دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی وزارت علوم



دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری ایران با پاسخنامه:




خرید سوالات استخدامی وزارت علوم با جواب














درباره مشاغل وزارت علوم و آشنایی با آن :


وزارت علوم از نظر نحوه اداره آموزش عالی، در سال 1272 ایجاد شد
تفکر اداره هماهنگ امور آموزش کشور در سال 1288 در قالب تصویب قانون مربوط به تأسیس وزارت معارف و اوقاف و صنایع مستظرفه متجلی شد.

در سال 1300 قانون شورای عالی معارف به تصویب رسید که این قانون نقطه عطفی در تاریخ تشکیلات وزارت معارف به شمار می‌رفت.

بر اساس این قانون شورا با هدف توسعه دوایر علوم و اشاعه معارف و فنون و رفع نقائص تحصیلات علمی و فنی دایر گردید.

به تدریج مدارس عالی مختلف از دستگاه‌های اجرایی مربوط منتزع شده و زیر نظارت وزارت معارف در آمدند.

کلیه امور مربوط به تحصیلات، اساسنامه، نظامنامه و دیگر مسائل مربوط به موسسات آموزش عالی در شورای عالی معارف مورد بحث و برررسی قرار می‌گرفت و تصمیمات شورا لازم الاجرا بود.

از آن پس الفاظ دانشکده به مفهوم هر شعبه از مدارس عالی و دانشگاه به مفهوم مجموع شعب عالیه برای نخستین‌بار در قانون تأسیس دانشسراهای مقدماتی و عالی معرفی گردید.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یکی از ۱۸ وزارتخانهٔ دولت ایران و مسؤول انسجام بخشیدن به امور اجرایی، سیاستگذاری نظام علمی، تحقیقاتی و فناوری ایران است.

آموزش عالی در فرهنگ و تمدن پویای ایرانی و اسلامی از قدمت و غنای شایسته‌ای برخوردار است. با شروع عصر رنسانس و پیشرفت‌های علمی و صنعتی در کشورهای غربی، در کشور ما نیز عناصری از آموزش عالی مبتنی بر الگوی اروپای غربی ایجاد شد.

 اولین بار امیرکبیر علاوه بر اعزام دانشجو به خارج، با تاسیس دارالفنون در سال ۱۲۲۸ هجری شمسی، از استادان خارجی برای تدریس در دانشکده‌های تخصصی فنی دارالفنون دعوت کرد. 

دانشگاه تهران و تعدادی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بعد از تاسیس دارالفنون شکل گرفتند. با تصویب قانون اجازه تاسیس دانشگاه تهران در سال ۱۳۱۳ شمسی، دانشگاه تهران به عنوان اصلی ترین مرکز آموزش عالی ایران آغاز به کار کرد.

با تاسیس وزارت علوم و آموزش عالی در بهمن ماه ۱۳۴۶ و متعاقب آن تشکیل "شورای مرکزی دانشگاه ها" در سال ۱۳۴۸، نخستین گام در جهت تمرکز، تجدید سازمان و اعمال یک نظارت مرکزی بر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برداشته شد.

وزارت فرهنگ و آموزش عالی در تاریخ ۱۳۵۷/۱۲/۱۷ با ادغام وزارت علوم و آموزش عالی و وزارت فرهنگ و هنر تشکیل شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ قانون تشکیل شورای عالی فرهنگ و آموزش عالی به تصویب شورای انقلاب رسید و به دنبال آن به منظور ایجاد تحولی اساسی در دانشگاه‌ها و به درخواست دانشجویان مسلمان و انقلابی، ستادی با عنوان ستاد انقلاب فرهنگی با فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد که این ستاد بزرگترین نقش را در سیاستگذاری فرهنگی و آموزشی کشور برعهده گرفت.

در مردادماه ۱۳۶۴ با تصویب "قانون تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی"، کلیه اختیارات، وظایف و مسئولیت‌های وزارت فرهنگ و آموزش عالی در زمینه آموزش پزشکی به وزارتخانه جدید انتقال یافت.

بر اساس قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، وزارت فرهنگ و آموزش عالی در سال ۱۳۷۹ به منظور انسجام بخشیدن به امور اجرایی و سیاستگذاری نظام علمی کشور، به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تغییر نام داد و وظایف برنامه ریزی، حمایت و پشتیبانی، ارزیابی و نظارت، بررسی و تدوین سیاست‌ها و اولویت‌های راهبردی در حوزه‌های تحقیقات و فناوری به وظایف این وزارتخانه افزوده شد.










آگهی استخدامی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در سال ۹۴:


بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی مرکز مطالعات و 

همکاری‌های علمی بین‌المللی در سال ۱۳۹۴ می‌رساند، ثبت نام در این آزمون منحصراً به صورت اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی:www.sanjesh.org از روز سه‌شنبه مورخ ۹۴/۴/۲ آغاز و در روز سه‌شنبه مورخ ۹۴/۴/۹ پایان می‌پذیرد.لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون وفراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام نمایند. لازم به ذکراست استخدام در این مرکز بصورت قرارداد انجام کارمعین می‌باشد.

