دانلود رایگان سوالات استخدامی کارشناس آزمایشگاه فیزیک و شیمی خوشه 157


سوالات عمومی رایگان ویژه آزمون استخدام مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی در سال ۹۴


دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی کارشناس آزمایشگاه فیزیک و شیمی :



خرید سوالات استخدامی اختصاصی طبقه بندی شده آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی


خرید سوالات استخدامی عمومی طبقه بندی شده آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی









لیست دروس و منابع آزمون فراگیر دستگاههای اجرایی در شغل کارشناس آزمایشگاه فیزیک و شیمی :



فهرست منابع دروس تخصصی امتحان استخدام:


ایمنی و کلینیکال پاتولوژی، رو شهای ازمایشگاهی کنترل کیفی(غذا، دارو و فرآورد ههای بیولوژیکی)، میکروبیولوژی اختصاصی (باکتری، ویروس، انگل و قارچ شناسی)، نمونه برداری و مدیریت آزمایشگاه - شیمی، شیمی فیزیک، شیمی تجزیه


فهرست منابع دروس عمومی امتحان استخدام:

مواد آزمون عمومی به شرح زیر تعیین میشود:
(ICDL -1 فناوری اطلاعات (مهارتهای هفت گانه
-2 ریاضی و آمار مقدماتی
-3 زبان و ادبیات فارسی
-4 معارف اسلامی
-5 زبان انگلیسی عمومی
-6 اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
-7 هوش و توانمندی های عمومی
- آزمون به صورت چهار گزینهای و با احتساب یک سوم نمره منفی طراحی خواهد شد.
- سؤالات معارف اسلامی مربوط به پیروان سایر مذاهب اسلامی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (حنفی، شافعی،
مالکی، حنبلی و زیدی) مطابق تعالیم و احکام فقهی آنان طراحی خواهد شد.
- اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف بوده و در این
صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوالات محاسبه خواهد شد.
تذکر مهم: سوالات حیط ههای تخصصی آزمون مشترک بر اساس دانش و مهارت های تخصصی متناسب با خوش های شغلی یا
مشاغل، با هماهنگی دستگاه های اجرایی و نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، تهیه خواهد شد.


درباره مشاغل  کارشناس آزمایشگاه فیزیک و شیمی و آشنایی با آن :




آشنایی با شغل کارشناس آزمایشگاه تشخیص طبی
اگر از آزمایش و تحلیل لذت می برید و فردی دقیق و منظم هستید، این شغل می تواند برای شما مناسب باشد.

علوم آزمایشگاهی یکی از شاخه‌های علوم پزشکی است و بیشتر با آنالیز آزمایشگاهی خون، مایعات و بافت‌های بدن انسان با هدف تشخیص بیماری، پیگیری درمان و حفظ سلامت افراد جامعه سر و کار دارد.

کارشناس آزمایشگاه به انجام انواع آزمایشات تخصصی مولکولی، سلولی، بافت شناسی، قارچ شناسی و … به منظور تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری ها می پردازد. کارشناس آزمایشگاه با توجه به محل کار خود، وظایف متفاوتی را برعهده می گیرد.

کارشناسی که در آزمایشگاه های تشخیص طبی کار می کند، نمونه گیری از افراد را انجام و در شرایط آزمایشگاهی آنها را بررسی می کند. او همه کارها را زیر نظر مسئول فنی آزمایشگاه انجام می دهد. این افراد آزمایشاتی را که پزشکان یا سایر متخصصان حوزه سلامت خواسته اند، انجام می دهند.

کارشناس آزمایشگاهی که در مراکز تحقیقاتی مشغول به کار می شود، به تهیه و بررسی نمونه های آزمایشگاهی مختلف برای یافتن بیماری ها و راه های درمان و پیشگیری از آنها می پردازد.

به طور کلی کارشناس علوم آزمایشگاهی می تواند مسؤول بخش‌های مختلف یک آزمایشگاه تشخیص طبی مانند بخش نمونه‌برداری، بیوشیمی، هورمون‌شناسی، ایمونولوژی و… و یا سایر بخش‌های آزمایشگاه‌های غیر پزشکی مانند برخی بخش‌های آزمایشگاه‌های صنایع غذایی، دارویی و یا صنعتی و کارخانه ای شود .

