرحله بررسی مدارک دعوت خواهند شد.

ج) امتیاز نهایی
پس از انجام مرحله بررسی مدارک، داوطلبان تایید مدرک شده به مرحله ارزیابی و مصاحبه دعوت شده و پس از برگزاری مصاحبه، نمره کل نهایی آنان با وزن شصت درصد (۶۰ درصد) برای آزمون کتبی و چهل درصد (۴۰درصد) برای مصاحبه محاسبه خواهد شد.

 

 

 


 

کلمات کلیدی:
سایت رسمی ثبت نام آزمون پروانه داوری و میانجی گری منابع رو بصورت کامل مشخص کرده. ما دقیقا برای این منابع ذکر شده در سایت: کتاب، جزوه، خلاصه کتاب، نمونه سوال ... کاملترین منابع و نمونه سوالات پیشنهادی آزمون داوری و میانجیگری … ... سبد خریدتان خالی است. کل: 0 تومان; پرداخت. دسته بندی مطالب. آموزشی ... گروه آموزشی فروشگاه اینترنتی ایران عرضه اقدام به ارائه بسته ای جدید برای آمادگی در آزمون های داوری و میانجی گری قوه قضائیه نموده است، که این مجموعه شامل 740 ... تبصره 1: داوران اقلیت های دینی موضوع اصل سیزدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، باید متدین به دین خود باشند. تبصره 2: با توجه به محدودیت قانونی مقرر در ماده ... در این مقاله لینک دانلود دفترچه آزمون و بدون آزمون داوری میانجیگری 1401 را در اختیار داوطلبان قرار داده ایم. این دفترچه تکمیلی مربوط به دفترچه آگهی جذب داور ... در این مقاله جزئیات منابع آزمون داوری و میانجیگری سال ۱۴۰۲ از جمله بهترین کتاب های تعیین شده برای دروس و مواد آزمون داوری و میانجی گری سال 1402 ارائه شده ... برای آزمون جذب داور اداره توسعه امور میانجی‌گری و داوری مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه چه بخوانیم؟ ۲۴ آذر ۱۴۰۰. ۶ 16,753 خواندن این مطلب 6 دقیقه زمان میبرد. به گزارش اختبار، اداره کل توسعه امور میانجی گری و داوری مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از متقاضیان واجد شرایط دریافت پروانه داوری و پروانه ... تجربیات پذیرفته شدگان آزمون تاسیس موسسه میانجی‌گری سال 97 عده ای از کاربران سایت ایران استخدام پس از شرکت در آزمون تاسیس موسسه میانجی گری در ... ... سوالات و ابهامات خود را از ایشان دریافت کنید. داوطلبان واجد شرایط ثبت نام و قبولی در فراخوان با آزمون میانجی گری و داوری شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه سال ... آزمون داوری و میانجیگری به منظور استخدام نیروی مورد نیاز در شوراهای حل اختلاف برگزار می شود. داوطلبان می بایست در زمان اعلام شده در آزمون شرکت کرده و مرحله ... منابع مطالعاتی آزمون میانجیگری شورای حل اختلاف قوه قضاییه: طبق موارد ذکر شده در سایت رسمی ثبت نام منابع این آزمون شامل موارد زیر است: برای ... برای آمادگی شرکت در جلسه آزمون استخدامی موسسه میانجی گری می‌توانید از منابع و سوالات مفید موجود در این صفحه استفاده کنید. شرایط عمومی و اختصاصی آزمون استخدامی ...