شرایط عمومی استخدام:
۱- داشتن تابعیت ایران.
۲- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مندرج در قانون اساسی.
۳- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
۴- عدم محکومیت به فساد اخلاقی، نداشتن سابقه محکومیت و سوءپیشینه کیفری که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی شده باشد. (با تأیید مراجع ذیصلاح)
۵- عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر و روانگردان ها.
۶- دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم قانونی برای آقایان.
توضیح: کارت یا برگ معافیت موقت مورد پذیرش نمی‌باشد و تاریخ ترخیص از خدمت وظیفه و یا صدور کارت معافیت دائم قانونی، باید قبل از تاریخ ۹۴/۴/۲ باشد.
۷- داوطلبان استخدام نباید مستخدم رسمی، ثابت، پیمانی و یا بازخرید سایر دستگاههای اجرایی باشند.
۸- نداشتن تعهد انجام کار در سایر سازمان ها، مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و یا نهادهای انقلابی.

شرایط اختصاصی استخدام:
۱- حداکثر سن داوطلبان، با مدرک کارشناسی (متولدین ۱۳۶۴/۰۱/۰۱ به بعد) و کارشناسی ارشد و دکتری (متولدین ۵۶/۱/۱ به بعد) می‌باشد .
توضیح۱: موارد ذیل به شرط ارائه تاییدیه های معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
الف) داوطلبانی که در جبهه های نبرد حق علیه باطل ( از تاریخ ۱۳۵۹/۶/۳۱ لغایت ۱۳۶۷/۵/۲۹) خدمت نموده اند، به میزان مدت حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان در اثر مجروحیت در جبهه های نبرد حق علیه باطل.
ب) داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در دستگاههای مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری به خدمت اشتغال داشته‌اند به میزان مدت خدمت غیر رسمی آنها.
توضیح۲: چنانچه در مراحل استخدامی یا سایر مراحل بعدی مشخص شود که داوطلبی شرایط سنی لازم را دارا نبوده است، موضوع استخدام وی منتفی خواهد شد.
۲- حداقل معدل کل برای متقاضیان استخدام در مقاطع کارشناسی (۱۶) و کارشناسی ارشد و دکتری (۱۷) می‌باشد.











کلمات کلیدی
آگهی استخدام وزارت علوم در سال 94 (استخدام جدید) | ایران استخدام iranestekhdam.ir/آگهی-استخدام-وزارت-علوم/ ۳۱ دقیقه پیش - اخبار و آگهی های استخدام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانلود نمونه سوالات استخدامی وزارت علوم. دریافت آگهی های استخدامی مهم در گوشی و ایمیل شما به ... اعلام نتایج استخدام وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری سال ۹۴ www.e-estekhdam.com/اعلام-نتایج-استخدام-وزارت-علوم/ ۱۱ ساعت پیش - اعلام نتایج استخدام وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری سال ۹۴. انتشار در ... برای دریافت نمونه سوالات رایج آزمون های استخدامی اینجا کلیک نمایید ... زمان آزمون استخدام وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری سال ۹۴ www.e-estekhdam.com/زمان-آزمون-استخدام-وزارت-علوم/ ۱۲ ساعت پیش - زمان آزمون استخدام وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری سال ۹۴. انتشار در چهارشنبه ... برای دریافت نمونه سوالات رایج آزمون های استخدامی اینجا کلیک نمایید ... استخدام وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری سال 94 | استخدام وزارت www.ghatreh.com/news/.../استخدام-وزارت-علوم-تحقیقات-فناوری-سال ۱۲ ساعت پیش - استخدام وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری سال 94برای دریافت اخبار و اطلاع از ... تخصصی، فقط به سوالات زبان انتخابی خود در هنگام ثبت نام (عربی یا ... اعلام نتایج استخدام وزارت علوم تحقیقات و فناوری سال ۹۴-ای ... khabarpu.com/h.php?t=209-x-sP-q596532_t_a...axoaldhiat ۷ ساعت پیش - اعلام نتایج استخدام وزارت علوم تحقیقات و فناوری سال ۹۴-ای استخدام|خبر پو,مرجع اخبار و ... برای دانلود نمونه سوالات وزارت علوم اینجا کلیک کنید. سوالات و منابع استخدامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری www.madkala.ir › سوالات استخدامی ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - نام محصول : نمونه سوالات آزمون استخدامی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری (سوالات تخصصی) گروه شغلی (مالی و اداری) : کارشناس خدمات مالی،کارشناس ... استخدام وزارت علوم تحقیقات و فناوری - سایت آزمون استخدامی ... www.sulduzjob.ir/.../استخدام%20وزارت%20علوم%20تحقیقات%20و%20فن... فراخوان جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری. جمعه 14 شهریور 1393 ... دانلود نمونه سوالات استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران · دانلود نمونه سوالات آزمون های ... سازمان سنجش آموزش کشور www.sanjesh.org/ کلید اولیه سوالات آزمون سراسری سال 1394 · ویرایش اطلاعات کارت و اعلام علاقه مندی ... وزارت علوم، تحقیقات و فناوری · مرکز سنجش آموزش پزشکی · آزمون مهندسی حرفه ای ... اعلام نتایج استخدام وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری سال ۹۴ www.gist.ir/.../اعلام-نتایج-استخدام-وزارت-علوم-،-تحقیقات-و-فناوری-سا... ۱۱ ساعت پیش - اعلام نتایج استخدام وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری سال ۹۴ کارجویان عزیز ... برای دریافت نمونه سوالات رایج آزمون های استخدامی اینجا کلیک نمایید ... جیست - زمان آزمون استخدام وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری سال ۹۴ www.gist.ir/.../زمان-ازمون-استخدام-وزارت-علوم-،-تحقیقات-و-فناوری-سال-... ۱۱ ساعت پیش - زمان آزمون استخدام وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری سال ۹۴ کارجویان عزیز ... برای دریافت نمونه سوالات رایج آزمون های استخدامی اینجا کلیک نمایید ...