در هر آزمایشگاه تشخیص طبی کارشناسان زیر مشغول به کار هستند :

مسئول فنی آزمایشگاه که باید دارای یکی از مدارک تحصیلی دکترای تخصصی آسیب شناسی بالینی یا تشریحی(یا هر دو)، دکترای تخصصی علوم آزمایشگاهی، دکترای حرفه ای علوم آزمایشگاهی و دکتری تخصصی تک رشته ای علوم آزمایشگاهی (در بخش مربوطه) باشد.
کارشناس ارشد بالینی یا کارشناس ارشد یکی از رشته های علوم آزمایشگاهی (در بخش مرتبط)
کارشناس آزمایشگاه (لیسانس علوم آزمایشگاهی یا رشته های وابسته در بخش مرتبط)
کاردان آزمایشگاه (فوق دیپلم علوم آزمایشگاهی)
ساعت کاری کارشناس آزمایشگاه به صورت تمام وقت است. محل کار او در آزمایشگاه ها بوده و در هنگام کار باید از لباس های مخصوص استفاده کند.

وظایف کارشناس آزمایشگاه
گرفتن و جمع آوری نمونه های آزمایشگاهی

انجام آزمایشات مختلف و تکرار مجدد آن در صورت نیاز
استفاده از تجهیزات اتوماتیک و کامپیوتری در انجام آزمایشات مختلف
ثبت نتایج آزمایشات و اعلام آنها به افراد مربوطه (پزشکان، متخصصان صنایع غذایی و دارویی و…)
اطمینان یافتن از درستی و بهداشتی بودن کلیه تجهیزات
نظارت برمیزان مواد مورد نیاز موجود و سفارش دهی در صورت لزوم
مهارت و دانش مورد نیاز
علاقه مندی به کارهای عملی
توانایی برنامه ریزی کارها
توانایی مدیریت و سازماندهی (برای مسئول فنی و مدیر آزمایشگاه)
ذهن پویا و تحلیلی
دقت و توجه به جزئیات
توانایی انجام به موقع کارها
توانایی کار در شرایط آزمایشگاه (باید توانایی تحمل کار روی انواع نمونه های آزمایشگاهی مثل خون، ادرار و … را داشته باشد)
مهارت کار با کامپیوتر
مهارت های ارتباطی خوب
توانایی کار فردی و تیمی
تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل بینایی سنج
فارغ التحصیلان رشته علوم آزمایشگاهی می توانند وارد این شغل شوند. این فارغ التحصیلان قبل از ورود به بازارکار باید به میزان نصف زمان تحصیل خود، طرح عملی در آزمایشگاه های تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی بگذرانند تا مجاز شوند که وارد این شغل شوند (البته گذراندن طرح در یکی از مقاطع، فرد را از گذراندن طرح در مقاطع بالاتر این رشته معاف می گرداند).

فرصت شغلی و بازار کار کارشناس آزمایشگاه
کارشناس آزمایشگاه -کارشناس آزمایشگاه می تواند در آزمایشگاه های تشخیص طبی، بیمارستان ها، پزشکی قانونی، مراکز تحقیقاتی، سازمان انتقال خون، آزمایشگاه های صنایع غذایی و دارویی و … مشغول به کار شود.

در صورت داشتن مدرک دکترای علوم آزمایشگاهی ، فرد می تواند به تدریس در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بپردازد. همچنین می تواند به طور شخصی آزمایشگاه تاسیس کند و یا در آزمایشگاه های دیگر به عنوان مسئول فنی مشغول به کار شود.

کارشناس آزمایشگاه یکی از مشاغل مهم و پرکاربرد حوزه علوم پزشکی است. از آنجا که بهداشت و سلامت در کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از امور مرتبط با آن مانند شناخت انواع بیماری ها و راه های مبارزه و جلوگیری از شیوع آنها به کمک علوم آزمایشگاهی صورت می گیرد، بازار کار مناسبی در کشور برای کارشناسان آزمایشگاه وجود دارد. البته این بازارکار در شهرهای مختلف و نوع آزمایشگاه (تشخیص طبی، تحقیقاتی و …) متفاوت می باشد.

وضعیت استخدام این شغل در برخی کشورهای جهان
آمریکا – پیش بینی ها نشان می دهد میزان استخدام کارشناسان آزمایشگاه بین سال های۲۰۱۰  تا۲۰۲۰ ، رشد۱۵  درصدی و برای متخصصان آزمایشگاه (افراد دارای مدارک عالی) رشد ۱۱ درصدی خواهد داشت. در حالی که متوسط این رشد برای همه مشاغل۱۴  درصد می باشد.

میزان درآمد کارشناس آزمایشگاه
اطلاعات دقیقی از میزان حقوق و درآمد کارشناس آزمایشگاه در کشور در دسترس نمی باشد. علوم آزمایشگاهی یکی از حوزه های پزشکی است که از وضعیت مناسبی در کشور برخوردار می باشد. کارشناسان آزمایشگاه که در بخش دولتی استخدام می شوند، مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق دریافت می کنند. کارشناسان آزمایشگاه که در بخش خصوصی هستند، با توجه به میزان تجربه، توانایی و نوع توافقی که با کارفرمای خود می کنند، درآمدهای متفاوتی دارند. آنهایی هم که با داشتن مدرک دکترا، آزمایشگاه تاسیس می کنند، درآمدهای خوبی خواهند داشت.

درآمد این شغل در برخی از کشورهای جهان
آمریکا – متوسط درآمد سالانه کارشناس آزمایشگاه۳۶,۲۸۰  دلار و متخصص آزمایشگاه (افراد دارای مدارک عالی) ۵۶,۱۳۰ دلار ( برای همه مشاغل۳۳,۸۴۰  دلار ) در سال ۲۰۱۰ و مطابق با آخرین آمارها در سال ۲۰۱۳، درآمد سالانه کارشناس آزمایشگاه ۳۷,۲۰۰ دلار و متخصص آزمایشگاه (افراد دارای مدارک عالی) ۵۷,۶۰۰ دلار بوده است.

انگلستان –  متوسط درآمد سالانه این شغل برای افراد تازه کار۲۰.۵۰۰  تا۲۸.۰۰۰  دلار، افراد با تجربه بین۳۰.۵۰۰  تا۳۸.۰۰۰ دلار و برای ناظران و مدیران آزمایشگاه ها بین۴۶.۰۰۰  تا۶۱.۰۰۰  دلار می باشد.

شخصیت های مناسب این شغل کارشناس آزمایشگاه تشخیص طبی
در یک انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی از جمله ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و … برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم ترین این عوامل ویژگی های شخصیتی می باشد. شناخت درست شخصیت هر فرد فرآیندی پیچیده و محتاج به تخصص و زمان کافی است. البته هر فردی ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد، حتی افرادی که به نوعی تیپ شخصیتی مشابه دارند، باز هم در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند.

به طور کلی همیشه افراد موفقی از تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشاغل هستند و نمی توان دقیقا اعلام کرد که فقط تیپ های شخصیتی خاصی هستند که در این شغل موفق می شوند. اما طی تحقیقاتی که صورت گرفته تیپ های شخصیتی ای که برای این شغل معرفی می شوند، عموما این کار را بیشتر پسندیده و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته اند.




کلمات کلیدی


نمونه سوالات استخدامی وزارت نیرو + سوالات تخصصی (رایگان) www.e-estekhdam.com/دانلود-سوالات-استخدامی-وزارت-نیرو/ ... وزارت نیرو. این نمونه سوالات استخدامی در مرداد ماه سال ۹۳ تنظیم و بروز رسانی شده است ... سوالات تخصصی کارشناس آزمایشگاه،آب و فاضلاب سوالات تخصصی ... سوالات استخدامی وزارت نیرو کارشناس آزمایشگاه آب فاضلاب ... boxiaozui.com/.../سوالات+استخدامی+وزارت+نیرو+کارشناس+آزمایشگاه+آ... سوالات استخدامی وزارت نیرو کارشناس آزمایشگاه آب و فاضلاب سوالات استخدامی وزارت نیرو کارشناس آزمایشگاه آب و فاضلاب سوالات استخدامی وزارت نیرو کارشناس ... دانلود سوالات آزمون استخدامی وزارت نیرو - bwin-help bwin-help.ir/...//استخدامی%20وزارت%20نیرو/دانلود-سوالات-آزمون-استخدا... دانلود فایل. کلیه سوالات اخیر و نمونه سوالات استخدامی وزارت نیرو شامل .... 30- سوالات آزمون استخدامی وزارت نیرو - سوالات تخصصی کارشناس آزمایشگاه -آب و فاضلاب. دانلود رایگان مجموعه کامل سوالات آزمون های استخدامی دوره های قبل ... beeshilepeele.blogfa.com/post/88 دانلود رایگان مجموعه کامل سوالات آزمون های استخدامی دوره های قبل وزارت نیرو ... لیست سوالات و دانلود جداگانه: ... سؤالات تخصصی کارشناس آزمایشگاه -آب و فاضلاب. 31. سوالات استخدامی وزارت نیرو کارشناس آزمایشگاه آب و فاضلاب fileazmon.ir/1393/08/17/سوالات-استخدامی-وزارت-نیرو-کارشناس-آز.html مواد آزمون : دو قسم است. الف) سوالات آزمون تخصصی. سوالات استخدامی وزارت نیرو کارشناس آزمایشگاه آب و فاضلاب. شامل : نمونه سوالات زبان تخصصی ۲۱۰ سوال با ... نمونه سوالات کارشناس آزمایشگاه آب استخدامی وزارت نیرو ۹۳ ... testdoni.ir/نمونه-سوالات-کارشناس-آزمایشگاه-آب-است/1387 نمونه سوالات کارشناس آزمایشگاه آب استخدامی وزارت نیرو ۹۳. نمونه سوالات کارشناس آزمایشگاه آب استخدامی وزارت نیرو نمونه سوالات کارشناس آزمایشگاه آب استخدامی ... نمونه سوالات کارشناس آزمایشگاه آب و فاضلاب استخدامی وزارت ... testdoni.ir/نمونه-سوالات-کارشناس-آزمایشگاه-آب-و-فا/1385 نمونه سوالات کارشناس آزمایشگاه آب و فاضلاب استخدامی وزارت نیرو ۹۳ نمونه سوالات کارشناس آزمایشگاه آب و فاضلاب استخدامی وزارت نیرو ۹۳ با جواب نمونه سوالات ... دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی - شیمی و میکروبیولوژی ... www.ssmt.ir/...سوالات/دانلود+رایگان+نمونه+سوالات+استخدامی+-+شیمی+و... دانلود - دانلود رایگان - دانلود سوالات اسنخدامی - دانلود دفترچه استخدام - دانلود دفترچه شیمی ... نمونه سوالات استخدامی-شیمی و میکروبیولوژی اب و فاضلاب-ازمایشگاه شیمی و ... اخبار دانشگاه کارشناسی ارشد استخدام دکتری کاردانی کنکور کارشناسی ... دانلود نمونه سوالات استخدامی شهرداری - استخدام دهوند job.dehvand.ir/jobs/نمونه-سوالات-آزمون-استخدامی-شهرداری/ استخدام دهوند – سایت آگهی استخدام و استخدامی – استخدام 94. 468x60 Banner .... دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون تخصصی کارشناس آزمایشگاه · لینک دانلودنمونه سوالات ... سوالات عمومی آزمون استخدامی - استخدام کارشناس علوم آزمایشگاهی estekhdam110.blogfa.com/post-1863.aspx سوالات عمومی آزمون استخدامی - استخدام کارشناس علوم آزمایشگاهی - آگهی های استخدام(شرکت نفت-بانکهای دولتی و خصوصی و دانشگها)درسراسر کشور و درج تبلیغات و ...